Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

De perfekta lurarna

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-04-30 10:39
Ursprungligen av funkyfreD:

Jag köpte mina MDR-v700DJ för 1200:-....

Ja, och du är nöjd?!

jag är tycker de nämligen var mycket över förväntningarna, trodde se skulle likna V500 men de har inte en enda sak gemensamt.

eller de har det, fast att V700 har förbättrat de

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Ja, och du är nöjd?!

jag är tycker de nämligen var mycket över förväntningarna, trodde se skulle likna V500 men de har inte en enda sak gemensamt.

eller de har det, fast att V700 har förbättrat de

//C

jag köpte med ett par sony mdr v700 tillslut. hade förut mdr v500 och skillnaden är enorm, v500 har inte alls samma ljudkvalite på något sätt. v500 är som v300 fast större. så köp v300 eller v700 är mitt råd.

jag har ett par V500. Andra paret. Det första gick sönder och jag fick nya på garantin (gick sönder i bågen vid lurarna). Nu har de andra paret också pajjat på samma sätt. Ganska bra ljud i dem men inte tillräckligt enligt mig, basen är inte tillräcklig. Vad finns de för lurar förutom V700 som är bättre än V500? Nån som kan uttala sig om skillnaden i ljud i ett par Porta Pro mot V500?

Dem bästa hörlurarna just nu är utan tvekan Philips SBCHP890. Dem har allt man behöver. Clarity snärtig bas och bra ljud 5-30000 Hz. phillips gör konstigt nog dem bästa hörlurarna just nu och man tänker på priset också. Enda problemet med Philips SBCHP890 är nog storleken. http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/139223/details

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-19 19:32
Ursprungligen av Lespionage:

Dem bästa hörlurarna just nu är utan tvekan Philips SBCHP890. Dem har allt man behöver. Clarity snärtig bas och bra ljud 5-30000 Hz. phillips gör konstigt nog dem bästa hörlurarna just nu och man tänker på priset också. Enda problemet med Philips SBCHP890 är nog storleken. http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/139223/details

*ryser*

  • Medlem
  • 2004-10-20 11:01
Ursprungligen av Lespionage:

Dem bästa hörlurarna just nu är utan tvekan Philips SBCHP890. Dem har allt man behöver. Clarity snärtig bas och bra ljud 5-30000 Hz. phillips gör konstigt nog dem bästa hörlurarna just nu och man tänker på priset också. Enda problemet med Philips SBCHP890 är nog storleken. http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/139223/details

Ja, man ser ju ut som ett ufo om går omkring med de lurarna. Köp Sennheiser px-100 istället! Extrem mycket väljud för pengarna. Kostar 380:- inklusive frakt på www.pcaction.se

Ursprungligen av Q-man:

Ja, man ser ju ut som ett ufo om går omkring med de lurarna. Köp Sennheiser px-100 istället! Extrem mycket väljud för pengarna. Kostar 380:- inklusive frakt på www.pcaction.se

vill bara tillägga att det är öppna hörlurar...

  • Medlem
  • 2004-10-20 19:24
Ursprungligen av skummis:

vill bara tillägga att det är öppna hörlurar...

Jepp, så man slipper att bli påkörd när man lysnar på sin Pod och samtidigt cyklar i rasande fart, eller går och flummar över gatan utan att se sig för....

Helt klart blir man störd av allt ljud om man cyklar, men om man går är det helt ok. Själv använder jag Koss the Plug om jag vill vara mer ostörd. Men Sennheiserlurarna låter ju MYCKET bättre! Annars, köp Sennheiser px-200. De är likadana som px-100 fast slutna.

har också funderat på MDR-700DJ menpengarna räckte inte så det blev ett par MDR-V300.. båda är sjukt snygga.. dj lite större men stejligare.. den enda som är synd är att sladden är 2 meter och fyller upp hela fickan

Ursprungligen av erreth:

har också funderat på MDR-700DJ menpengarna räckte inte så det blev ett par MDR-V300.. båda är sjukt snygga.. dj lite större men stejligare.. den enda som är synd är att sladden är 2 meter och fyller upp hela fickan

på v700 och v500 är sladden skruvad. svinlång utsträckt men inte alls lika jobbig som påv300.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 15:48
Ursprungligen av knuski:

på v700 och v500 är sladden skruvad. svinlång utsträckt men inte alls lika jobbig som påv300.

Har inte hört bättre än v700, min DJ polare har ett ar gamla sunkiga Sony.-..han säger att V700-dj är det hetaste just nu

försök själv hitta de, det tog 1 månad för mig förra April!!

//C

Är det nån som vet vilka lurar det är som fasvänder/dämpar det (o)ljud som läcker in och annars stör lyssningen? De lurarna skulle jag kunna tänka mig att köpa!

  • Medlem
  • 2004-10-19 22:41
Ursprungligen av Alphonze:

Är det nån som vet vilka lurar det är som fasvänder/dämpar det (o)ljud som läcker in och annars stör lyssningen? De lurarna skulle jag kunna tänka mig att köpa!

Sony EX51 eller EX71.. Lite ibland iaf.

