Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det perfekta iPod-fodralet?

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-05-03 09:07

om man har ett fordral förutsätter det att iPoden inte har en repa redan. vad gör man om det redan har skett? någon som har förslag på produkter som lagar repor?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-22 08:26

Tänkte bara upplysa om att jag köpte från Lajo sen. 4 iShades och 2 exo flps (rosa och vit) samt 2 exo 3's Fransparent och Frogger.

Just nu sitter Frogger som limmat på poden tillsammans med en söt grön iShade.

*both thumbs up*

Ska fixa babypudertricket senare idag hade jag tänkt så slipper jag allt damm på den också.

yay!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-28 13:38

Hur lång tid tar det att få det man beställt från lajo?
Fick äntligen min 15G igår och har beställt exo3 nu för att skydda the precious.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-08 08:22
Ursprungligen av Jens H:

Hur lång tid tar det att få det man beställt från lajo?
Fick äntligen min 15G igår och har beställt exo3 nu för att skydda the precious.

Nu är det här. Men när jag krängt på det så är det lite sladdrigt. Drar det ihop sig eller?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-25 22:17

Jag ska skicka in min iPod för reparation nästa vecka. Så jag får antagligen en ny och repfri. Så därför hade jag tänkt inhandlat ett skin eller något skydd till min nya iPod. Skyddet eller skinet ska vara så tunt som möjligt, inte vara för klumpigt och ska helst vara henomskinligt eller vitt. Vill nämligen behålla den riktiga iPod känslan.

Jag har läst igenom hela tråden och tror att jag kommer att köpa ett eXo3 från http://lajo.biz . Fast först skulle jag vilja ha svar på två korta frågor.

1. Har beställt en ny 3G 15GB iPod men inte mottagit den ännu. Medföljer det en docka till den?

2. Hur tror ni iTrip fungerar med eXo3?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-28 13:43

Läs igenom mitt svar, står ju där
4-6 dagar tog det för mig har jag för mig. De kommer från Kina i en liten fin paket ända hem i brevlådan. Sedan är Exo3orna packade i små förseglade plastpåsar. Du får även en fin packsedel som du kan stoltsera med!

Bra att du har ett case... Jag gillar exo flp för det är lite tjockare om man skulle tappa den. Har du ingen dock funkar ju exo eller exo2 bra.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-28 14:13

Svenerik, hade du några problem att få på ditt zipcase? Går ju fan inte (Fick det för 5min sedan)

Ja, jag hade jävla problem med det. Det gick bort när jag pudrade lite med potatismjöl.

HC: Klicka på Lajo-loggan i topp-framen.

Ni som funderar på ett tunt case kan jag rekommendera Zip-caset till. Det är ett bra fodral om man vill ha podden i jeansfickan. Jag tror faktiskt det är det bästa om man vill ha kvar original-iPod-känslan.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-29 05:55

Svanerik, hann bara att testa lite till med fodralet. Fick på det sedan, men dragkedjorna strejkade lite. Plastskyddet som skyddar från dragkedjan fastnade i blixtlåset. Jag har fått versionen med "2st dragkedjor". Funderar på att köra med den upponer sedan och karva hål för hörlurarna i "botten" så kan man bara zippa upp den om man vill ladda den i dockan tex.

Zipcaset verkar kalas om man nu får på det ordentligt någon gång.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-29 08:57

Också fått mitt (eller mina, beställde 2) nu. Verkar mycket bra. Och man slipper potatismjöl och katthår.

Kanske är en bra idé att göra hål i botten och ålacera ipoden upp och ner så att man slipper ta ut den när man ska synka och ladda.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-29 13:25
Ursprungligen av Jens H:

Också fått mitt (eller mina, beställde 2) nu. Verkar mycket bra. Och man slipper potatismjöl och katthår.

Kanske är en bra idé att göra hål i botten och ålacera ipoden upp och ner så att man slipper ta ut den när man ska synka och ladda.

Precis vad jag tänkte. Har du fått på din utan problem?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-29 16:30

båda gångerna jag beställt har det kommit på 5 vardagar
kanon

Ursprungligen av raZmus:

Precis vad jag tänkte. Har du fått på din utan problem?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 10:01

de där lysande ex0, är de något att ha?

sedan undrarjag om polish/repfixare till iPoden, någon som har ett tips? har ju hittat iClean men förutom det?

