Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plasma TV

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Okunskapen bland vissa av plasma-förespråkarna här är rent skrattretande. "Plasman har naturligare färg än en projektor"... vilken projektor då? DLP? Hur snabbt färghjul, 6x? Skulle inte tro det, du...
Jag har bytt från plasma till projektor och ångrar mig inte en sekund. Den jag har låter ingenting, den ger löjligt mkt större bild än en plasma och är PERFEKT i färgerna enligt både ögat och mina kalibrerings-discar. Min polare som har senaste Pioneer-plasman har sagt att det handlar om kalibrering när han inte lyckats få till en bild som är i närheten av min, men nu har det gått sju veckor och han börjar ge sig... filmkvällarna har vi numera enbart hos mig.
För övrigt använder vi utan problem projen med flera smålampor tända i rummet om vi vill, och tv-bilden från digitalbox är fantastisk.
Slutligen, angående plasmans livslängd. Tre år eller 20 år, vad spelar det för roll? Att sitta med en plasma från 2004 om bara några få år är som att sitta med en videobandare idag. Värdelöst. Hemelektronik-utvecklingen går så fort idag att man helst vill byta tv-variant vartannat år. Jag trodde jag skulle ha min första projektor i flera år, kollade lamptimmar och så... sen bytte jag efter 10 månader när jag såg den nya generationens förbättringar.
Plasmatekniken anses idag ha nått 80% av sin kapacitet. LCD ligger bara på ca 20-30%. Spjutspetsindustrin anser att det är inom LCD (och dess systerteknik LCOS, som ju ger coola HDTC-apparater i USA) den stora (överskådliga) framtiden ligger.
Inte vet jag, men det är jävligt spännande - och om man verkligen är intresserad av att ha fantastisk bild hemma i vardagsrummet är man en komplett idiot om man låser fast sig vid en klumpig plasmaskärm av 2003 års modell och sedan automatiskt rackar ner på alla alternativ för att rättfärdiga sitt val.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-12 17:28

Detta kanske kan belysa diskussionen en aning.
http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/plasma-vs-lcd.html

Bevaka tråden