Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mkt skiljer sig FTP program?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-12-09 08:44

Har nu försökt accessa min hemsida som ligger hos passagen ett par tre gånger. Vete 17 vad som är fel. Jag skriver in som vanligt:

ftp.passagen.se
Användarnamn
Lösenord

I "Transmit" börjar saker snurra, men inget händer.

I "Fetch" så står det att "Server has dropped the connection".

Jag fattar ingenting. Om man som jag måste ha proxy för att surfa, måste jag då även ha (samma?) proxyinställningar för FTP? Eller beror felet på något annat?

Försöker jag däremot accessa mina sidor via t ex Explorer, så kommer de upp snyggt och fint - men där kan jag ju inte ändra eller ta bort.

/Fredrik

[ 09-12-2001: Meddelandet ändrat av: Nifo ]

Ställ in programmet att använda Passive Mode (PASV)

  • Oregistrerad
  • 2004-03-18 19:53

Förr i tiden brukade jag använda just Fetch för att underhålla min hemsida på just Passagen.

Det var längesedan, men nu när jag har användning för utrymmet igen och vill använda det så får jag just det felmeddelandet: "Error: the server has dropped the connection (it may be too busy)".

Passive Mode är valt och kontot hos Passagen fortfarande aktivt.
Har prövat ytterligare en ftp-klient, Captain FTP, "Unable to login" säger kaptenen.

Festligt att det fanns en tråd i just det ämnet.. dags att följa upp diskusionen alltså!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 10:15

Någon med erfarenheter av den prekära kombinationen "ftp och Passagen"?

Eller bara ftp.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-26 00:56

Dissade Passagen och registrerade ett konto på Angelfire istället, vilket funkar bra.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-26 07:08

provat transmit och sftp? vissa servrar vill ju inte ha lösenordet i klartext när man loggar in...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-26 08:34

Hmm... Så jag är alltså inte ensam om dessa problem.
Jag har två sidor på passagen. Båda vill jag komma åt med Dreamweavers inbyggda FTP. Men jag kommer bara åt den ena, trots att jag har trippelkollat alla inställningar. På den som inte funkar står det bara att värden inte kunde hittas i Dreamweaver, men jag kan använda andra FTP-program, som RBrowser Lite, utan problem.

Dessutom så kan jag inte från just min dator gå in på sidan som inte funkar mot FTP. När jag går in på sidan så ser det ut som den inte finns, men när jag går in från en annan dator, så finns den där.

Problemen kanske har en koppling? Finns det någon mysko inställning någonstans som är fel?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-04-08 12:28

Jag hade stora problem med alla ftp-program till att börja med. Fetch la ihop helt, Transmit stod och snurrade, Captain Ftp kom inte in alls. Avinstallerade brandväggen från Norton då jag trodde att jag konfigurerat den fel men inget hjälpte.
Frågade admin där ftp:n ligger och fick ingen större hjälp annat än att kryssa i, respektive kryssa ur men problemet kvarstod.... tills jag av en händelse upptäckte att jag hade mac:ens egna brandvägg aktiverad!
Nu kör jag utan problem på allt så länge den inte är igång!
Kanske ska försöka lägga in Norton igen till och med!

Säger bara www.ncftp.org.

1
Bevaka tråden