Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac och idg.se

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Grattis till omnämnandet på idg.se, Känner ni någon som jobbar där eller?
Jag är lite impad i alla fall.idgs nyhet

[ 02-01-2002: Meddelandet ändrat av: kvirran ]

Orsaken till att 99mac nämns i Computer Swedens artikel på http://nyheter.idg.se/display.asp?ID=020102-CS11
är helt enkelt den att jag som skrivit artikeln är medlem på 99mac.

Kul diskussion om rubriksättning som följer på artikeln...

Citat:

Skapades ursprungligen av: Joel Åsblom:
Orsaken till att 99mac nämns i Computer Swedens artikel på http://nyheter.idg.se/display.asp?ID=020102-CS11
är helt enkelt den att jag som skrivit artikeln är medlem på 99mac.

Där ser man. Så man kan räkna med att 99mac kommer nämnas mer alltså?

Jag har mailat till MacWorld, MacPressen och MacNytt.

Ingen har skrivit om vår satellitsändning ännu. Vi får se på måndag.

Men det är konstigt eftersom det här måste vara det största som någon användareförening arrangerat dom senaste åren typ? Eller?

Om ComputerSweden skriver om vår sändning och inte någon site/tidning som har Mac anknytning så är det något allvarligt skruvat...

  • Oregistrerad
  • 2002-01-04 16:00

För folkligt för MacWorld tror jag.

Vi bör nog inte misstänka att någon macorienterad förening eller tidning arbetar mot någon annan.

Vissa förbiseenden är tillfälligheter eller har med deadline att göra. Och skulle det ändå finnas "rivalitet" någonstans bör den upphöra på studs.

Macanvändarna är få i den stora världen, om vi bara reflekterar en aning mer än den stora massan, så inser vi snart att vi måste hålla ihop för att bli fler och utvecklas

  • Medlem
  • 2002-01-04 16:59

IMNSHO är Mac-pressen i sverige av tveksam kvalitet. Finns en del duktigt folk men färre än man kunde hoppas. Det är mer ren jouralistik än mac-kunnande och känsla. Eller så har det blivit bättre men det fanns tyckte jag goda anledningar att bara prenumerera på MacFormat och MacTech för ett par år sedan.

1
Bevaka tråden