Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.1.4 snart här

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Think Secret meddelar att Mac OS X 10.1.4 kommer snart:

Think Secret recently learned that a minor update to Mac OS X, version 10.1.4, is due for public release "very soon."

According to sources, the 10.1.4 update will include improvements in several key areas. Following the release of the OS X security update this month, 10.1.4 will carry some additional security enhancements under the hood. Networking will also be improved, particularly in the area of AFP services.

More apparent to many readers will be some of the other tweaks. 10.1.4 will reportedly boast improved file searching, both on local and remote volumes. It also appears that Apple is continuing to address complaints from PPP internet users, as the company´s documentation says that dial-up PPP connections will be more reliable in the 10.1.4 update, along with improved system responsiveness.

Finally, like the previous 10.13 service release, this update will encompass support for additional CD burners, including recording devices from SmartDisk, EZQuest, and LaCie, as well as compatibility with Fast 10 SCSI drives such as the Pioneer 201 drive.

It is unknown as to precisely when the 10.1.4 update will be released via the Software Update control, but as we have all seen in the past, minor updates are among the most likely to be delayed at the last minute.

Läs mer här:
http://www.thinksecret.com/features/macosx1014.html

bara updaten inte destruerar Quake 3 igen...som 10.1.3...fix/bättre för dialup users...kan d bli bättre?

Apple är tvugna att släppa små updates rätt ofta nu när deras main OS kör UNIX, åtminstonde om de vill hålla säkerheten på topp.

Finns som "Apple Mac OS X 10.1.4" på versiontracker , men laddar man ner den så heter diskimagen "Mac OS X Server 10.1.4", så nu verkar serverversionen ha gått om klient OS X
---
Nu har de rättat till det på VersionTracker

[ 16 April 2002, 23:02: Meddelandet ändrat av: odlund ]

Ny Internet Explorer också. version X5.1.4..

Står att man ska ta hem den via prog, uppdateraren men den hittar den inte..

He he, man ska vara ganska så snabb för att hinna se ett sånt fel där...

Men det borde ju rimligen betyda att även klienten får sig en uppgradering snart.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Insulin:
Ny Internet Explorer också. version X5.1.4.

Humor, jag hade också tänkt skriva om det, men raderade i sista stund när jag såg att det fanns en tråd redan .

oj, och jag tyckte att jag var snabb..

well, hur som helst så är dom uppe på software update nu. Så det är bara att köra den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-18 19:27

Verkar fungera bra utan strul.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Clavius:
Verkar fungera bra utan strul.

Jag är inte säker än, men misstänker att uppdateringen pajar det förinställda värdet för pappersstorlek - A4 blir US Letter (igen!).

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pegges:
Jag är inte säker än, men misstänker att uppdateringen pajar det förinställda värdet för pappersstorlek - A4 blir US Letter (igen!).

Det kan jag inte stärka, alla fyra uppgraderingar jag gjort här (olika maskintyper) har gått smärtfritt. Jag har fortfarande A4 som förvalt storlek.

Jag med..

Samt att nu är ju 10.1.4 släppt och rykten har börjat cirkulera om en 10.1.5 uppdatering som trolig sista uppdatering innan 10.2 kommer.

Mmm, såg det på Think Secret och med tanke på att dom var helt rätt ute med 10.1.4 så kan man gissa att dom antagligen har rätt om 10.1.5 också.

1
Bevaka tråden