Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spårnamn

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallau

Jag har en ipod photo 40gb. . När jag lägger in en orginal musik skiva i min datacd spelare och ska lägga in låtarna på min hdd så läggs all info in på itunes (artist, låtnamn etc.) och jag har bredbandsuppkoppling.

Nu till mitt problem en kompis har köpt en ipod photo 60gb och jag skulle hjälpa honom med att lägga in lite albums. Vi satt in en cd skiva och skulle lägga in låtarna men det kom inget info om låtnamn och artist etc. på hans itunes(han har inget internet) måste man vara uppkoplad sammtidigt som man lägger in låtarna för att få infon eller?
Han har ca. 500 skivor så det blir lite tradigt att skriva infon för hand
Finns det något annat program man kan använda istället?

Tacksam för svar

  • Medlem
  • 2005-05-08 10:59

Man måste vara uppkopplad så att itunes kan kontrollera vad det är för skiva mot en databas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-08 14:17

Alla program kollar ju såklart mot internet. Ingen som lägger in alla skivor i en stor datafil och skickar med programmet. Internet är ju det självklara valet.

  • Medlem
  • 2005-05-09 00:27

Man kan faktiskt ladda ner hela freeDB-databasen från www.freedb.org och använda den tillsammans med dBpoweramp ( www.dbpoweramp.com ) offline. Sist jag kollade låg den på drygt 300MB (checksums ingår som tur är). Har man en kompis med snabbt internet kan ju han/hon fixa den och bränna den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-09 09:23

jobbigt att ladda ner och bränna 300MB varje gång man köper ny skiva...:)

  • Medlem
  • 2005-05-09 17:13

Man får väl hålla sig till gamla skivor...

1
Bevaka tråden