  • Medlem
  • 2004-10-19 22:55

men orkar iPod verkligen driva lurar i mdr-700 klassen?
och Dj-lurar... känns inte så kliniskt rena... är de inte gjorda mer för sitt "syfte"? att isolera bra... ge hög basåtergivning.. och ha "tryck" som högsta prioritet?

sennheiser (speciellt hd-klassen) känns mer som high-end lurar...
och jag menar... iPod kan ju inte ens återge speciellt bra upplösning idag...
köpa lurar för flera tusen till iPod känns lite som att köpa en dvd-a skiva till sin vanliga dvd/cd-spelare på nåt sätt...

eller?

jag använder akg k240 studio och är ganska nöjd. det är iofs monitor/referens-lurar... så ja...

Ursprungligen av jayko:

men orkar iPod verkligen driva lurar i mdr-700 klassen?
och Dj-lurar... känns inte så kliniskt rena... är de inte gjorda mer för sitt "syfte"? att isolera bra... ge hög basåtergivning.. och ha "tryck" som högsta prioritet?

sennheiser (speciellt hd-klassen) känns mer som high-end lurar...
och jag menar... iPod kan ju inte ens återge speciellt bra upplösning idag...
köpa lurar för flera tusen till iPod känns lite som att köpa en dvd-a skiva till sin vanliga dvd/cd-spelare på nåt sätt...

eller?

jag använder akg k240 studio och är ganska nöjd. det är iofs monitor/referens-lurar... så ja...

jag kör ett par Pioneer DJ-lurar till min ipod mini och den har absolut inga problem att driva dom. Grym bas och helt okej ljud... och dom isolerar fint me.

Philips HN060 - "aktiv buller-reduktion
om det är de du menar...
testade i M3 nummer 6... fick väl okej betyg.
Finns nog flera.. men kan inga på rak arm sådär...

Ja det som är jobbigt med ett par rejäla lurar är ju att de är väldigt stora och klumpiga om man jämför mot ett par snäckor. "Kontakten" på v700 är ju typ dubbelt så lång som fjärrkontrollen så där uppstår de lite problem var man ska fästa fjärren. Nån som har nåt bra förslag?

e dom inte lite stora att använda när man går ute?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-25 17:54
Ursprungligen av erreth:

e dom inte lite stora att använda när man går ute?

Har haft Etymotic ER-4p, och har SR60 nu. ETy'n är mer än 2ggr dyrare än SR60 men SR60 är mycket roligare att lyssna med.

Raptor

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-25 18:04

Tillbehörslurar hit och tillbehörslurar dit? Vad är meningen? Apples lurar fungerar hur bra som helst! Dom är fina och läckra Det är egentligen onödigt att lägga tusenlappar på några andra lurar eftersom jag är väldigt nöjd med dom jag har nu (och ifall jag skulle köpa ett par dyra lurar och lyssna på dom några timmar skulle jag vara "fast". Som det är nu hör jag ingen skillnad men ifall man skulle höra den skillnaden kanske man skulle bli irriterad på det "dåliga ljudet" som jag idag uppfattar som kanonbra i Apples vita lurar). Så, har ni inte förstört er hörsel med dyra lurar så kör på Apples vita lurar. Det ska väl synas att man har Ipod förresten?

Jag håller med om att dem är stora. Men dem är antagligen bäst. Jag vill sticka upp ett långfingret till koss och Sennheiser. Dem är ingenting för folk som vill ha bra ljud. Vill man köpa hörlurar från koss eller sennheiser som är i samma kaliber som phillips eller pro. 2 så får man punga ut 4-5000. Det är bara att gämföra frekvensen på skiten så får ni se.

Glöm inte att gämföra priserna också. det finns hörlurar för mellan 10-100 000 kr som är sjuka.

alltså.. archduk.
varför köpte du sonyv700dj? dem är ju just dj lurar och darav jävligt tunga och otympliga, skitlång sladd och tighta som faen på örat.
när jag spelar ute så har jag mina technics 1200 lurar och dem är ungefär samma som sonys.
vill inte sabba för dig, du får skitbra ljud, men testa dem ett tag hemma så förstår du vad jag menar.
dessutom. med lurar som är så tight slutna så kommer du uppleva att du hör dina egna steg när du går. fett irriterande.
är det coilad sladd på dem föresten? om det är det så har du ett till problem...

Ursprungligen av virreslirre:

alltså.. archduk.
varför köpte du sonyv700dj? dem är ju just dj lurar och darav jävligt tunga och otympliga, skitlång sladd och tighta som faen på örat.
när jag spelar ute så har jag mina technics 1200 lurar och dem är ungefär samma som sonys.
vill inte sabba för dig, du får skitbra ljud, men testa dem ett tag hemma så förstår du vad jag menar.
dessutom. med lurar som är så tight slutna så kommer du uppleva att du hör dina egna steg när du går. fett irriterande.
är det coilad sladd på dem föresten? om det är det så har du ett till problem...

jag har också ett par DJlurar till min pod... hur gött som helst... och ja dom är stora och feta... men ljudet och basen är kung
kör inte alltid med dom utan varierar lite va jag ska göra... det är skönt o slippa höra allt buller o bong runt omkring... hehe

Bevaka tråden