Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airplay

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

AirPlay fungerar grymt.
Har inte öppnat min iTrip ännu, funderar på att sälja den oöppnad men jag vill gärna testa den.

nån som kan tipsa om en pålitlig affär som säljer Airlplays på nätet?.

Ursprungligen av lathium:

nån som kan tipsa om en pålitlig affär som säljer Airlplays på nätet?.

Vad sägs om:

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/70307/wo/uE4NlghwDuRp2wEJT2Txykj9VBg/1.0.11.1.0.6.25.7.11.0.3

funkar inte den så gå in på apple.com - store - sök på - Airplay

Tackar.

  • Medlem
  • 2005-04-03 14:01

Jo air playen är smidigare att använda än itripen men om man som bor i en storstad som har väldigt många starka radiokanaler så är det svårt att hitta en ren frekvens att sända på. så om du vill prova hur den kommer att fungera så kolla om du kan hitta enfrekvens mellan 88,0 och 108,0 som du har ett jämt brus utan andra ljud som stör.
i gbg funkar 88,3 och 106,5 ganska bra
lycka till

Någon so m vet en bra frekvens för AirPlay på ostkusten, typ i kalmars län?

  • Medlem
  • 2005-07-20 23:38

[QUOTE="Sparrisen"]Någon so m vet en bra frekvens för AirPlay på ostkusten, typ i kalmars län? :)[/QU

leta bara upp en kanal med en stereo som ar helt tom.

[QUOTE="Muppo"]

Ursprungligen av Sparrisen:

Någon so m vet en bra frekvens för AirPlay på ostkusten, typ i kalmars län? :)[/QU

leta bara upp en kanal med en stereo som ar helt tom.

Hittar ingen kanal som inte har mega-brus när man spelar musiken...

  • Medlem
  • 2005-07-26 18:52
Ursprungligen av Sparrisen:

Hittar ingen kanal som inte har mega-brus när man spelar musiken...

när det brusar så mycket hur långt är du ifrån mottagaren?? airplayen har ju ett maxavstånd på 10 meter men man bör har sändaren max 5 meter ifrån om det ska bli bra ljud

Ursprungligen av Muppo:

när det brusar så mycket hur långt är du ifrån mottagaren?? airplayen har ju ett maxavstånd på 10 meter men man bör har sändaren max 5 meter ifrån om det ska bli bra ljud

1 meter

  • Medlem
  • 2005-07-31 21:26
Ursprungligen av Sparrisen:

1 meter

ok då är det nog en annan sändning som ligger och stör. det är tyvärr bara att leta upp en helt tom kanal

  • Medlem
  • 2005-08-08 09:59

Jag har precis köpt en AirPlay via eBay för £13.50 + frakt £8.95 (totalt cirka 300 SEK) och hoppas att jag får den snart. Jag har sett (och missat) auktioner som slutat nedåt £10. Jag kan återkomma när jag vet om säljaren är tillförlitlig eller ej, den hette för övrigt sonic-bionic tror jag.

Ett tips till dem som vill komma undan lite billigare.

  • Medlem
  • 2005-07-20 23:42

som du ser pa bilderna sa ar airplayen mycket mindre och den tacker inte "hold" knappen. det ar ockso mycket lattare att stalla in en frekvens med arplay har en sjalv och ar mkt nojd

(ursakta stavfelen, ar i kroatien och dom har udda tangentbord)

//Muppo

fick min airplay 2 igår efter köp på ebay för 300kr inklusive frakt.
tog 5 dagar att få den ifrån canada.

Återkommer efter test i arbets bilen idag

Bevaka tråden