Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett seriösare 99mac?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-17 23:13

Vi får väl rekrytera fler rättrådiga och ansvarstagande individer som vet vad som är rätt och riktigt så att de kan hålla borta patrasket som skriver meningslösa inlägg.

Ta´t lugnt nu! *kränger på mig asbestoverallen*

Men här är ett himla seriöst förslag:

Kan man inte konstruera ett system där man kryssar i under vilken hjälprubrik ett seriöst inlägg ska sorteras? Exempelvis Skrivarproblem, Nätverkskrångel, Systemfel och Photoshoptips?

Skulle det inte finnas en FAQ med svar på alla de vanligaste frågorna?

När jag klickar på FAQ nu så får jag bara upp en tom sida. Det kanske vore ett bra sätt att hjälpa nybörjare och slippa upprepade frågor?

Edit: Såg den klibbiga tråden nu, ni behöver inte kommentera det.

[ 18. februari 2003, 12:03: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

  • Medlem
  • 2003-02-27 20:12

varför kan inte Livsstil få innehålla precis vaffan som helst och resten bara innehålla det de är tänkta att innehålla? Spelar det nån roll vad livsstil besudlas med så länge man hittar det man behöver i de andra forumen? (Vad heter Forum i bestämd form pluralis - en fråga för Livsstil, kanske...

)

Jag gjorde en uppskattning på hur mycket skräpinlägg jag har gjort och kom fram till runt 1 procent. Det kanske är för mycket, jo det är det nog, men det är ju _min_ bedömning av vad som är skräp.
Jag undrade vid nåt tillfälle hur man lägger ut något på webben. Det är ju en fullständigt urlöjlig fråga för felrtalet här skulle jag gissa, men inte för mig. Jag kan nämligen inte. Frågan ställde jag inte ens för att jag behövde ett svar i yrket.

Men å andra sidan kan jag svara andra som behöver svar i yrket, om helt andra saker. Om man bara ska få vara proffs för att få vara med, ska man bara få uttala sig som proffs då, eller får man undra om annat oxå? Sån elitism vill jag inte vara med om, inte ens fast jag har betalat 99 spänn.

edit: förtydligade grammatikfrågan.

[ 27. februari 2003, 20:53: Meddelandet ändrat av: Baron ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Baron:
varför kan inte Livsstil få innehålla precis vaffan som helst och resten bara innehålla det de är tänkta att innehålla? Spelar det nån roll vad livsstil besudlas med så länge man hittar det man behöver i de andra forumen?

Problemet var att Livsstil tenderar att "ta över" 99mac. Om man som jag alltid utgår ifrån dagens aktiva så kan man iblande få vada igenom massor av Livsstilstrådar för att hitta en enkel macfråga att svara på. Och detta riskerade att hålla duktiga macproffs på avstånd. Macproffs som 99mac gärna vill ha som besökare för att vara ett ställe med hög mackompetens. Så förstod jag Martin Björnströms åsikter om det.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Baron:
Vad heter Forum i bestämd form pluralis - en fråga för Livsstil, kanske...

Ett forum, flera fora. Tro det eller ej, men det har faktiskt varit uppe förut.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Baron:
Jag gjorde en uppskattning på hur mycket skräpinlägg jag har gjort och kom fram till runt 1 procent. Det kanske är för mycket, jo det är det nog, men det är ju _min_ bedömning av vad som är skräp.
Jag undrade vid nåt tillfälle hur man lägger ut något på webben. Det är ju en fullständigt urlöjlig fråga för felrtalet här skulle jag gissa, men inte för mig. Jag kan nämligen inte. Frågan ställde jag inte ens för att jag behövde ett svar i yrket.

Jag skulle nog säga att det är mer än en procent, men det är ju min bedömning förstås. Däremot tycker jag inte en fråga om hur man lägger ut något på en webbsida är så himla fel, det är angränsade till mac och att använda mac. Om du däremot vill diskutera hur mycket snor din kollega har i näsan (ja, det har funnits sådana trådar) så skulle jag säga att det är skräp.

  • Medlem
  • 2003-02-28 08:48

OK, jag tar åt mig av kritiken, utan att helt hålla med. Men nog om mitt skräp.
Jag har aldrig utgått från Dagens aktiva - kanske för att det är så mycket skräp - utan utgår från de fora jag har intresse av och kan bidra i.

Och jag känner till forum - fora, men fortfarande inte forumet, eh, forana...?

  • Medlem
  • 2003-03-18 01:29

Strålande bra idé...

Bevaka tråden