Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diskussioner som "försvinner"

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Dolk:
Med tanke på att beslut om grundlagsändring måste tas av regeringen två gånger med ett val mellan.

Måste tas av riksdagen med ett val mellan.
Viktigt att vara korrekt när det gäller sådana saker

"Dom enda lagar som inte är politiska är naturlagarna!"

Tja, jag har inte åberopat tolkningsföreträde, även om jag inte håller med dig. Om alla lagar är politiska så bör ju följdaktligen inte dessa diskuteras då dessa, per definition, är politiska. Detta bevisades ju när diskussionen handlade om Monarki. Å andra sidan har vi ju diskuterat upphovsmannarättslag utan att dessa diskussioner betraktats som politiska (fast du gör ju det nu iofs), vilket _borde_ innebära att saker som bilbälte, hastighet på vägar, copyright etc omedelbart stämplas som politiska? (Vilket ju _jag_anser att de inte bör betraktas som.)

MVH Mattias

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Simonsj:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Dolk:
Med tanke på att beslut om grundlagsändring måste tas av regeringen två gånger med ett val mellan.

Måste tas av riksdagen med ett val mellan.
Viktigt att vara korrekt när det gäller sådana saker

Damn! Så här blir det jämt! Jag tänker rätt men skriver fel...
Tillbaka till skolan och plugga lite smhällskunskap för mig tror jag...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Mattias Bengtsson -:
"Dom enda lagar som inte är politiska är naturlagarna!"

Tja, jag har inte åberopat tolkningsföreträde, även om jag inte håller med dig. Om alla lagar är politiska så bör ju följdaktligen inte dessa diskuteras då dessa, per definition, är politiska. Detta bevisades ju när diskussionen handlade om Monarki. Å andra sidan har vi ju diskuterat upphovsmannarättslag utan att dessa diskussioner betraktats som politiska (fast du gör ju det nu iofs), vilket _borde_ innebära att saker som bilbälte, hastighet på vägar, copyright etc omedelbart stämplas som politiska? (Vilket ju _jag_anser att de inte bör betraktas som.)

MVH Mattias

Rent hypotetiskt kan det ju vara så att ett högerparti vill att det ska vara människans fria val att använda bilbälte eller inte, medans vänstern kanske förespråkar att det ska vara lika för alla och att bilbälte därmed ska vara ett tvång för alla...

Nåja, skämt och sido...
Det enda jag ville ha sagt var att alla lagar föregås av en politisk debatt där högern och vänstern ibland är ense och ibland oense och vissa lagar är ju tydligare blockavskiljare än andra, men lagar är fortfarande politik och det är ju upp till moderatorerna att avgöra hur mycket politik vi ska få diskutera här...

Ibland håller jag med dom, ibland inte, men jag orkar liksom inte tjafsa om det varje gång...

januari 2003 20:36
Micke W
Saxat ur tråden ojojojoj från livsstil:
Okey killar och tjej,

Åsiktspolisen är här igen och låser tråden. Diskussionen är definitivt politisk, förolämpande mot andra nationer/medborgare och börjar spåra ur med personliga påhopp.

/Micke Inlägg: 1933

Feedback: Snyggt jobbat, tack! bra med låsning istället för att bara försvinna. *bugar*

  • Medlem
  • 2003-01-29 22:38
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Mac Bettan:
januari 2003 20:36
Micke W
Saxat ur tråden ojojojoj från livsstil:
Okey killar och tjej,

Åsiktspolisen är här igen och låser tråden. Diskussionen är definitivt politisk, förolämpande mot andra nationer/medborgare och börjar spåra ur med personliga påhopp.

/Micke Inlägg: 1933

Feedback: Snyggt jobbat, tack! bra med låsning istället för att bara försvinna. *bugar*

För en gångs skull håller jag med om att tråden stoppas.. bugar också för låsning istället för borttagning...

Bevaka tråden