Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.2 kommer...

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-06-22 09:41

Allt i detta forum är gravallvarligt..?
Har man en åsikt eller något man vill förmedla till sina kamrater är det alltid någon Jä..l som måste skruva till det till hans fördel.
Skvaller är nyttigt? tror jag. Min kollega läser Hänt i veckan. (Brukar titta i den i smyg).

[ 22 Juni 2002, 09:54: Meddelandet ändrat av: kuspen ]

Skapades ursprungligen av: kvirran:
<strong>
Det gjorde ju 10.1 och detta känns ju som en större uppgradering så varför skulle den vara gratis? </strong>

Vadå - 10.1 kostade inget alls... det var bara att ta med uppdateringstalongen till en auktoriserad återförsäljare så fick man ett snyggt litet paket av dom... så gjorde jag efter som jag hade köpt 10.0 samma dag som det släpptes. Hämtade mitt hos Trifolium Data i Gårda/Göteborg.

/// Olle \\\

Kommer i September...

Det här säger väl allt..

"Become an ADC Select member by August 30 and receive one full year
of Select member benefits, a discount of up to 20% on one Macintosh
system, and access to WWDC 2002 Sessions. Two different bundle
options are available, depending on the amount of WWDC 2002 Sessions
access you wish to purchase:

1. Select Membership PLUS all WWDC 2002 Sessions on ADC TV and DVD-ROM for US $1,200:

Price includes the Mac OS X "Jaguar" Developer Preview on CD-ROM, one developer hardware discount, and access to all available WWDC
2002 Sessions streamed via QuickTime on ADC TV and DVD-ROM. ADC TV is available now; the companion DVD-ROM set is expected to ship in August."

jaguar är naturligtvis en stor händelse för oss som hoppas på os x. jag har (dumt nog) kört dev. seed jaguaren en kort stund (innan det meckade sönder mitt system fullständigt...) och trots att jag kört en instabil beta, verkar systemuppgraderingen bjuda på funktioner som vi dräglat efter länge.

somliga längtar ju till och med bara på grund av att ´badbollen´ blir blå istället för regnbågsfärgad...

Jag tror att Apple kommer ta betalt för uppgraderingen. Det tillkommer ju ändå rätt många funktioner. Jämför med uppgradering från 8.1 till 8.5, tex, som kostade runt tusenlappen. Min gissning blir att priset blir detsamma för uppgradering till 10.2

Apple har gjort en katastrofmiss. 10.2 borde ha haft ett helt annat arbetsnamn. Det borde hetat...

Mac OS X Jagular

/JO

Eftersom det verkar rätt otroligt att en som jobbar med Jaguar skulle våga släppa ut någon info, med tanke på hur stort hemlighetsmakeri det brukar vara, kanske det blir så att det släpps ett 10.2 som krävs för de nya PM och det släpps vid Jobs keynote, för omedelbar nedladdning eller liknande.

Sedan släpps Jaguar som 10.3 i september

Hoppas hoppas hoppas hoppas!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-06-29 19:18

Vaddå hemligt, allt är ju utlagt!

Apples utvecklare följer nog diskussionssajterna oxå.

Det som är lite mer känsligt är vad som händer sen, typ system 11 och 12. Att hålla en ny release tvärhemlig innan offentliggörande har inget egenvärde, tvärtom kan lämplig information "läckas" ut väldigt kontrollerat om man vill få rätt rykten att gå i rätt tid. Det gäller ju att bygga upp till en grandios show i samband med offentliggörandet, det gör man ju inte genom att hålla det tvärhemligt. Att det oxå rent praktiskt är svårt att hålla sådana här saker hemliga när tex betaversioner måste cirkulera hos utvecklare spelar naturligtvis in.

Bevaka tråden