Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

#ipod.se @ Quakenet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dåså! Äntligen har jag tillsammans med några kompisar dragit upp #ipod.se på quakenet. Meningen är att vi forummedlemmar lättare skall kunna diskutera saker och problem där, och på så sätt kanske undvika att få upp samma frågor flera gånger...

Nu tycker ni kanske att idéen är värdelös, och i så fall ber jag er att ni säger det på ett bra sätt. Eller varför inte vara tyst över huvudtaget? :rolleyes: Hur som helst! Kanalen är nu tillgänglig. Snälla kommentarer mottages gärna!

  • Medlem
  • 2004-10-25 23:20

Finns det någon ircklicent som är "online" på internet eller måste man ladda ner mirc och installera?

  • Medlem
  • 2004-10-25 23:56
Ursprungligen av Ere:

Finns det någon ircklicent som är "online" på internet eller måste man ladda ner mirc och installera?

fixa mirc!

Ursprungligen av Ere:

Finns det någon ircklicent som är "online" på internet eller måste man ladda ner mirc och installera?

Nej det finns ingen aktiv irc klient på internet. Jag och Karlzone som grundade kanalen har väl inte tänkt på mycket mer än att skapa en irc kanal för mer levande diskussioner samt att kunna få hjälpt mycket snabbare än här på forumet. IRC är även ett bra ställe att skaffa sig nya kontakter på, kanske blir jag din nästa vän?

Som sagt, det är bara att hoppa in i kanalen!

( 08:27:22 ) [Users #ipod.se]
( 08:27:22 ) [@EverEst ] [@KarlZone] [+A3-cyb] [ jolts ] [ XeXOs]
( 08:27:22 ) [@EverEst__] [@L ] [+elis ] [ scarie]
( 08:27:22 ) -!- Irssi: #ipod.se: Total of 9 nicks [4 ops, 0="0" halfops, 2="2" voices,
3="3" normal]
som ni ser så är vi inte så många ännu, men det är erat jobb att gå in i kanalen! För dig som är windows-användare är det lättast om du laddar ner mIRC. Det är grafiskt och lätt. Anslut till servern se.quakenet.org(/connect se.quakenet.org). Därefter skriver du /j #ipod.se vilket betyder att du joinar kanalen!

Hoppas instruktionerna var tydliga, vi hörs i kanalen!

Ursprungligen av karlzone:

Som sagt, det är bara att hoppa in i kanalen!

( 08:27:22 ) [Users #ipod.se]
( 08:27:22 ) [@EverEst ] [@KarlZone] [+A3-cyb] [ jolts ] [ XeXOs]
( 08:27:22 ) [@EverEst__] [@L ] [+elis ] [ scarie]
( 08:27:22 ) -!- Irssi: #ipod.se: Total of 9 nicks [4 ops, 0="0" halfops, 2="2" voices,
3="3" normal]
som ni ser så är vi inte så många ännu, men det är erat jobb att gå in i kanalen! För dig som är windows-användare är det lättast om du laddar ner mIRC. Det är grafiskt och lätt. Anslut till servern se.quakenet.org(/connect se.quakenet.org). Därefter skriver du /j #ipod.se vilket betyder att du joinar kanalen!

Hoppas instruktionerna var tydliga, vi hörs i kanalen!

jättetyderliga och bra. Jag hoppas verkerligen att fler folk kommer in i kanalen, vi har jättemysigt!

det finns ett fint tillägg till Mozilla firefox, nämligen chatzilla...inte världens snyggaste klient fungerande

1
Bevaka tråden