Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa "In Ear" hörlurarna?

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 19:23
Ursprungligen av xpect:

Jag är beredd att ge upp till max 700kr för dem. Eftersom dom åker runt i väskan och kan igentligen gå sönder när som helst om oturen är framme.

Har inte testat dem själv, men ifall du inte sett det så tänkte jag bara tipsa att Shures E2C-pluggar, som åtminstone enligt ryktet borde vara bäst i prisklassen <1000 kr, reas ut för 599,- på jensofsweden.se (normalpris kring 900kr). Men Sonys 51:or är som sagt riktigt bra, bara en äkta audiofil skulle säga att du behöver bättre pluggar än dessa (plus att de är snyggare än E2C:orna).

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-08-30 18:22

Finns kanon fina lurar för 4000

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 18:23

Jag kör med Sonys MDR-EX51. Det är i princip exakt samma (dvs exakt samma ljudkvalitet men lite annat utseende) som EX71:orna. Den stora skillnaden är att sladden inte är tvådelad som EX71:an, så om du inte tänker köra med fjärr eller eller vill ha extra kort eller lång sladd är dessa att föredra, plus lite billigare. Kan varmt rekommendera

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-08-30 18:28
Citat:

Jag kör med Sonys MDR-EX51. Det är i princip exakt samma (dvs exakt samma ljudkvalitet men lite annat utseende) som EX71:orna. Den stora skillnaden är att sladden inte är tvådelad som EX71:an, så om du inte tänker köra med fjärr eller eller vill ha extra kort eller lång sladd är dessa att föredra, plus lite billigare. Kan varmt rekommendera

Om jag inte minns fel är det väl exakt samma lur som EX71 fast 71:an just är avsedd för t ex MD med fjärrkontroll därav två delar.

Har lyssnat på både den "hela" o den tvådelade. Märkte iaf ingen ljudskillnad.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 18:50
Ursprungligen av sEia:

Om jag inte minns fel är det väl exakt samma lur som EX71 fast 71:an just är avsedd för t ex MD med fjärrkontroll därav två delar.

Har lyssnat på både den "hela" o den tvådelade. Märkte iaf ingen ljudskillnad.

Exakt, har också sett det mer el mindre bekräftat på iPodlounge. Fast själva lurarna ser lite annorlunda ut på utsidan (71:an mer silvriga), och tror det bara är 71:an som finns som vit.

  • Medlem
  • 2004-08-30 18:59

Stämmer att 71:an finns i vitt, vilket passar bättre till iPod:en.

Hittade en länk till en återförsäljare som hade vita:
http://www.audiocubes.com/...

Säljs i svart här för 456kr:
http://www.cyberphoto.se/...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-08-30 19:53

Shure e2c såg ju riktigt intressanta ut. Måste provlyssnas

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 20:36
Ursprungligen av sEia:

Shure e2c såg ju riktigt intressanta ut. Måste provlyssnas

Lycka till, har sökt överallt, men inte hittat möjlighet.

Raptor

någon som har tips på vilka in-ear hörlurar man ska ha om man lyssnar på heavy metal och rock?

  • Medlem
  • 2004-08-31 20:31

Otroligt intresserad. Vill inte ha en chattgrej här så du kan väl skicka ett svar på följande fråga...
Kan maximalt betala 350 kronor, fortfarande intresserad då? Bor i Hässelby själv..

Apple In-Ear är ett par bra lurar, men tyvärr är de utbytbara pluggarna värdelösa, de passar inte helt enkelt.

De bästa lurarna är shure e5c, inget snack. Men dom är dyra.

Jag rekommenderar shure e2c till alla! Möjligtvis om du har små öron. Men annars är det väl investerade 800 kr.

  • Medlem
  • 2004-09-21 21:39
Ursprungligen av svanerik:

De bästa lurarna är shure e5c, inget snack. Men dom är dyra..

Bästa lurarna är Ulitmate ears UE-10 pro.. men dom ännu dyrare.... närmare $900..

Då måste man betala en avgjutning av öronen också.

Fast bättre ljud behöver man inte leta efter.
http://www.ultimateears.com/UE-10_PRO.htm.

