Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Motvillig" ny Ipod-ägare....

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är med viss tveksamhet jag skriver dessa rader.

Jag skulle ju inte ens ha någon Ipod! Men nu sitter jag ju här med en sprillans Ipod 40GB (4G).

En närstående väninna fick en sådan av en kamrat i USA och har just sålt den till mig för 2 000 spänn, ouppackad i kartong. Det var, som man brukar säga, an offer I couldn´t refuse. Under de premisserna var det liksom inte försvarbart att köpa en halvrisig flashspelare av nåt tveksamt märke för 1 200 spänn med 1GB.

Har letat mp3-spelare i ungefär ett halvår och visst har jag kollat lite på Ipod. Av ett enda skäl - användarvänligheten. Jag är nämligen teknisk idiot.

Men eftersom jag hade radio som ett av mina grundkrav, och gärna dessutom ville ha line-in samt utbytbart batteri, så hade jag egentligen strukit Ipod från listan.

Men här sitter jag nu!

Jag är egentligen ganska säker på att jag har gjort ett bra köp. D v s, att Ipod är en kvalitetsprodukt.

Lite mer tveksam är jag till "Ipod-folket" som ter sig lite lätt fanatiska för en helt otekniskt intresserad PC-användare. Det är nåt religiöst över det hela som jag har lite svårt för.....

Nå!

Wish me luck!

// Fnulan

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-05-03 09:01

Halelulja prisa vår gud skämt och sido Hoppas du kommer bli nöjd som ipodägare och som medlem på ipod.se

Varmt välkommen

Tack!

Trivs redan enormt bra med gränssnittet (i likhet med 99% av övriga världen ) Men inser direkt att jag måste skaffa nåt slags reptålig "dräkt" till apparaten. Dock inte en STICKAD STRUMPA!! som jag såg nånstans....... :eek:

// Fnulan

Ursprungligen av Fnulan:

Tack!

Trivs redan enormt bra med gränssnittet (i likhet med 99% av övriga världen ) Men inser direkt att jag måste skaffa nåt slags reptålig "dräkt" till apparaten. Dock inte en STICKAD STRUMPA!! som jag såg nånstans....... :eek:

// Fnulan

Jag rekommenderar å det varmaste PodSleevz från RadTech. http://www.radtech.us

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-03 10:50

Välkommen hit, hoppas att vi inte infriar dina farhågor om överdriven fanatism...!

eller bara ett plastskydd från trendygeek som är grymmt men den är fortfarande snygg, och blir ej märkbart större... www.trendygeek.com

Podsleevz var ju lite gullig, men enligt vissa recensioner så blir navigeringen lite trögare och det gillar jag inte.

Får bli ett tillfälligt 99-kronorsskal från Teknikmagasinet så länge.

Förmodligen klassisk nybörjarfråga:

Har en särbo som jag tillbringar helgerna hos och han sa igår "ta med Ipoden och installations-CD:n så kan du ju ladda in lite av mina skivor också".

Går det överhuvudtaget och i så fall hur? OM det går, hur gör jag för att Ipod ska förstå att jag vill KOMPLETTERA med några skivor, och inte radera den musik jag redan lagt in på den?

Tacksam för svar.....

// Fnulan

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-04 10:29
Ursprungligen av Fnulan:

Förmodligen klassisk nybörjarfråga:

Har en särbo som jag tillbringar helgerna hos och han sa igår "ta med Ipoden och installations-CD:n så kan du ju ladda in lite av mina skivor också".

Går det överhuvudtaget och i så fall hur? OM det går, hur gör jag för att Ipod ska förstå att jag vill KOMPLETTERA med några skivor, och inte radera den musik jag redan lagt in på den?

Tacksam för svar.....

// Fnulan

Du har rätt, det är en klassisk fråga här på forumet, och vi ser helst att du använder sökfunktionen.

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=47489
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=43418

Det står dessutom om detta längst ner i FAQ:en.

Det blev en liten genomskinlig gummidräkt av märket "JamJacket" från TeknikMagasinet för 99 spänn. Verkar funka helt perfekt.

Har försökt läsa på lite om hur jag använder Ipoden till min egen och särbons dator och förstår på ett ungefär hur det funkar.

Problemet är att jag egentligen är väldigt nöjd med den automatiska uppdateringen av låtar från Itunes vid min hemdator. Kan jag ändra till "manuell" bara när jag vet att jag ska synka låtar från särbons Itunes, och sen ställa om den till automatisk när jag kommer hem igen?

/ Fnulan

1
Bevaka tråden