Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Etymotic Er-6i

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av nyqa:

hjälp... ska man våga klippga av den yttersta flänsen...? vill testa men är rädd för att de ska bli sämre passform.. :/ ja skulle gärna vilja ha mina tri-flangs aningen mindre så kanske detta är lösningen då.. men hur ska jag klippa?

Du kan ju pröva klippa dem och om det inte går bra kan du ju köpa ett 5pack trefläns från discountheadphones. $12 tror jag de kostade.

Jag beställde själv i tisdags och fick dem idag, har haft dem i ca 20 minuter :D. I början så lät de skit, vasst och jävligt men jag märkte att man måste skjuta in dem lite i örat. Då blev det plötsligt mer bas och diskanten fixade sig, sedan blir ju isolationen bättre.

En sak jag märkte i Evanescence låt My Immortal är att det verkar vara någon sorts morsekod? låter konshtigt tycker jag..

Hare

  • Medlem
  • 2005-06-11 14:41

Om man är orolig för att beställa från USA ska Jens of Sweden börja sälja Er-6i för 1395:- från och med vecka 26:

http://www.jensofsweden.com/store/

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-06-11 15:47
Ursprungligen av Ello:

Om man är orolig för att beställa från USA ska Jens of Sweden börja sälja Er-6i för 1395:- från och med vecka 26:

http://www.jensofsweden.com/store/

Varför vänta tills det när man kan köpa de för samma pris inkl. gratis frakt från apple store :
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002/wo/1G6HieJsLNxA2f65Gs52WdHToL9/1.0.0.11.1.0.6.9.3.19.0.1.1.1.1.2.1.0.1
:rolleyes:

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-11 19:15

synd att man inte kan slänga in apple store-länkar...

  • Medlem
  • 2005-07-30 08:24
Ursprungligen av erik:

synd att man inte kan slänga in apple store-länkar...

Funkar inte denna?

Ursprungligen av JinS:

Funkar inte denna?

Nej!

Vad är skilnaden på ER6 och ER6I är det bara färgen ?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-03 15:58
Ursprungligen av peppe4:

Vad är skilnaden på ER6 och ER6I är det bara färgen ?

Nej.

http://etymotic.com/ephp/er6.aspx

http://etymotic.com/ephp/er6i.aspx

Okej fattar inte så mycke av tabellen som fanns på sidan men Er6 ser ju lite bättre ut eller jag är mest ute efter att dom dempar ljud runt omkring så man kan ha dom på jobbet i stället för vanliga öronproppar. Är det ett bra val ?

Hur gör man för att slippa ett överskott av sladd om man använder ipod-fjärrkontrollen?
Sony MDR-EX71 är klockrena för detta, men hur löser man detta med denna lur?
Antar att man får binda ihop överskottet med "påsåterförslutare" eller någon annan slags ståltråd?

Ursprungligen av lyserg:

Hur gör man för att slippa ett överskott av sladd om man använder ipod-fjärrkontrollen?
Sony MDR-EX71 är klockrena för detta, men hur löser man detta med denna lur?
Antar att man får binda ihop överskottet med "påsåterförslutare" eller någon annan slags ståltråd?

skriv inte samma i flera trådar!

Ursprungligen av sail-pro:

skriv inte samma i flera trådar!

Vadå, Shure kanske har en annan lösning än Etymotic.
Blir ju lätt att missa om man frågar om ett par Shure-lurar i en Etymotic-tråd, eller?

Jag har tänkt plocka hem ett par er6i men jag undrar hur jobbigt det är med prasslet när man rör sig. Är det så störande att man vill köpa andra lurar? Jag har hört att lurarna är väldigt bra men den här defekten gör mig tveksam.

Hej,
Jag har precis skaffat ett par er6i. Det känns lite obehagligt att ha dem, det liksom trycker i örongångarna. Det känns som om man inte kan ha på sig dem en hel dag. Någon som känner igen sig? Hjälper det att klippa av den yttersta flänsen eller vad rekommenderar folk? Eller vänjer man sig?

  • Medlem
  • 2005-10-05 17:15

Vad går frakten på om man köper från http://www.discountheadphones.com? Vilka e frakt allternativen?

Hej
Nån som vill köpa mina ER6i hörlurar? Jag har haft mina i ungefär 2 månader. PMa mig vid intresse!

Mvh

Hej hej. Jag undrar om det är nån som köpt ER-6i från discountheadphones.com som betalat på annat sätt än med kreditkort? Genom vanlig Paypal-överföring?

Anton.

------

www.antonpanton.com

Tänkte klämma in mitt första inlägg här nu!

Jag har fått mina ER6i nu för en halvtimme sen.
Dom skär in rätt mycket i öronen både 3-flang-mojen och skumgummi-mojen måste jag säga. Speciellt 3-flangaren. Men det kanske är örona som är ovana.. Så jag antar att jag kommer vänja mig!
Eller så är dom helt enkelt lite stora. Det känns som att plastkanalen i mitten av grejerna man kör in i öronen gör dom lite mer obekväma än vanliga öronproppar.
Det är för övrigt otroligt skönt att ta ut dom och låta hörselgångarna slappna av lite.

Nä, nu har jag vant mig verkar det som Så nu är det bara att vänta på att dom blir inspelade!

