Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

13,9 GB istället för 15...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ser i min nya 15gb iPod att den har 13,9 GB tillgängligt för musik.

är det verkligen så att systemet osv dar 1,1 GB?!

känns lite väl mycket......

En annan sak som jag saknar i iPoden är bra hantering av bakgrundsbelysning. Har man på timern så sätts ju ljuset på varje gång man rör ipoden. om man stänger av timern för att man vill sätta på ljuset manuellt så slocknar ändå ljuset efter några sekunder.

jag vill ha det så att jag sätter på och stänger av ljuset manuellt, och att ljuset inte sätts på när jag sätter på eller rör ipoden....

Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
Ser i min nya 15gb iPod att den har 13,9 GB tillgängligt för musik.

är det verkligen så att systemet osv dar 1,1 GB?!

känns lite väl mycket......

En formaterad hårddisk blir alltid "mindre" än specifikationerna på "kartongen".
Själv har jag en TiBook med 47 gb hårddisk, men i själva verket är den endast 44,7 gb. Kan tyckas vara mycket, men så är det i alla fall...:(

  • Oregistrerad
  • 2003-07-05 11:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
Ser i min nya 15gb iPod att den har 13,9 GB tillgängligt för musik.

är det verkligen så att systemet osv dar 1,1 GB?!......

Varför inte söka svaren direkt hos moderskeppet!?

1. iPod: About Hard Disk Size

2. iPod: How to Turn on the Backlight

Lägg till som bokmärke:

Apple Support

från backlight hjälpen:

Citat:

To turn on the backlight, press and hold the Menu button.

You can also set iPod so the backlight turns on for a set amount of time when you press a button or move the scroll wheel.

det löste inte så mycket...jag använder första alternativet men ljuset slocknar ändå efter ett tag trots att jag vill ha ljuset påslaget....

  • Oregistrerad
  • 2003-07-05 13:31

men där står ju uttryckligen att du kan ställa in tiden den ska vara tänd, vad är problemet? hittar du inte alternativet i menyerna får du väll ta en titt i manualen, så svårt kan de väll ändå inte vara att hantera en mp3 spelare?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Wendel
men där står ju uttryckligen att du kan ställa in tiden den ska vara tänd, vad är problemet? hittar du inte alternativet i menyerna får du väll ta en titt i manualen, så svårt kan de väll ändå inte vara att hantera en mp3 spelare?

hah...jaja men om jag väljer att den ska vara tänd hela tiden så slås ljuset på bara jag rör vid spelaren eller direkt när jag sätter på den. det känns som att det kommer dra onödigt mycket batteri när det är ljust ute.

vill alltså kunna sätta ljuset när jag vill (inte direkt när jag rör spelaren) och sen stänga av det när jag inte längre vill ha det på. simple. men funkar inte...

comprende?

  • Oregistrerad
  • 2003-07-05 13:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
från backlight hjälpen:

det löste inte så mycket...jag använder första alternativet men ljuset slocknar ändå efter ett tag trots att jag vill ha ljuset påslaget....

Finns två alternativ:

1. Du ställer in 'Belysningstimer > Av'
Sätter på ljuset när du vill att det ska lysa med 'Menu' knappen, då lyser det minst i trettio sekunder, slocknar när du fibblat klart i menyerna.

2. Du ställer in 'Belysningstimer > Alltid på'
Självförklarande!
Lyser till iPoden somnar eller batteriet tar slut!

Men jag fattar nog inte riktigt vad du vill göra med ljuset på iPoden!
Själv kör jag med 1:an, tycker trettio sekunder räcker till!

Men du har ju möjligheten att framföra dina önskningar direkt till Apple!

iPod Feedback

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ola Hansen
Finns två alternativ:

1. Du ställer in 'Belysningstimer > Av'
Sätter på ljuset när du vill att det ska lysa med 'Menu' knappen, då lyser det minst i trettio sekunder, slocknar när du fibblat klart i menyerna.

2. Du ställer in 'Belysningstimer > Alltid på'
Självförklarande!
Lyser till iPoden somnar eller batteriet tar slut!

Men jag fattar nog inte riktigt vad du vill göra med ljuset på iPoden!
Själv kör jag med 1:an, tycker trettio sekunder räcker till!

Men du har ju möjligheten att framföra dina önskningar direkt till Apple!

iPod Feedback

men ja...alltid på betyder alltid på precis som jag vill ha det. men det betyder tydligen även att ljuset sätts på varje gång jag rör vid spelaren eller sätter på den eller sätter den i docken...

1
Bevaka tråden