Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SonyEricsson släpper 3G-mobil

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Varför måste Sony envisas med sitt MemoryStick format? Använd SD istället för bövelen! Det är en av de största anledningarna till att jag inte köper en Sony/Sony Ericsson Smartphone eller PDA.

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Varför måste Sony envisas med sitt MemoryStick format? Använd SD istället för bövelen! Det är en av de största anledningarna till att jag inte köper en Sony/Sony Ericsson Smartphone eller PDA.

Ciryon

Håller helt och hållet med. Man vill ju kunna använda samma kort i handdator/mobil/digitalkamera osv., verkligen irriterande med olika standarder. Sony tappar rätt många poäng hos mig pga detta.

//fredrik

Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Tycker den ser mycket klumpig ut. Kolla på bild nr. 4, där han håller tummen mot kortsidan.
Verkar nästan lika tjock som en Motorola MicroTac, den som kallades "tegelstenen". Nä tack.....

Detta verkar dock vara en trend när det gäller 3G-telefonerna, eller är det jag som har fått om bakfoten? Tror inte jag sett några bilder på någon liten och smidig 3G-telefon ännu. Speciellt inte NEC-telefonerna som säljs i dagsläget, inte undra på att folk springer runt med dem i halsband. Man få se upp för nackskador bara...telefonerna väger ju en del.

Någon som har sett en liten och nätt 3G-telefon ännu?

//fredrik

Kolla dom som DoCoMo säljer i Japan, kolla även samsung.

mobil.cz har div mobiler listade, en del 3G. Fanns även en annan najs sida som jag tappat bort fn som hette något med mobiletech news el nått sånt.
Det finns oerhört myckte mindre 3G mobiler än dom som tre säljer, det är en sak som är säker. Framförallt har dom bättre batteritid också.

Fö skall ju Nokias 3G lur finnas i butik redan nu (mobil.se idag)

Tack för tipsen Jürgen B! Jag skall kika runt lite... För övrigt har jag sett en ruggigt cool telefon på SE:s japanska sajt, såg betydligt mindre ut än z1010. Vet inte vad den heter då min japanska inte är helt hundra ännu...

//fredrik

Citat:

Skrevs ursprungligen av .: fredrik :.
Vet inte vad den heter då min japanska inte är helt hundra ännu...

Inte min heller - men jag har haft _mycket_ stor hjälp av denna sajt när jag surfat runt på japanska mac-sidor.

http://www.excite.co.jp/world/url/

Fyll i url:en och välj den högra av de två knapparna under rutan och klicka sedan på den stora knappen till höger. Systemet är tillräckligt smart att det fortsätter översätta när du surfar runt på sajten.

Grymt. Skall testa detta direkt... Slipper några års högskolestudier i japanska nu också, jag skall trots allt bara surfa runt och kolla prylar.

//fredrik

Bevaka tråden