Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

De ja stör mig på med Ipod. nån kanske har tips?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-11 13:09

Fick min Ipod i går och de första ja la märket till när ja skulel börja lyssna var att det är svårt att höja och sänka volymen när man sitter ner och har jeans på sig.....

men det som är de jobbigaste tycker jag är iTunes, själva programet är mycket bra men, varför inte bara göra så att man kan slänga in mappar direkt in på ipoden utan iTunes (slänga in dom på ikonen "flyttbar hårdisk").

Och när man använder iTunes så måste man hålla på å döpa om alla låtar så dom har samma artist och album, annars hammnar dom i olika "mappar" varför inte bara göra som så att man lägger en artist låtari en map och lägger över den på ipoden så blir det en mapp?

Finns det nått program, annat operativsystem som gör de möjligt att bara lägga in mappar så som ja beskrev??

MVH, Jimmy

  • Oregistrerad
  • 2005-03-11 13:38
Ursprungligen av Wacko:

Fick min Ipod i går och de första ja la märket till när ja skulel börja lyssna var att det är svårt att höja och sänka volymen när man sitter ner och har jeans på sig.....

Jätteenkelt att lösa. Ställ dig upp eller ta av dig jeansen.

  • Medlem
  • 2005-03-11 14:13
Ursprungligen av Fabian:

Jätteenkelt att lösa. Ställ dig upp eller ta av dig jeansen.

a men ja tror inet de e många som vill rea sig upp på tuben varje gång dom ska sänka lr höja ljudet....

  • Oregistrerad
  • 2005-03-11 16:01
Ursprungligen av Wacko:

a men ja tror inet de e många som vill rea sig upp på tuben varje gång dom ska sänka lr höja ljudet....

Knepigt. Riktigt riktigt knepigt. Kanske man kan tänka sig att lämna jeansen hemma, eller att möjligen undvika att sätta sig, alternativt undvika kommunala transportmedel?

  • Medlem
  • 2005-08-01 00:26
Ursprungligen av Fabian:

Knepigt. Riktigt riktigt knepigt. Kanske man kan tänka sig att lämna jeansen hemma, eller att möjligen undvika att sätta sig, alternativt undvika kommunala transportmedel?

Det här med jeansproblemet:

Kan man inte lobba för att få speciella iPod-platser i alla kommunala transportmedel, där man helt enkelt markerar ut ståplatser med apple-loggan. Skolor kunde också ha så kallade iPod-platser reserverade. Där kan det dock vara idé att bila upp hål någon meter ned i marken vid dessa platser så att iPod-folket inte skymmer sikten för bakomvarande elever. (alternativet slog mig först att iPod-platserna skulle vara placerade längst bak i skolsalarna för att slippa detta problem, men då skulle vi snart få människorättsorganisationer på oss som hävdade att iPod-folket särbehandlas på ett orätt vis)

HAhaa sjukt bra talat ^_^ Hurra för iPod-religionen!

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-03-11 16:21

visst finns det fjärrkontroller?

hur menar du med den andra frågan?
ser inte problemet

  • Medlem
  • 2005-03-11 17:48
Ursprungligen av Filip:

visst finns det fjärrkontroller?

hur menar du med den andra frågan?
ser inte problemet

jo det e nog det bästa med fjärkontroll.

på dom andra frågorna undrar jag mest om de går på något sätt att bara dra in en helmapp med musik in i ioden så skapas den mappen i ipoden och musiken ligger där i i stället för att iTunes själv ska lägga låtarna i olika album osv.

  • Medlem
  • 2005-03-11 17:54
Ursprungligen av Wacko:

jo det e nog det bästa med fjärkontroll.

på dom andra frågorna undrar jag mest om de går på något sätt att bara dra in en helmapp med musik in i ioden så skapas den mappen i ipoden och musiken ligger där i i stället för att iTunes själv ska lägga låtarna i olika album osv.

tro mig, iTunes är ett grumt program när du lär dig det.

iTunes är verkligen skitgrymt, det var när jag fattade hela iTunes som jag köpte iPod

  • Medlem
  • 2005-07-22 14:34

Jag har egentligen inte så mycket mot iTunes förutom att man måste ha det (eller nåt annat jobbigt program).
Jag tror inte ni förstår hur han menar eller så gör ni er bara dumma.
Hur soft skulle det inte va om man kunde plugga in poden i vilken dator som helst o sen bara ta tag i ett par mappar o dra över. Nu går ju det på sätt o vis men då kan man inte lyssna på dom.
Sen kommer det jobbigaste. Om man har en samling med t.ex: iron maidens alla album på sin iPod som man kanske vill lägga in på datorn igen efter att den har krachat så är det som jag har förstått det ganska kört.
Är jag halt ute o cyklar?

Man kan ju bara lägga in ett program som YamiPod (eller något annat tredjepartsprogram som inte behöver installeras) i iPoden, sen så är det bara att koppla in iPoden (måste köra i hårddiskläge dock (vilket man alltid gör om man kör med manuell synkning)), dra över de filer man vill lägga in i iPoden.
Sedan om man formaterar sin hemdator och vill föra över låtar från iPoden till datorn igen så finns det relativt många tredjepartsprogram som klarar det, Anapod, EphPod (verkar dock inte blivit uppdaterat på ett tag så jag tror inte att det stöder databasändringarna från senaste uppdateringen) och YamiPod, finns säkert något program jag missat också.

  • Medlem
  • 2005-07-22 15:56

blir det svårare att höja och sänka volymen på ipod mini när man har jeans på sig? det har jag inte märkt och ändå äger jag bara jeans byxor. håller med om att iTunes är det sämsta programmet som någinsin gjorts det är därför jag använder winamp och ml_ipod.

Ursprungligen av Wacko:

Fick min Ipod i går och de första ja la märket till när ja skulel börja lyssna var att det är svårt att höja och sänka volymen när man sitter ner och har jeans på sig.....

men det som är de jobbigaste tycker jag är iTunes, själva programet är mycket bra men, varför inte bara göra så att man kan slänga in mappar direkt in på ipoden utan iTunes (slänga in dom på ikonen "flyttbar hårdisk").

Och när man använder iTunes så måste man hålla på å döpa om alla låtar så dom har samma artist och album, annars hammnar dom i olika "mappar" varför inte bara göra som så att man lägger en artist låtari en map och lägger över den på ipoden så blir det en mapp?

Finns det nått program, annat operativsystem som gör de möjligt att bara lägga in mappar så som ja beskrev??

MVH, Jimmy

Du vill ha en volympott på ovansidan misstänker jag? Det kanske du borde ha haft i åtanke innan du köpte din iPod.

Och det här med låtar och mappar? Det är ju enkelt o döpa om när du rippar in CD'n i iTunes. Tar ca 20-30 sekunder för ett album att döpa om dom. Döper du smart kan du styra exakt var du vill ha dina låtar

Lycka till!

Men en fråga bara jag har andra generationens Ipod och jag har uppdaterat den och EphPo funkar fin fint för mig =S. Funkar det inte för nån annan? Konstigt att jag det funkar för mig.

1
Bevaka tråden