Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod shuffle

Tråden skapades och har fått 92 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som vanligt är jag imponerad, hoppas verkligen folk får upp ögonen för Apple ännu mer. Framförallt då den verkar sjukt prisvärd!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 02:09
Ursprungligen av jag:

ja exakt. allt snack om att den skulle vara lik jos är skitsnack.
apple har i alla fall ett sinne för smak:D

Ok jag köper väl en då.

Men bara för att springa med den.

//C

  • Medlem
  • 2005-01-11 22:31

Är det inte lite tråkigt att den bara har 12h? kasst tycker jag.. man måste alltså köpa en battery extension på 20h som gör den OEEEERHÖRT för stor... dags att prioritera.. visst billig men 12h på en flash spelare.. trotts att Iaudio U2 JOS-400 och Irivers spelare är lite dyrare frågan är om det motiverar 12h?

Om man jämför med JoS o iRiver, iAudio m.fl. så kännse denna riktigt prisvärd. Apples kvalitet i kombination med detta pris/MB. Oslagbart!

BARA shuffle!? Varför!? :| Kan man inte spela dom i ordning?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 22:37
Ursprungligen av anDDReas:

BARA shuffle!? Varför!? :| Kan man inte spela dom i ordning?

Bara att välja på baksidan om man vill spela så som man lagt in musiken, eller blandad

frågan är bara... kan en sån här spelare leva upp till namnet iPod. minin hade jag inga problem med, då den hade samma funktioner, fasst mindre storlek. men denna borde enligt mig heta nåt i stil med iShuffle.

i och med detta har iPod förlorat allt vad namnet kännetecknar! tråkigt men sant...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 00:42

En poäng är att detta kanske inte i första hand är att betrakta som en flashspelare - utan som en förlängning av iTunes, det är det som gör att den verkligen står ut.

Apple - den integrerade lösningen. *tummen upp*

Jag är imponerad! den var riktigt vass..

ush... blä... tvi *spottar på*
tokful
dom har tagit livet av dom två sakerna som gör ipod till kung juh... UI't och den snygga designen båda bortblåsta *suckar*
-
ful (smaksak iofs)
ingen display
ui't bortblåst
usel batteritid för o va flashminne

+
liten

man kan lika gärna köra shuffle på mini eller vanliga ipod... de finns på dom också

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 03:06

min första reaktion är: vafaan apple? varför göra en mp3-spelare utan display?
men som flera andra säger.. den är ju jävligt billig jämfört med andra flashbaserade kvalitetsspelare.
Personligen skulle jag välja 512-versionen om jag köpte en, så man har nån koll på låtarna alls, men det är kanske inte det som är meningen om man ska titta på namnet.
Det verkar vara en pryl som man ska titta minst två gånger på, och jag antar att apple har tänkt igenom konceptet och bestämt sig för att den kommer sälja.. blir intressant att se..

För er som inte orkar vänta (och har en iPod redan)!

HOWTO: Hack iPod into iPod Shuffle

Now erase all but 240 of your songs.

Länk

  • Medlem
  • 2005-01-12 12:33
Ursprungligen av Calavera:

HOWTO: Hack iPod into iPod Shuffle

Now erase all but 240 of your songs.

Länk

lol.... GETOMOD!!!!!!!!:cool: den bästa mod jag någonsin sett

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-01-12 07:13

Tolv timmars battertid känns ruttet medn en flashspelare utan display. En något dyrare iRiver med display och överlägset bättre batteritid, fyrtio timmar med vissa modeller, känns som ett betydligt bättre köp,

De flesta av er skulle fnysa åt den här spelaren om det hade varit en annan tillverkare. Det här känns som en Creative Muvo utan display, och de har funnits länge. Det här är inte kreativt för fem öre. Att de sedan lyckas att få folk att tro att shuffle är en ny hipp funktion är häpnadsväckande.

Men vill man prisa en dålig produkt enbart för att Apple tillverkat den så...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 08:00

Dålig batteritid

Ok att batteritiden inte är den bästa men den här spelaren kommer att användas på bussen, på väg till jobbet och i löparslingan. Användandet kommer alltså vara något mer sporadiskt än hur den normale ipodanvändaren använder sin produkt. Så egentligen är det ett större problem att de vanliga ipodarna har dålig batteritid. Visserligen har konkurenter bättre batteritid men Ipod Shuffle kommer kunna konkurera med pris, enkelhet och coolt utseende. Tror att Apple kommer kunna nå en helt ny kundkrets som inte normalt skulle köpa en mp3-spelare.

Sammanfattningsvis tror jag på Ipod Shuffle, tycker dock att namnet borde varit IShuffle

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-12 09:06

Vart köper jag den billigast i Usa?

dåligt gjort apple... ingen skärm och kass batteritid.. suck... när ska ni släppa ngt med sjysst batteritid...

