Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Be Inc. har köpt Palm !!!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tro det eller ej men Be Inc har tydligen köpt Palm !

http://213.40.196.64/content/54/25886.html

Be Inc. yesterday formally completed its takeover of PalmSource with the appointment of Jean-Louise Gassee to the Palm board. Former Be executives now hold the crucial positions of influence at the troubled PDA company.

Err, now we know what you´re thinking. In March, Be Inc. filed for "certification of dissolution" after an auction of most of its remaining physical assets. And didn´t Palm Inc. pay $11m for most of the remaining staff and assets last August? And aren´t many of the faces on the interminable Palm directors list the same as before?

Yes, yes and yes.

  • Medlem
  • 2002-06-26 02:45

Inte ett ord varken på http://www.beincorporated.com/ eller palm.com

Jag älskade be, körde det på min 7300 och macos 8 i sheepshaver ungefär som jag kör classic i nian nu..

Jag tror inte det hade varit ett dugg sämre ifall Apple köpt be istället för NeXT..

Men Palm köpte ju Be inc, inte tvärt om.. Det artikeln säger är väl att nu finns det personal från Be på nästan varje position inom Palm. Därför säger de att Be tagit över Palm.. Eller läste jag fel?

Den som läser artikeln ser att det inte handlar om ett formellt övertagande av företaget utan bara att f.d Be-anställda (Gassé och Sakoman) satt sig på vissa nyckelposter inom företaget. Så att säga att Be Inc. tagit över Palm Inc. är att gå för långt men det är å andra sidan The Register som står för artikeln i fråga...

...Vilket i princip var vad som hände efter december -96, då Apple betalade 400 miljoner dollar för NeXT.

Titta på Apple idag, det är nästan bara NeXT-folk på ledningspositionerna...

"Be" jaa´! Hittade en hel del BeOs-databöcker igår när jag städade på jobbet (Bokhandel) Kanske ska ta hem o läsa...

1
Bevaka tråden