Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Atomic Swing?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som hört Atomic Swing? Det är ett svensk band som var aktiva under 90 talet. Grym musik. Skön och annorlunda rock

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-11 21:26

Har inte alla det? Kolla också in Sweet Chariots som var Atomic Swings och Popsicle sångares band efter de lagt ned deras egna band.
Kolla också hur de har snott början på "Cry No More Tears" från låten "I Wish I Knew How It Would Feel To Be Free". Rakt av bara!

Jag har tyvärr förlyssnat mig på Atomic Swing men tycker fortfarande de är bra.

Jag läste i nån recension (för hundra år sen...nästan) att Atomic Swing på sin första platta var inspirerade av Genesis album 'The Lamb Lies Down on Broadway'.

Nån som känner igen det?

Själv hör jag inte några stora likheter, men några strofer här och där kanske...

Fan jag älskar Atomic Swing

De är ett utav sveriges bästa band genom tiderna inom rockgenren med sin unika stil, och vidrigt goda talang, men folk förknippar dem gärna med deras enda egentliga stora hit Stone me into the groove, som varken är särskillt representativ eller jättebra.
Atomic Swing är så mycket mer än det.
Få har lyssnat på Bossanova Swapmeet-plattan och framförallt "Fluff" från 97 (deras sista platta)
Synd och skam!
Om du gillar bra svensk soft rock så var en av få som får tillgång att spana in Fluff-plattan.

Det är inte för inte som Niclas Frisk är en av våra bästa låtskrivare.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-06-09 18:54

Atomic Swing är grymmt!

You Stone Me Into The Groooooveeee

Om ni gillar Atomic Swing måste ni kolla in Monster Magnet! Lite hårdare men samma harmonier, rytmer och känsla.

hur kan du jämföra atomic med monster magnet? det är som att jämföra glass mot jordnötter

Dom har jag fanimej glömt bort. Har deras debutcd. Ska kanske slänga in den i min iPod.

--> tajroo. hahaha, du har helt rätt. Det är som o jämföra Kent med Slayer

1
Bevaka tråden