Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smart ID3-tag redigerare?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-03-11 06:46

Jag söker ett program som kan lägga till "01, 02, 03 osv." i början av låttitlarna på alla låtar. Eller att man bara taggar låtarna i rätt ordning (ändrar inte namnet). Det borde väl finnas något program där man bara halar och drar alla i rätt ordning och sedan går och äter frukost medan datorn gör jobbet?

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-11 10:16

Tetsa Tag & Rename det ska vara ett av dom bättre för att editera id3 taggar.

iTunes går även att använda vilket jag tycker ger ett bättre resultat.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-03-11 13:31

Jo, men det är svårt att automatisera taggandet i iTunes.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-11 18:08

Nått förslag för dem som inte sitter med nån gammel pc burk?

Ursprungligen av opehrson:

Nått förslag för dem som inte sitter med nån gammel pc burk?

Råbra är TagScanner 4.9. Jag använder det ofta.

Har själv riktig ID3 mani, då och då. Programmet jag använder heter
ID3 Tag-It, och det funkar fint för mig. Det har Case Inversion, Mulittagger (Både ver. 1&2), Filename-ID3, ID3-Filname, Swap ver 1-2, Swap ver 2-1.. m.m

  • Oregistrerad
  • 2005-03-23 14:20
Ursprungligen av thurfjell:

Råbra är TagScanner 4.9. Jag använder det ofta.

Hur använder man det?
Har nära 6000 filer och ska tagga om dom så man hittar dom i ipoden.
Men hur använder man ovanstående program?

  • Medlem
  • 2005-03-29 17:40

Jag kan tipsa om MediaMonkey.. http://www.mediamonkey.com/
Mycket enkelt att trycka ctrl+l så hämtar den låtnamn, omslag, artist, album, år, kommentar och label från amazon.com. Man kan även "flytta" album från en viss genre till en annan bara genom drag-n-drop, fungerar även på artist och album. Det är lite svårt att förklara men ge programmet en chans, fungerar mycket bra. Jag bara önskar att det fanns något sätt att se all information på min ipod, t ex se kommentar, genre, år osv när man spelar en låt.. fast det kanske man kan, men jag inte har upptäckt det än?

  • Medlem
  • 2005-03-29 18:08

Men kan man synka de taggade låtarna med iTunes på något sätt. Eller impoterar man bara hela bunten??

  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 21:15
Ursprungligen av bjn:

Jag kan tipsa om MediaMonkey.. http://www.mediamonkey.com/
Mycket enkelt att trycka ctrl+l så hämtar den låtnamn, omslag, artist, album, år, kommentar och label från amazon.com. Man kan även "flytta" album från en viss genre till en annan bara genom drag-n-drop, fungerar även på artist och album. Det är lite svårt att förklara men ge programmet en chans, fungerar mycket bra. Jag bara önskar att det fanns något sätt att se all information på min ipod, t ex se kommentar, genre, år osv när man spelar en låt.. fast det kanske man kan, men jag inte har upptäckt det än?

Har du köpt programmet eller går det att ladda ner rippat?

Ursprungligen av AndreasJ:

Har du köpt programmet eller går det att ladda ner rippat?

Shareware är det ju. Kommer inte ihåg hur länge, och jag tror inte du ska fråga efter sådant här..

  • Medlem
  • 2005-03-29 19:21

Jag rensade och importerade allt igen i iTunes, tyckte det var enklast även om det tog lite tid...

  • Medlem
  • 2005-03-30 08:06

Standardversionen är freeware, man får vissa extra funktioner om man köper gold versionen som t ex bränna audio cd i 48x istället för 4x.. men den funktionen klarar man sig kanske utan

Ursprungligen av bjn:

Standardversionen är freeware, man får vissa extra funktioner om man köper gold versionen som t ex bränna audio cd i 48x istället för 4x.. men den funktionen klarar man sig kanske utan

Så var det ja, ursäkta mig.. :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2005-03-30 09:13

Kan man ta enstaka låtar eller måste man ha fulla album?

Ursprungligen av AndreasJ:

Kan man ta enstaka låtar eller måste man ha fulla album?

Du kan redigera låtar för sig, om du menade det.

1
Bevaka tråden