Klart du får den som USB-minne! Tror det är ett gäng med folk som köpt "back-up disk 40 gb" från Apple... Och det funkar med USB-minne med. Tekniskt sett är det ju ett USB-minne...

Load of cool images HERE

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 11:48

jag har iaf beställt en ipod shuffle nu, min första ipod dessutom

Vart väldigt sugen och gick in på Apple store och skulle beställa en 512MB. Det står i produktbeskrivingen "Gratis frakt" men om man lägger den i kundvagnen och klickar vidare så får man ändock betala en fraktavgift.

Ni som redan har beställt en, hur gjorde ni? För något är ju uppenbarligen fel.

Någon som vet om man kommer kunna synka både en "vanlig" iPod och en sådan här shuffle från samma itunes/dator?

Ja, det kommer du med all säkerhet kunna. Jag kan synka två iPods från samma dator, varför skulle det vara någon skillnad på iPod Shuffle och en annan iPod?

Ursprungligen av Erik Svansbo:

Ja, det kommer du med all säkerhet kunna. Jag kan synka två iPods från samma dator, varför skulle det vara någon skillnad på iPod Shuffle och en annan iPod?

Låter fint det! Då ska man bara försöka rättfärdiga att köpa en 12" ibook tillsammans med sin andra iPod.

hehe... har sett lite intervjuer o sånt nu förutom keynoten då som ja också såg... och det blir roligare och roligare. Apple verkar tro att det är dom som uppfunnit shuffle... LOL liksom. Shuffle/random kom med cd-skivans intåg på 80talet... o ja har använt de enda sedan dess... suck.
Jag är helt klart besviken på apple just nu... en flashspelare.. hur kan dom sjunka så lågt

Ursprungligen av skummis:

hehe... har sett lite intervjuer o sånt nu förutom keynoten då som ja också såg... och det blir roligare och roligare. Apple verkar tro att det är dom som uppfunnit shuffle... LOL liksom. Shuffle/random kom med cd-skivans intåg på 80talet... o ja har använt de enda sedan dess... suck.
Jag är helt klart besviken på apple just nu... en flashspelare.. hur kan dom sjunka så lågt

Flash säljer som smö i solsken just nu, så Apple rider väl på en våg tror jag.

Men ser den inte som en Mp3 spelare, bara som en liten smidig backup till den vanliga 4/20/40/60 gb iPoden!

Ursprungligen av minipod:

Flash säljer som smö i solsken just nu, så Apple rider väl på en våg tror jag.

Men ser den inte som en Mp3 spelare, bara som en liten smidig backup till den vanliga 4/20/40/60 gb iPoden!

mjo klart dom vill ha den delen av kakan också... men blev så himla besviken bara... gjorde att ja tappade lite förtroende för apple helt enkelt.

Och angående priset så kollade ja en snabbis på pricerunner och hittade konkurenter som va billigare hade display och bättre batteritid (kollade iofs bara efter 1gb spelare).
Och ja alla dom hade shuffle också

  • Medlem
  • 2005-01-12 16:33
Ursprungligen av skummis:

mjo klart dom vill ha den delen av kakan också... men blev så himla besviken bara... gjorde att ja tappade lite förtroende för apple helt enkelt.

Och angående priset så kollade ja en snabbis på pricerunner och hittade konkurenter som va billigare hade display och bättre batteritid (kollade iofs bara efter 1gb spelare).
Och ja alla dom hade shuffle också

batteritiden är ju ett minus, men jag blir lite glad när den har uppladningsbart batteri så istället för att köpa nya baterier var 3 dag (om det är den med 40timmars batteritid) är ju drygt, det finns väll ingen annan mp3-splare med inbygt batteri?
kan man föra över låtar utan iTunes utan bara kopiera över skiten?

Ursprungligen av grön:

batteritiden är ju ett minus, men jag blir lite glad när den har uppladningsbart batteri så istället för att köpa nya baterier var 3 dag (om det är den med 40timmars batteritid) är ju drygt, det finns väll ingen annan mp3-splare med inbygt batteri?
kan man föra över låtar utan iTunes utan bara kopiera över skiten?

det finns uppladdningsbara AA och AAA batterier... alla vet det utom apple typ
dom är billiga dessutom...

min första Ipod

Tycker den verkar helbra att ha på vägen till jobbet eller på joggingrundan Liten smidig och snygg, dessutom är priset ett klart plus! Om man jämför med andra mp3:or...
Har aldrig ägt en Ipod tidigare men klart sugen nu!
Min om två veckor! Can´t wait ; )

Bevaka tråden