Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder på medlemmarna

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2002-07-04 12:54

Hej!
Jag är en stackare som sitter på ett vanligt modem och det är inte roligt. Bilder slöar ner något hemst. Det finns flera chatställen där det är alldeles hopplöst att vara på för alla dessa bilder som ska laddas ner. Så ska det vara med bilder eller något liknande så får det vara av en snabbladad typ. Tack

Undrar just om min bild funkar...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Cygni:
Så ska det vara med bilder eller något liknande så får det vara av en snabbladad typ. Tack

Du kan stänga av bilderna.

1. Välj Min profil
2. Välj ändra/uppdatera profil
3. Leta upp "Hide Avatars of Other Users?" och välj "Ja".
4. Spara din profil.

Nu slipper du användarbilderna.

//Christian

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
UPPDATERING 3:E JULI
Vi har nu haft bilderna aktiverade i några veckor och följande har skett:

- Många medlemmar väljer att inte lägga upp bilder på sig själva utan istället andra bilder, logotyper etc

- Vissa medlemmar väljer att köra animerade .GIF bilder som rullar.

Jag tycker det är fantastiskt att vi har kommit så långt som vi faktiskt har, en väldig massa användare använder sina riktiga namn och foton. Om jag ska påstå att jag är bra på något så är det att skriva på internetforum. Och jag har aldrig sett något liknande innan. Det är fantastiskt att se en diskussion med riktiga personer med riktiga namn och inte ´EvilSwordMaster_level23´ som har ett animerandee raketgevär som avatar.

Dock inför detta självklart en del problem. Alla kanske inte vill ha bild på sig själv som avatar. Alla kanske inte har en bra bild att tillgå tex. Eller så vill man ha något mer neutralt som en kaffekopp eller en liten planet.. vad vet jag. Alla har vi olika åsikter om vad som är bra för det här forumet. Jag kan ge min.

Jag tycker att regeln ska vara; har du bild på dig själv får du ha avatar. Annars får du inte ha det. Det kan låta beskt men jag tror det kommer göra mycket för stämningen när man kollar igenom diskussionerna. Jag ser gärna 99mac som ett litet virtuellt fik där alla sitter och småtjattrar med varandra. Man kan inte göra alla till lags, men jag tror på min idé.

Om någon nu inte tycker om min lilla terroristbild som faktiskt är helt oediterad så kan jag byta ut den mot något vänligare. Tills dells behåller jag denna

Vad gäller animerande avatars.. behöver jag ens säga något? Är det någon som tycker om animerande grafik på webben över huvudtaget? Det kan bli ganska irriterande i längden och därför tycker jag att det inte ska tillåtas på 99mac. Är någon av en annan åsikt (Clavius?

) ber jag er träda fram och delge er sida i frågan!

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-07-04 21:56

Varför fungerar inte min bild längre

Jag har inte rört någonting. *lovar*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-04 22:06

Hi,hi!
Å vad jag gillar att det rör sig!
Well, skämt å sido - vad spelar det för badboll?
Möjligen kan alltförmånga animationer kanske ta lite för stor plats på servern...men å andra sidan är ju det ett större problem att folk monterar in förstora bilder i sina inlägg (skall det vara tillåtet eller förbjudet också....).

Nå, det efterlystes åsikter så här kommer mina:

• Minska storleken på Avatars (33 x 33 pix räcker)
• Tillåt animationer, figurer, symboler och annat "alias" - ELLER - ta bort avatars helt (reglera inte genom att bara acceptera en viss sorts bilder; det är löjligt! Alla kanske inte känner sig bekväma med att visa sin nunna.. Har du någonsin sett porträttbilder i kontaktannonser t.ex. ?!?)
• Censurera dock bort rena provocerande bilder eller rent olämpliga symboler som anspelar på våld eller rasism t.ex.
• Gör det enklare , för dom som vill, att kunna välja bort all bilder i inläggen (det finns ju dom som hatar smileys också...

)

Ett någorlunda fritt forum med sansat svängrum ger en trevligare och mänskligare miljö som ger fler möjlighet att trivas! Att låta folk ha vilka avatars de vill är väl ganska oskyldigt ändå?!

/ Clavius (som testat både i färg och svartvitt - både med egen nunna och andras; men som nu valt sitt namnursprung...animerat!)

[ 04 Juli 2002, 22:08: Meddelandet ändrat av: Clavius ]

Citat:

quote:Ett någorlunda fritt forum med sansat svängrum ger en trevligare och mänskligare miljö som ger fler möjlighet att trivas! Att låta folk ha vilka avatars de vill är väl ganska oskyldigt ändå?!

Flyter med helt i detta resonemang. Det blir svårt att sätta regler för hur bilden ska se ut. Ironiserar: Ska man se hela ansiktet, eller räcker det med ögonen? Måste minst ett öra vara med, som på passfotot?

Det viktiga är väl storleken på bilden, resten kvittar. Nu ska jag bara fixa in en snygg bild på mig själv, vilket förmodligen blir en femårsplan.

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-07-04 22:47

Fattar inte 1 smack! Har ju alltid haft en bild av mig själv. En dag så var den plötsligt borta. Kan det ha någonting med mozilla att göra må tro? Det är väl fler än jag som använder mozilla, har ni fått några problem liknande det här eller av sorten "tappa IP nummer" efter att man väckt sin sovande skönhet från vilan?

Inte kul alls, jag som precis hade bytt till en ännu snyggare bild (som om det var möjligt)

Men misströsta inte bilden syns om ni klickar på min profil

Varför syns den under profilen men inte under mitt namn? Nå´n som sitter inne med ett svar? Herr Björnström?

PS.Skulle man inte kunna få en liten guldstjärna åtminstone för sitt femtionde inlägg :rolleyes: DS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-04 23:50

Cihan,

din bild, och din avatarbild är olika saker, du måste lägga in en särskild bild som syns som avatar.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-07-05 00:03

Precis vad jag hade för mig Ylan, men jag hittar inget alternativ som talar om "avatar image" när jag klickar på "min profil". Nå´t é knas!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ylan:
...din bild, och din avatarbild är olika saker, du måste lägga in en särskild bild som syns som avatar.

Argh, var ställer man Avatar då?

Min profil -> Visa/uppdatera profil -> Select a different Avatar Image

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-07-05 00:55
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson:
Min profil -> Visa/uppdatera profil -> Select a different Avatar Image

Fattar inte ett dugg! Dom tidigare femtioelva ggr jag kollat fanns inte "select a (different) avatar image" alternativet. Men nu, den femtiotolfte gången så var det där. Ser nu min "avatar" där men inte under mitt namn i inlägget.

Definitivt dax att nanna nu!

Later Folks!

[ 05 Juli 2002, 01:02: Meddelandet ändrat av: Cihan D ]

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-07-05 00:59

Nämen där é jag ju.

Natti natti

PS. Ni måste tro att jag är dum i huvudet, det börjar i allafall jag att misstänka DS.
:rolleyes:

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-07-05 01:22

Fast bilden är ju ett bevis på att jag är ett geni. Jag menar ansiktsuttrycket bara strålar INTELLIGENS...

Ni förstår väl att jag har somnat och drömmer så söt just nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-13 21:28

Ännu ett "identitesbyte"...
Dags för en riktig bild av Clavius igen, dock tagen vid knappt ett års ålder. På den tiden fanns inga problem att tala om (möjligen att man var tvungen att sova när man egentligen inte ville)...livet var fullt av möjligheter och framtiden var det "enda" man hade!

Men å andra sidan. man börjar livet i blöjor...och slutar livet i blöjor (om man blir så gammal)!

Bevaka tråden