Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med ny iPod

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-21 13:25

Jag har varit i USA i 2 veckor och under den tiden så köpte jag en iPod och en mediareader för att kunna föra över mina bilder till iPoden. Jag har installerat iTunes och iPod Update 2004-04-28. När jag sedan kopplar ipoden till PC:n så vill datorn att jag ska formatera iPoden. Under min resa så har jag fört över många bilder ( totalt 1,4 GB ) .
Jag behöver all hjälp och tips som kan fungera så att jag får ut alla mina bilder... Jag vill bara inte formatera iPoden

  • Oregistrerad
  • 2004-06-21 13:53

Det kan hända att din iPod var formaterad för Mac när du skaffade den. Försök hitta någon kompis med en Mac och försök få över bilderna på det viset.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-06-22 10:02

Pratade för 10min sedan med leverantören (eftersom jag vill köpa en själv) för att det står ingenstans att den stödjer windows... och så var fallet... du måste föra över bilderna med hjälp av en mac... ej win kompatibelt alltså. *suck* inget köp för min del alltså... har inte tillgång till någon mac.

  • Medlem
  • 2004-06-22 12:46

Kainen, menar du att jag kan föra över bilderna till datorn om jag använder mig av en mac? Om jag bränner ut bilderna från en mac, kan jag då se på bilderna på en PC?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-22 13:10
Ursprungligen av Ere:

Kainen, menar du att jag kan föra över bilderna till datorn om jag använder mig av en mac? Om jag bränner ut bilderna från en mac, kan jag då se på bilderna på en PC?

Det ska inte vara några problem att göra som du skriver.

  • Medlem
  • 2004-06-22 13:36

ÄNTLIGEN!!!!!!!! NU HAR JAG FOTOGRAFIERNA PÅ DATORN!!!

Jag fick över bilderna på datorn genom att installera MacDrive på PC. MacDrive kan hantera filsystemen som används på en mac

HURRA

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-06-22 14:55
Ursprungligen av Ere:

ÄNTLIGEN!!!!!!!! NU HAR JAG FOTOGRAFIERNA PÅ DATORN!!!

Jag fick över bilderna på datorn genom att installera MacDrive på PC. MacDrive kan hantera filsystemen som används på en mac

HURRA

Alltså menar du att du installerade programmet på din PC och nu kan du läsa filerna direkt från ipoden till datorn??

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-06-22 15:01

Vart hittade du programmet förresten, gjorde en sökning på nätet men hittar bara massa bull :/

  • Medlem
  • 2004-06-22 15:30

Hittade det på http://www.mediafour.com/ . Programmet fungerar bara i 5 dagar så därför tänke jag att jag skulle köra i FAT 32 istället. Jag högerklicka på formatering av iPod i "Den här datorn" och hmm.. nu har jag problem.. jag kan inte få igång iPoden igen. Ipoden visar bara "Disk Mode" sen e det en bild på en stor bock och under bocken står det "OK to disconnect". Hur ska jag få igång iPoden???

  • Oregistrerad
  • 2004-06-22 15:45
Ursprungligen av Ere:

Hittade det på http://www.mediafour.com/ . Programmet fungerar bara i 5 dagar så därför tänke jag att jag skulle köra i FAT 32 istället. Jag högerklicka på formatering av iPod i "Den här datorn" och hmm.. nu har jag problem.. jag kan inte få igång iPoden igen. Ipoden visar bara "Disk Mode" sen e det en bild på en stor bock och under bocken står det "OK to disconnect". Hur ska jag få igång iPoden???

tror missen var att låta windows formatera den, skulle kört via update......för annars tror jag typ su lurar att den är som en disk och du lurar dens OS.....för det är ju som en liten dator med eget OS.....och nu sa du till den att han ska vara windows, och han varken kan eller vill så det är där det skiter sig...

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-06-22 17:14
Ursprungligen av Ere:

Hittade det på http://www.mediafour.com/ . Programmet fungerar bara i 5 dagar så därför tänke jag att jag skulle köra i FAT 32 istället. Jag högerklicka på formatering av iPod i "Den här datorn" och hmm.. nu har jag problem.. jag kan inte få igång iPoden igen. Ipoden visar bara "Disk Mode" sen e det en bild på en stor bock och under bocken står det "OK to disconnect". Hur ska jag få igång iPoden???

Tror du ska låta iTunes installera om din iPod så ska det funka
Dumt att formatera till fat32 iofs... då kommer inte din mediareader att fungera på den... inte enligt leverantören iaf... men prova o hör av dig... e ju nyfiken... vill köpa en också och inte behöva krångla med mac filsystem på en pc.

Läst lite om programmet nu och det verkar ju klockrent... borde inte vara några som helst problem att köra ipoden med mac filsystem på en pc... ska prova det innan jag köper en mediareader iaf, vore ju dumt om det inte skulle fungera och behöva köra iPoden som antingen bildavlastare för kameran eller mp3 spelare :/

  • Medlem
  • 2004-06-22 18:23

Jag har nu äntligen fått igång iPoden igen. IPoden har fat32 nu. För mig fungerade det att föra över bilder från kameran till iPoden och sedan från iPoden till PCn.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-06-23 08:23
Ursprungligen av Ere:

Jag har nu äntligen fått igång iPoden igen. IPoden har fat32 nu. För mig fungerade det att föra över bilder från kameran till iPoden och sedan från iPoden till PCn.

När du hade fat32 OCH mp3or på den sammtidigt?

  • Medlem
  • 2004-06-23 10:25

Jag har filsystemet fat32 och kan överföra både musik och bilder till iPoden.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-06-23 13:29
Ursprungligen av Ere:

Jag har filsystemet fat32 och kan överföra både musik och bilder till iPoden.

Soft... då har jag också beställt en mediareader

"Den nya produkten beräknas kunna skickas iväg runt den 5:e Aug. När den
nya produkten har skickats, får du ett meddelande om detta via e-post.
Med hjälp av meddelandet kan du även spåra leveransen. Räkna med att
det tar fem till sju arbetsdagar från det att produkten skickas till
det att den levereras till dig."

*suck*

1
Bevaka tråden