Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ni som gillar Kent...

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Chans

Jag vaknade till Chans imorse, backflash till svunna tider

Allt på Verkligen.

  • Medlem
  • 2005-05-18 19:25

art is quite useless: Varför göra avbön? Man ska väl inte behöva skriva en liten disclaimer till varje inlägg man gör om att det är ens egen åsikt man framför och inte den vedertagna sanningen. Därmed inte sagt att man inte ska få ha sin egen smak. (Jag tycker också att U2 är tråkiga.)

Bäst med Kent? OWC, 747 eller När det blåser på månen kanske, svårt att säga. Över huvud taget föredrar jag de tre första skivorna.

Ello: Håller med dig, men jag tycker man ska vara artig och inte klanka ner på andra människors musiksmak, om jag nu tycker att U2 är ett mycket tråkigt band så vinner jag ingenting personligen på att förstöra nöjet för någon annan. Däremot skulle jag gärna se att den andra personen upptäckte att det fanns musik utanför topplistan också men men.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-19 10:55

Fast "utanför topplistan"? När vi pratar Kent så toppar de ju listorna, så det blir som att kasta pil i kuvösen, så att säga...

Kan tillägga att jag inte gillar kent heller i sin helhet, men det vore dumt att säga att de inte har bra låtar emellanåt

Men de, liksom U2, saknar "nerv", det låter helt enkelt för polerat.

Ursprungligen av art is quite useless:

Kan tillägga att jag inte gillar kent heller i sin helhet, men det vore dumt att säga att de inte har bra låtar emellanåt

Men de, liksom U2, saknar "nerv", det låter helt enkelt för polerat.

jaså.. de säger du..

Ursprungligen av art is quite useless:

Kan tillägga att jag inte gillar kent heller i sin helhet, men det vore dumt att säga att de inte har bra låtar emellanåt

Men de, liksom U2, saknar "nerv", det låter helt enkelt för polerat.

Jooo du dissade just de bästa bnaden som finns

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-07-22 23:27

Mannen i den vita hatten (16 år senare)
Utan dina andetag
Nihilisten

Så ser min topp tre från världens bästa band ut just nu.

tycker helt klart att mannen i den vita hatten (16 år senare) är den bästa låten!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-07-01 09:56

Efter ett par lyssningar kan jag bara säga: M. Svart, dyster, och olidligt vacker, Kents absolut bästa låt.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-01 23:55

Lägger min röst på 747. Popstad -98 i Eskilstuna, saaaaatan vilket live-gig.

Låten var det visst. 747.

när det blåser på månen är bra.

Chans, Socker(tror jag blev första att nämna den?), Utan dina andetag, Kevlarsjäl(först med den också?)

Men.. Det går egentligen inte att utse bästa kentlåt. Man är på olika humör varje dag. Och hur mångaminnen till varje låt, svårt.

men helt klart är iaf att kent är det ästa bandet, iaf enligt mig. Men, jag är ett stortkentfan.:)

  • Oregistrerad
  • 2005-09-11 10:22

Kent e bæast, helt klart.
Vapen o ammunition!

Hur jag fick dig att älska mig, från vapen och ammunition är den bästa kent låten enligt mig....finns det någon som håller med mig om det?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-09-13 19:56

Det är den bästa låten på den plattan och den låt som fick mig att fastna för bandet. De bästa låtarna är dock Utan Dina Andetag och Mannen i den vita hatten (16 år senare).

vad säger ni, ska vi blåsa liv i den här tråden igen (4 år senare) ?

mannen i den vita hatten
ff
duett
elit
stanna hos mig
chans

listan kan göras lång på bra låtar

när albumet Tillbaka Till Samtiden och kent boken kom så måste jag säga att bästa låten är Ensammast I Sverige.

bästa låten enligt Jocke Berg: Sverige. faktiskt den första kentlåten jag hörde, riktigt bra

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-28 14:32

Det låter verkligen som en plan

Jag måste slå några slag här:
Duett
Sverige
Järnspöken
Gummiband
Generation Ex (Introt är heeeelt underbart!)
Mannen med den vita hatten (16 år senare)

Sen tycker jag att Berg får till de flesta låtar riktigt bra. Han inbjuder var och en av lyssnarna till att göra sin egen tolkning av låt-texterna. Man kan göra varje låt till sin egen.

Bevaka tråden