Sen finns också sensaphonics soft 2x... som också smiskar e5c's röv.... med både ljud och pris.

http://www.sensaphonics.com/soft2x.html

Jag är på jackt efter ett par E2c, men har inte hittade dem billigt någonstans. Såg dom hos Webbhallen för runt 750kr, tyckte det lät rimligt med tyvärr var dom var slut.

Någon som vet någon annanstans man kan köp dem?

  • Medlem
  • 2004-09-21 15:07
Ursprungligen av Sl1ng.:

Jag är på jackt efter ett par E2c, men har inte hittade dem billigt någonstans. Såg dom hos Webbhallen för runt 750kr, tyckte det lät rimligt med tyvärr var dom var slut.

Någon som vet någon annanstans man kan köp dem?

Man kunde köpt dem på jensofsweden innan.. men det verkar som att man inte kan göra det längre. Köpte ett par Sony MDR-EX71 jag istället.. Är oerhört nöjd.

  • Medlem
  • 2004-09-21 17:20

Köpte ett par vita Sony MDR-EX71SL på Ebay för 360:- inkl frakt. Fick dom skickade från Hong Kong på 6 dagar.

1-0 till svanerik
E5c äger!

Shure E2C är urbra om man inte har råd för E3C eller E5C. Har prövat The Plug, stor skillnad, The plug hade massor av bas.. men det är det enda. E2c låter bra över hela frekvensområdet. Sen är ju det ganska stor skillnad på priset mellan The plug och e2c :).
Sen är det synd att sladden är svart.

hej, ny här på forumet

jag brukar få ont i öronen av lurar ganska lätt, kan bero på att jag har små hörselgångar eller nåt...
Då är inte E2C så bra för att de är rätt stora eller?

är det nån som testat sennheisers modeller, typ MX 500, MX550?

  • Medlem
  • 2004-09-26 20:27
Ursprungligen av Ziggomatic 17:

hej, ny här på forumet

jag brukar få ont i öronen av lurar ganska lätt, kan bero på att jag har små hörselgångar eller nåt...
Då är inte E2C så bra för att de är rätt stora eller?

är det nån som testat sennheisers modeller, typ MX 500, MX550?

Beror på, jag får jätteont av originallurarna till iPoden men med The Plug märker jag inget. Kan ha att göra med att man inte har något hårt i örat...

  • Medlem
  • 2004-09-26 22:48
Ursprungligen av Ziggomatic 17:

är det nån som testat sennheisers modeller, typ MX 500, MX550?

MX500 har jag haft. Samma storlek som iPoden orginallurar ungefär men MX500 ger mycket bättre ljud. Nackdelen är att dom inte funkar så bra i bullrig miljö. Då "in ear" klart bättre. Slängde dom då det blev glapp i ena kabeln.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-10-07 13:37

Läst testet av Shure e2c är på ipod.se! dom verkar prisvärda och kostar "bara" 795 PÅ webhallen.

  • Medlem
  • 2006-04-11 08:46
Ursprungligen av MacTim:

Läst testet av Shure e2c är på ipod.se! dom verkar prisvärda och kostar "bara" 795 PÅ webhallen.

Eller 695 på Dustin med gratis frakt.

Där köpte jag mina ifrån, och jag är nöjd med dem.

Koss Spark eller nåt sådant heter ersättaren till The Plugg och kostar endast 179 kr på Teknikmagasinet... Låter ju som ett vettigt pris, mina standard iPod Hörlurar suger ju, deras In-Ear vill jag inte ens köpa, använder just nu som mest ett par Pro.2 hörlurar frånTM med, stora öronmuffar eller va det heter... men den har en 2.5 m lång kabel , inte precis så smidigt att ha med sig men ska jag ut på stan en runda får mina små hörlurar från ipod duga, men jag borde nog skaffa ett par Koss lurar som då the plugg eller spark va d nu heter...!!

Ps... såg att nån här hade skrivit synd att koss designen inte är så snygga eller nåt för då ser ju inte folk att man har en ipod... hmm?? Vill man verkligen att folk ska se att man har en iPod???? NEJ inte när man bor i Malmö med alla dessa huliganer.... Då vill man verkligen inte flasha med att man har en iPod Nano....

jag säljer ett par shure e4c för 1500 2 månader gammla. om nån är intrerserad så pma mig

Bevaka tråden