Om det är någon annan som använder dom, får ni in alla tre flangar (heter det ens så?)?
den största sitter utanför ingången på mig,

Hejssan, sorry för att jag 'bluppar' upp en gammal tråd men tycker det verkar vara ett bättre alternativ än att skapa en ny...

Nåväl, har blivit väldigt sugen på att testa ett par Etymotic Research ER-6i hörlurar efter att ha läst reviews på applestore och här...vet någon nått 'test-labb' som testat dem? Nån tidning eller liknande?
Sedan undrar jag oxå om de inte är lite för ljudisolerande, visst är det skönt att slippa ljudet runtomkring på lektioner(visst kan läraren bli arg om han vill ha vår uppmärksamhet, men..), flyget, tåget mm. Men finns inte risken att man blir en vandrande trafikfara med dessa? Det jag menar är att man kanske riskerar att missa 'livsnödvändiga' ljud??

Tackar för svar snarast!

Ursprungligen av Nightcap:

Hejssan, sorry för att jag 'bluppar' upp en gammal tråd men tycker det verkar vara ett bättre alternativ än att skapa en ny...

Nåväl, har blivit väldigt sugen på att testa ett par Etymotic Research ER-6i hörlurar efter att ha läst reviews på applestore och här...vet någon nått 'test-labb' som testat dem? Nån tidning eller liknande?
Sedan undrar jag oxå om de inte är lite för ljudisolerande, visst är det skönt att slippa ljudet runtomkring på lektioner(visst kan läraren bli arg om han vill ha vår uppmärksamhet, men..), flyget, tåget mm. Men finns inte risken att man blir en vandrande trafikfara med dessa? Det jag menar är att man kanske riskerar att missa 'livsnödvändiga' ljud??

Tackar för svar snarast!

jopp helt rätt du blir en trafikfara!! Så ha dom lite löst under tiden du går ute på stan eller vägar.. själv så när jag går till skolan så är det en väg där det nästan aldrig kör bilar så då går alla i mitten av den och där gick jag med mina lurar och en bil stog bakom och små tutade o sedan drog han på en större tuta o då vakna jag till o aktade mig

Har haft mina lurar nu ett tag men kom att tänka på eventuell rengöring och hur man byter dessa "filter"?

Hur ofta gör ni rent era lurar och hur ofta bör man göra det?
Visst, det är enkelt att dra av silikonmuffarna och tvätta dem i vanligt vatten, men krävs det någon mer rengöring utöver detta?

Hur byter man dessa filter och hur ofta är det nödvändigt?
Det finns en liten genomskinlig "behållare" på undersidan av själva luren. Alltså inte på silikontoppen.
Den har blivit lite gulaktig, vad är det för behållare och måste man göra rent den på något sätt?

Hur gör ni rent era lurar?

Ursprungligen av lyserg:

Har haft mina lurar nu ett tag men kom att tänka på eventuell rengöring och hur man byter dessa "filter"?

Hur ofta gör ni rent era lurar och hur ofta bör man göra det?
Visst, det är enkelt att dra av silikonmuffarna och tvätta dem i vanligt vatten, men krävs det någon mer rengöring utöver detta?

Hur byter man dessa filter och hur ofta är det nödvändigt?
Det finns en liten genomskinlig "behållare" på undersidan av själva luren. Alltså inte på silikontoppen.
Den har blivit lite gulaktig, vad är det för behållare och måste man göra rent den på något sätt?

Hur gör ni rent era lurar?

Jag rengör mina rätt ofta tar bara ut silikonlurarna och trycker ut vax med toppen av en nål som passar perfekt i hålet.
Annars har jag bytt filter en gång (man får ju ett extra par med och det står där hur man gör) och det gav stor skillnad...

har haft mina ett år nu och börjar få problem med glapp i den ena luren så måste nog köpa nya...något surt men det är nog min behandling det är fel på snarare än lurarna.

ok nu e jag på gränsen att köpa å det står mellan Ety ER-6i å shure E3c. Vilka ska jag välja om jag föredrar ljud och vilka ska jag välja om jag föredrar passformen i mina mycket små öron. ÖVERVÄG!

för övrigt så är den här värd å kolla in om man e ute efter billiga priser http://stores.ebay.com/UK-MEMORY-SUPPLIER_Earphones-Headphones_W0QQcolZ2QQdirZQ2d1QQftidZ2QQtZkm

Verkar för bra för att vara sant, är det någon som vet om de skeppar till Sverige, och vad det eventuellt skulle kosta?

vad är skillnaden mellan Etymotic Er-6 Etymotic Er-6i? Tänkte mest använda den till laptopen, Nintendo DS Lite och mitt psp och min mobil.

Ursprungligen av Excrementory:

Verkar för bra för att vara sant, är det någon som vet om de skeppar till Sverige, och vad det eventuellt skulle kosta?

Är intresserad av exakt samma sak! (då jag i nuläget är sjukt intresserad av ett par Er-6:or) Verkar vara nästan för låga priser... Det luktar nästan lite humbug och båg här minsann..

yello:)...nu ska jag köpa ett par nya lurar. just nu har jag ett par sony ex71. jag väljer mellan shure e2c och Etymotic Er-6i...vilken lura är bäst?

tjobre hej hej:)

ER-6i bör jämföras med e3c. De är bättre än e2c. e2c har dock lite mer punchy bas så att säga.

Beställde igår ett par ER-6i från discountheadphones.com!

Bevaka tråden