//C

det damp ner en ipod fjärr i brevlådan precis. underbart:D

  • Oregistrerad
  • 2004-06-29 21:03
Ursprungligen av minipod:

det damp ner en ipod fjärr i brevlådan precis. underbart:D

Jag väntar på http://www.engineeredaudio.com/products/remote2.html
Vilken blev det för dig?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-06 08:00
Ursprungligen av raZmus:

Jag väntar på http://www.engineeredaudio.com/products/remote2.html
Vilken blev det för dig?

Är det hörslursuttag på mottagaren, vet du?
Tänkte först köpa en remote remote men när jag såg bilden på 2an så blev jag intresserad av den istället... men det måste ju finnas uttag på mottagaren för hörlurar? (ser inget på bilden)

  • Oregistrerad
  • 2004-07-07 06:24
Ursprungligen av kainen:

Är det hörslursuttag på mottagaren, vet du?
Tänkte först köpa en remote remote men när jag såg bilden på 2an så blev jag intresserad av den istället... men det måste ju finnas uttag på mottagaren för hörlurar? (ser inget på bilden)

Det borde väl finnas. Vad ska man ha iPoden till annars? Eller du menar att man isåfall bara kan spela när den sitter i dockan? Så har inte jag tänkte iaf, det vore riktigt uselt! Mailade dem iaf och frågade och de ska börja skeppa RemoteRemote2 denna vecka!

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-07 07:21
Ursprungligen av raZmus:

Det borde väl finnas. Vad ska man ha iPoden till annars? Eller du menar att man isåfall bara kan spela när den sitter i dockan? Så har inte jag tänkte iaf, det vore riktigt uselt! Mailade dem iaf och frågade och de ska börja skeppa RemoteRemote2 denna vecka!

Mmm det va så jag tänkte...
Denna vecka... ahh.. soft

Ta och pudra försiktigt med potatismjöl i zip-caset så glider det på lätt som en plätt.

Jag börjar tycka att zipen är det ultimata fodralet, bäst av de jag testat i alle fall.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-29 21:00

Jag menade om du fått på den på ipoden. I brevlådan får jag dem också, det funkar perfekt.
Svenerik: Blir inte zipcaset mindre genomskinligt om man dammar på en massa potatismjöl?

Ursprungligen av raZmus:

Jag menade om du fått på den på ipoden. I brevlådan får jag dem också, det funkar perfekt.
Svenerik: Blir inte zipcaset mindre genomskinligt om man dammar på en massa potatismjöl?

Jo, om du dammar på en massa. Men om du är försiktig och dammar på väldigt lite syns det i princip ingenting och så glider det lätt och fint.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 06:58

Det var ett litet på som jag missade där.
Jo, jag fick på det utan potatismjöl, lite fixande och trixande men det gick bra.

Ursprungligen av raZmus:

Jag menade om du fått på den på ipoden. I brevlådan får jag dem också, det funkar perfekt.
Svenerik: Blir inte zipcaset mindre genomskinligt om man dammar på en massa potatismjöl?

Jag har ett lysande exo flp, det är mysigt när det blir mörkt och det blir självlysande. Rolig detalj mest.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 12:53
Ursprungligen av svanerik:

Jag har ett lysande exo flp, det är mysigt när det blir mörkt och det blir självlysande. Rolig detalj mest.

Finns det på macoteket?? och vad kostar det?? ska dit idag så funderar om jag sk köpa en docka till min 10 gb, eller ett ex0 flp......om det finns vill säga.....

//C

Jag fick idag mitt inköpta Marware Sportsuit Convertible G3 iPod Case, och jag har hunnit springa en runda med den och jag kan säga att den är mycket bra, men den är lite stor och tjock, hade önskat att man kunde ha den i dockan med fodralet på. //Wispen

Jag är det bästa iPod fodralet ge mig dom så ska ni se att som aldrig blir repade igen!

helst Minis de älskvärda små krabaterna

Har beställt speck ipod skin!! Sägs vara riktigt bra! Beställde det på InWarehouse

http://www.speckproducts.com/ipodskinsnew/flex-away-flap-movie.htm

www.inwarehouse.se

Tjena moss!

Jag recenserar case på den här sajten som ni säkert märker... Jag har precis fått två exemplar av iSkin Evo. Jag har inte skrivit recensionen än, men låt mig gå händelserna i förväg: Det här är det ultimata iPod-caset!

Vilken kvalitet! Det första caset som verkligen matchar iPoden i form av coolhet och funktioner... WOW!

God tvåa: Radtech:s Podsleevez.

PS: Jag har testat Speck:s iPod skin, det kanske är bra för en 40-gigare, men på 20-gigaren är den alldeles för slapp. Köp Lajo:s exo flp istället, eller iSkin Evo

Bevaka tråden