Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac Expo i Göteborg 2003?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Självklart intresserad!

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-09-27 22:35

Vi är några macanvändare i Borås som är intresserade, minst 2-3 st.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-03 17:24

Jag hänger med....

/Johan

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Det vore kul att sända MacWorld San Francisco live via satellitlänk även i Göteborg i Januari 2003.

Nu är jag förmodligen ute och cyklar rejält men det finns faktiskt en annan öppning och det är att göra en deal med den lilla lokala tv-sändande stationen som ligger vid Linégatan, dvs. "Öppna Kanalen". (På den frekvensen sänder även Göteborgs Universitet sitt Universitets-TV). Kan inte deras sändningstillstånd men dom finns i telias kabel-tv nät. Kunde inte TerraCom dra en kabel upp till dom så kunde hela Göteborg se evenemanget ??? För er som bor i Göteborg så är det kanalen som OFTA bara ligger ut med en bild upp längs just Linégatan... zappa så hittar ni. OM detta skulle vara möjligt så tycker jag att Apple skulle betala varenda krona... Kan ju iof spricka ifall dom har inplanera sändning då dvs. tisdagen 7:e januari 19:00. Universitets sändningar (om dom har några över nyåret) lär INTE vara möjligt att flytta på.

http://www.openchannel.se/goteborg/index.htm

Sedan finns en ännu mindre lokal kanal i Angered, vägg i vägg med Blå Stället fast dom tror jag mindre på. Deras specialitet är att sända på en massa olika språk.

- Olle

[ 03 Oktober 2002, 19:29: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

Jag har tänkt samma sak - fast skulle man inte kunna ta ner sändningen med sin egen parabol via Sirius?

Dvs - 99mac sänder ett TV-program som kan ses över hela landet. Borde väl inte kosta mer än vad våra upplevelser i Sickla i somras?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jag har tänkt samma sak - fast skulle man inte kunna ta ner sändningen med sin egen parabol via Sirius?

Dvs - 99mac sänder ett TV-program som kan ses över hela landet. Borde väl inte kosta mer än vad våra upplevelser i Sickla i somras?

Nu är jag lite osäker på hur "Sirius" ligger uppe och om vi kan nå den. Problemet blir väl ändå att man är tvungen att äga en parabol och då är det väll snudd på bara villaägare som kan nå signalen, troligen är den scramblad och behöver låsas upp för att kunna ses. Kanske Terracom har några fiffiga idéer om hur vi kan nå fler tittare utan extra kostnader ???

Följande var jag på väg att skicka till Öppna Kanalen - nu avvaktar jag med detta tills du fått tänka lite mer ingående:

Hejsan Öppna Kanalen, < [email protected] >

Vi kanske har träffats tidigare... var där för kanske 2 år sedan och filmade för SVT-VÄST (SVT´s numera nedlaggda digitala tv-sändningarn över Göteborg). Min fråga kanske är lite underlig men jag är ute efter att utröna OM det vore möjligt att några av Öppna Kanalens sändande medlemmar FÅR eller kan tänka sig att sända en satelitsändning från USA, (jag vet inte hur era sändningstillstånd reglerar sådant). Terracom kommer att isåfall att finnas utanför med sin buss och plocka ned sändningen ( konverteras i bussen från NTSC ) som äger rum den 7 januari 2003, ungefär klockan 19:00-21:00. Sändningen är ca: 120 minuter lång och är datorföretaget Apple Computers öppningsanförande på MacWorldmässan.

Terracom kommer att för 2:a året i rad göra motsvarande i Stockholm till användarföreningen på www.99mac.com men då har en större lokal hyrts för detta. Min förfrågan är bara inofficiell för att utröna om detta vore möjligt. Skriv gärna tillbaka och berätta hur ni ställer er till detta. Om det inte går att lösa så hoppas vi bli ca: 150 stycken tappra macintosh användare som arangerar detta i egen regi här i Göteborg.

OBS: min förfrågan har inget att göra med att jag råkar jobba på SVT, detta är BARA ett privat initiativ!

Mvh,
Olle Jonsson - finns normalt på Västnytt som fotograf & redigerare
mailto:[email protected] <<- mail till jobbet

+++

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2002-10-04 13:08

En liten fråga: Hur många är det som anmält sitt intresse ?
Jag skulle komma som ett skott och troligen få med mig 1-3 mac intresserade kompisar och kanske min sambo

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-04 14:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: pepsi:
En liten fråga: Hur många är det som anmält sitt intresse ?
Jag skulle komma som ett skott och troligen få med mig 1-3 mac intresserade kompisar och kanske min sambo

Tja, det är väl bara att räkna efter? tror inte att det finns någon speciell anmälningslista? Kul att intresset finns iallafall!!

Bevaka tråden