Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SE P800 först nästa år...

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Var ju på tiden.
Nån som vet om den kommer i andra färger föresten?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-12-11 19:45

Preliminär bruksanvisning och White Paper (oktoberversionen) till P800 finns här .
Plus en bunt bilder på en isärplockad dito.

Hasse

IDG har en artikel om det idag.

Något som verkar intressant är:
Citat IDG.
<P800 kan köras i "flight mode", alltså med telefondelen avslagen. Därmed kan man spela spel, lyssna på mp3-filer, bläddra i kalendern eller skriva anteckningar ombord på ett flygplan.>

Flight mode har andra telefoner också, jag känner folk som har det på sina nallar. Kanske är det Siemens, är inte riktigt säker.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Flight mode har andra telefoner också, jag känner folk som har det på sina nallar. Kanske är det Siemens, är inte riktigt säker.

Oki, smart hur som helst.
Fast folk lär nog bli lite halvnervösa om man sitter och leker med mobilen på flyget.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-12-17 00:25

Har ikväll pillat på en SE P800 och även om man det väcker ett habegär så avskräcker priset. Systemet känns faktiskt inte lika bra hopkommet som min Motorola och den i sig är inget under. Flightmode finns på Motorolan men heter då PDA-läge.
Nu börjar funktionerna bli så många att ett generellt fönstersystem är ett måste. P800 har för mcyket funktioner för sitt eget bästa, jag tyckte det var svårt att hitta olika inställningar. Visst sjutton är det en fräck telefon och kraften verkar finnas i den (och då menar jag inte Skywalker-varienten utan processor-varianten) men det verkar fortfarande lite för mycket ingenjörsleksak. Minn med förskräckelse min R380. Skitdyr, skitslö och skitokompatibel...

  • Oregistrerad
  • 2002-12-19 10:43

Habegäret var större än skräcken för priset för min del, så jag slog till igår Mycket cool manick, har Ellen Feiss sägandes "bleepbleepbleepbleep" som ringsignal just nu. Undrar hur länge man står ut med det
Det var en besvikelse att inte iSync fungerade. Har någon hört om P800-support är på gång?

  • Oregistrerad
  • 2002-12-19 10:52

Fick också min igår och försökte febrilt få iSync att funka -utan framgång. Det är bara att hoppas att skarp iSync har stöd även för P800. Men det är tydligen inte helt enklet att lösa...

Har du hittat några bra siter om P800?

  • Oregistrerad
  • 2002-12-19 11:04
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Tamm:
Har du hittat några bra siter om P800?

Nix. På howardforums.com brukar det finnas en del bra info, men då måste man stå ut med allt brus också.

Hur är prestandan? De första rapporterna talade om slött operativsystem?

  • Oregistrerad
  • 2002-12-19 11:31
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson.:
Hur är prestandan? De första rapporterna talade om slött operativsystem?

Den känns ganska rapp faktiskt. Dom som testat 2 månader gamla versioner säger att den blivit betydligt snabbare sedan dess.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-19 12:09

Den är snabbare än någon annan PDA jag har använt, min Palm känns slö. Mycket snabbare än t ex T68 trots det mer grafikintensiva gränssnittet.

Testade den lite snabbt på "Vodafone" idag - måste ge SonyEricsson en eloge! Snygg, snabbt gränssnitt - om än väldigt mycket innehåll, MP3, lätta att ta bilder, precis lagom storlek! Me want - och jag började med en gång klura på hur jag skulle kunna "ta mig råd"

men - memorystick - finns för tillfället enbart i 128 MB storlek :-/ vad är det - vill ju minst ha 512 för att få plats med favoritblandningen av musik....

nåväl, vad är en kväll på slottet...om inte alldeles...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-12-19 20:42

Vad kostar kalaset?

/arvid

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-12-19 23:04

Fick min idag
Synkade med PC:n på jobbet med Outlook. 576 kontakter inlagda med 1-4 telefonnummer var, adresser och e-postadresser. Och den känns fortfarande rapp!

  • Oregistrerad
  • 2002-12-20 11:12

Här finns info om programvaror till P800.

Epocware

All about Symbian

My Symbian

Vi fortsätter diskussionerna kring P800 i följande trådar:

Erfarenheter av P800

Synka med P800?

[ 21 December 2002, 13:22: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson. ]

Bevaka tråden