Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

In-ear Headphones?

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-02-10 20:26
Ursprungligen av humlis:

Jag har ett par nya fortfarande inplastade orginallurar om du är intresserad av att byta och inte får macoteket att gå med på att byta in dem

Mycket gärna.
Nej jag fick inte byta då jag brutit förpackningen. Nåja hur man nu skall kunna prova ett par på postorder utan att bryta förpackningen är en gåta.

Hur skall vi praktist göra?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-12 11:20
Ursprungligen av Samor:

Mycket gärna.
Nej jag fick inte byta då jag brutit förpackningen. Nåja hur man nu skall kunna prova ett par på postorder utan att bryta förpackningen är en gåta.

Hur skall vi praktist göra?

Brevbäraren kom med ett litet paket idag, jag hoppas du fick ett också Samor, tack för ett smidigt byte, jag är verkligen nöjd med ljudet i dessa

Mia

Jag har köpt the Plug och dom är grymma. Jag hajar till ofta när jag är ute och går för att jag tycker det är så bra ljud.

Jag får min nya iPod i morgon. Det verkar inte som att dom lurarna är bättre. Men dom är i alla fall snyggare.

Vi får väl se.

/erik

  • Oregistrerad
  • 2004-02-10 21:22

Har också köpt Apples In-Ear hörlurar. Tycker ljudet var väldigt bra och hörlurarna är mycket bekvämare och lättare att sätta in än mina Koss the Plug som jag tycker mest är svampiga och äckliga. Dessutom är "hörluren" på the Plug för lång så den irriterar mitt öra mer än Apples som är kortare. Jag har väldigt små öron. Tricket att få dem att sitta ordentligt är förstås först se till att ens öron är torra och inte "vaxiga" och sen ska man liksom dra ut örat lite och sen stoppa in pluggen och släppa, då blir det ett vakuumsug som gör att luren sitter fast bättre. Prova alla storlekar också för att få rätt "sug".

  • Oregistrerad
  • 2004-02-12 03:16

Om ni inte läst detta, de tipsar längst ner om att man kan använda Sony's gummi"muff" till Apples in-earlurar om man vill ha Apple"looken" men samtidigt bättre passform i örat:
http://www.ipodlounge.com/reviews_more.php?id=2720_0_6_0_M

jag har sony modellen MDR-EX71SL och jag älskar den samma modell som var exponerad i ipod lounge länken.. mcyke bra lurar även om sladden kan kännas tunn och skör.. skönt att man kan ha kort alt. lång sladd också

http://www.sony.se/PageView.do?site=odw_sv_SE&page=ProductHome&section=sv_SE_Products&productmodel=%2FAccessories+Recording+Media%2FACC+Headphones%2FHEA+Walkman%2FMDR-EX71SL&productcategory=%2FAccessories+Recording+Media%2FACC+Headphones%2FHEA+Walkman

Jag har ett par lätt modifierade Apple In-Ear lurar... Dom där pluggarna passar inte i mina öron, så jag satte på plupparna från mina gamla Sony Fontopia lurar. Nu funkar det alldeles kalas, ljudet är klart godkänt med tanke på priset. Jag betalde 500 pix för min Fontopia lurar back in the day, och Apples håller ganska jämna steg med dom...
Där är mina 2 cents.

Koss The Plug kostar endast 199:- på NetOnNet nu...

Jag har också införskaffat Koss the Plugg och riktigt nöjd speciellt med att de kan fungera som ljudisolerare, ibland har jag ingen musik på sitter bra där i min egen värld och njuter av tystnaden...
Jag är verkligen helnöjd med lurarna, det gav precis det jag saknade mest från originalen, basen!
Basen är mycket mer framträdande och skön i dessa lurar, det övriga ljudet upplever jag också som mycket bättre till stor del kan detta tillskrivas att lurarna isolerar så bra att mina öron kan koncentrera sig på att upleva musiken och inte allt annat runt omkring mig.
Enda lilla minuset är att de är lite små svåra att få in örorna men man lär sig!
Jag köpte också pro eartipen men den har jag redan lagt åt sidan de gjorde att lurarna satt sämre i mina öron.
Annars kan jag verkligen rekommendera The Plug!

Eftersom jag är den endå tjejen på ipod.se så är jag såklart smartast också, nä men eftersom alla här värkar vara sånna jävla musik freaks, aboslut inget fel med det, jag är det själv men så borde ni väll ha köpt en försäkring för 400 små pengar så att om nått går sönder så skickar dom bara nya med en gång? jaja, har ni inte en, så skaffa en. klämde min ipod i bildörn, det blev litefel på den, inte mycket men jag fick en ny.

Tänkte på samors gammla hörlurar.

haha, oj ja va visstinteden endatjejen, sorry

  • Medlem
  • 2004-04-14 13:22

Ni som har The Plug, införskaffa Pro EarTip. Jag hade mina i drygt två månader, njöt bara av ljudet när jag lirkat in dem i öronen, skitsvårt. Kuddarna är även lite äckliga, fastnar mycket äckelpäckel på dem lätt. Sedan såg jag Pro EarTip. SLängde mig iväg och köpte på webhallen för låga 79:- Passar mycket bättre, ingen skillnad i ljud, trillar aldrig ur som de gamla. Det enda negativa man kan säga om The Plug är att sladden är lika lång till båda öronen. Gillar bättre om de gått runt nacken istället...

Kör The Plug med Pro EarTip till iPoden.. ångrar mig inte en sekund att jag köpte dem å dom var ju billiga oxå

Bevaka tråden