Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på taggarna.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ändrat alla taggarna i Tag & Rename.. Men sennär jag lägger över låtarna till itunes står det Various som artist istället för det jag skrivit in i Tag & rename. Varför??

//Christian

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-01 21:48

har tyvärr inte svaret på din fråga, men kan tipsa om att iTunes är ypperligt på att smidigt tagga om låtar/album

Ursprungligen av dovvan:

Jag har ändrat alla taggarna i Tag & Rename.. Men sennär jag lägger över låtarna till itunes står det Various som artist istället för det jag skrivit in i Tag & rename. Varför??

//Christian

har för mig att itunes läser id3 version 2 före den vanliga id3taggen... kolla om det står olika.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-02 07:44
Ursprungligen av skummis:

har för mig att itunes läser id3 version 2 före den vanliga id3taggen... kolla om det står olika.

Stimmt so. I Tag&Rename har du en knapp som heter All, en som heter id3v1 och en som heter id3v2. Klicka runt lite.

Både v1 och v2 av id3 taggarna har rätt namn...

//Christian

  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-12-04 11:47
Ursprungligen av dovvan:

Jag har ändrat alla taggarna i Tag & Rename.. Men sennär jag lägger över låtarna till itunes står det Various som artist istället för det jag skrivit in i Tag & rename. Varför??

//Christian

Har nu hittat lösningen på detta, iTunes verkar läsa av id3 fältet "Orchestra/Band" vilken T&R fyller i som Various. Raderar man detta så blir det braq.

//mats

1
Bevaka tråden