Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport extreme

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-01-30 14:29

Jag ska installer trådlöst och ska beställa hårdvara till en iBook (G4)och en iMac (direktmatad G3). Ska jag beställa Airport Extreme (802.11g 56mb/s) basstation eller "vanlig" Airport (802.11b 11mb/s) basstation. Jag kommer att beställa en card adapter till iMac och två PC card. Passar både Airport exreme PC card och vanligt Ariport PC card i denna.
Det finns två varianter av kort:
* Apple AirPort 128-bit PC-Card 11Mbps
* Apple Airport extreme card
Vad är skillnaden på dessa förutom hastigheten? Behövs det något tillbehör förutom PC card till iBook´en? Vart ska man köpa, på inWarehouse.se är det över en månads väntetid.

När det gäller basstation så finns det ingen anledning att *inte* köpa AirPort Extreme eftersom den är helt bakåtkompatibel med gamla AirPort.

När det gäller kort så kan du inte stoppa i något annat än det gamla AirPort-kortet i en iBook. De enda datorer som kan ta emot AirPort Extreme-kortet är PB 12" och PB 17" samt de nylanserade PowerMacarna. Alla andra macar måste ha det gamla kortet, eftersom det är två helt olika kort som sitter på olika kontakter.

Men vad menar du med iBook (G4) egentligen? Det finns ingen iBook med G4 inuti...

Hur gamla är dina datorer?
Omfattas någon av garanti ännu?
När jag beställde AppleCare till min iBook så omfattas även min Airport Basstation.
Mycket bra tycker jag, när sedan Basstationen pajade, kom det hem ett bud med en ny och tog den trasiga tillbaka.
Bor långt ut på landet, och han fick leta sig hit från Landvetter flygplats där den landat direkt från England.

Från Airport till Airport med en Airport kan man säga
Det kallar jag Service

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2003-01-30 20:27

Pochahontas,
Sån service ska det vara!

En fråga angående Xtreme och "gamla" 11mbit-korten. Om jag har förståt det rätt så är räckvidden bättre på Airport extreme. Gäller det endast då man har både extreme basstationen och kortet....?

Eller räcker det att ha basstationen av den nya modellen och ett gammal 11 mbitkort för att kunna utöka täckningen??

1
Bevaka tråden