Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta namn och bild

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Andersson - formerly known as Slave

Good for you. Med ditt förra namn och din förra bild sorterades du snabbt in i idiot-skaran.

Tack vare ditt nya namn och din nya makalöst roliga bild, bor du däremot i roligjävel-skaran.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-27 14:10
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sandebert:
Med ditt förra namn och din förra bild sorterades du snabbt in i idiot-skaran.

Tack vare ditt nya namn och din nya makalöst roliga bild, bor du däremot i roligjävel-skaran.

Därför använder jag numera varken namn eller bild. Har ingen lust att bli insorterad i någon skara alls. Så det så... Ha!

Good for you. Med ditt förra namn och din förra bild sorterades du snabbt in i idiot-skaran.
Jaså? Varför tycker du det?

Tack vare ditt nya namn och din nya makalöst roliga bild, bor du däremot i roligjävel-skaran.
Du är tydligen ganska lättroad Då skall du se filmsnutten den är tagen ifrån

Äh, onödig och larvig tråd tycker jag.

Håller med Daniel där.

Vi borde ha viktigare eller bättre saker att snacka om.

G-bit

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-09-27 14:28

Öööh, jag som kom in i tråden lite sent konstaterar att Adrian har en poäng, jag blev helt brydd över denne Mondo66 som jag inte kunde hitta nånstans i tråden. Inte nog med att man har svårt med "cellen" ändå!

Sen tycker jag det verkar som om några har gått lös på bärsen redan så här på fredagseftermiddan, dock inte jag (tyvärr).

F-n, nu blev jag sugen på en bastu och en pilsner

Jag vill fortfarande höra Sandberts motivering.

Den här tråden bevisar väl att en del har alldeles för mycket fritid...?

Citat:

quote:Good for you. Med ditt förra namn och din förra bild sorterades du snabbt in i idiot-skaran.
Jaså? Varför tycker du det?

Inte så mycket till motivering, men jag tyckte bilden var utomordentligt fånig. Nästan lika fånig som ditt aliasnamn - som gick utanpå det mesta jag sett. (Jag tar mig friheten att fullkomligt skita i varför du hade valt det, samt hur länge du använt det. ) Inte mer avancerat än så.

Citat:

quote:Tack vare ditt nya namn och din nya makalöst roliga bild, bor du däremot i roligjävel-skaran.
Du är tydligen ganska lättroad Då skall du se filmsnutten den är tagen ifrån

Kan man tänka sig att du krossar skallar..? Dessutom påminner du lite om Chandler på din nya bild. Och det är ju aldrig fel.

Jag är nyfiken på filmen, men jag är rädd att den inte kan leva upp till bildens storhet så jag tror att jag avstår från att fråga efter den faktiskt...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Jag vill fortfarande höra Sandeberts motivering. Jag är övertygad om att den inte bara är briljant utan även läsvärd. Hur skulle den kunna vara något annat, med tanke på Sandeberts höga moral!? Jag säger blott! Åh, den kommer vara något att skriva ut och visa för grannarna. Kanske mamma. Och absolut på jobbet!

Jag vill inte behöva tokbevaka varenda tråd jag skrivit i. Jag vill ha en kryssruta som leder till ett mail om någon kommenterar något som jag skrivit. Det var ren tur att jag återvände till den här tråden. Andersson hade kunnat få för sig att jag ignorerade honom, när jag i själva verket fejkade liv och pysslade med ickedigitala göromål.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-29 22:39

Behåll era namn, precis som i "verkligheten" behöver folk kunna känna igen varandra...
Avatarer... Jag tycker att det är kul om de byts då & då...
Gärna föreställande... (mondo & gambit... Ni kan omöjligt se ut så där när ni släntrar omkring på stan...

)

Kan man tänka sig att du krossar skallar..?
Crush your head - Kids in the hall, humor när den är som bäst

Dessutom påminner du lite om Chandler på din nya bild. Och det är ju aldrig fel.
Det är helt fel

. Hoppas inte fler tycker det - bäst jag byter bild.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ••• ? •••:
Därför använder jag numera varken namn eller bild. Har ingen lust att bli insorterad i någon skara alls. Så det så... Ha!

Då får du nog tänka om, folk som har namn som inte ens är riktiga namn och inte går att uttala sorteras illa kvickt in i en skara, tro mig.

Hur ska man ens använda namnet seriöst? "Jo jag såg att ••• ? ••• skrev i en annan tråd att han också hade haft problem med InDesign." Ser ju inte klokt ut...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Äh, onödig och larvig tråd tycker jag.

Håller med Daniel där.

Vi borde ha viktigare eller bättre saker att snacka om.

G-bit

Jag förstår inte varför denna tråd skulle vara varken onödig eller larvig. Det skrivs ungefär en miljon onödiga och larviga trådar om allt från katter till pansarvagnar här på 99mac (där du själv ofta medverkar) men vi har sorterat in detta under livsstil och det får pågå ändå, trots ambitionen om 99 procent mac.

Här har vi en tråd som handlar om en konkret fråga: Ska det vara tillåtet att byta namn hursomhelst? Den ligger i rätt forum, nämligen feedback. Att säga att det är larvigt att ens diskutera detta är att köra över de som är av åsikten att ständiga namnbyten är till 99macs nackdel.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
...(mondo & gambit... Ni kan omöjligt se ut så där när ni släntrar omkring på stan...

)

Va fain vet du om den saken! *snort!!!*

G-bit

Anledningen att jag tycker att man inte skall kunna ändra namn är först o främst att jag vill veta vem jag diskuterar med. Sen tycker jag att det är ytterst förvirrande med gamla trådar där citat förekommer och det står andra namn i citeringarna än de som gjort inläggen.

Detta är rent praktiska anledningar och har inget att göra med förbudiver eller liknande.

Och om man nu tvunget vill byta namn är det väl inte så svårt att registrera om sig?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B.:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Äh, onödig och larvig tråd tycker jag.

Håller med Daniel där.

Vi borde ha viktigare eller bättre saker att snacka om.

G-bit

Jag förstår inte varför denna tråd skulle vara varken onödig eller larvig. Det skrivs ungefär en miljon onödiga och larviga trådar om allt från katter till pansarvagnar här på 99mac (där du själv ofta medverkar) men vi har sorterat in detta under livsstil och det får pågå ändå, trots ambitionen om 99 procent mac.

Här har vi en tråd som handlar om en konkret fråga: Ska det vara tillåtet att byta namn hursomhelst? Den ligger i rätt forum, nämligen feedback. Att säga att det är larvigt att ens diskutera detta är att köra över de som är av åsikten att ständiga namnbyten är till 99macs nackdel.

Ojda...en öm tå sparkade jag till visst

Visst hör tråden till rätt forum. Har aldrig bestridit det. Ej heller att jag själv medverkar i andra trådar som kan tyckas larviga eller onödiga av andra (dig, kanske?).

Men det är bara min åsikt jag viftade med. Nu är det färdigviftat från min sida.
Bara la in en åsikt, det är allt.
Gillar du den inte så...skrolla vidare

Ps: Vem vet, kanske jag ändrar mig.

G-bit

[ 30 September 2002, 11:06: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-30 13:03

Nu har jag bytt bild i alla fall!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-30 13:04

För att ni ska få en, vad ska man säga, lite mer "positiv" bild av mig så har jag tagit på mig Bobby Ewings ansikte

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-30 13:11
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sandebert:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Andersson - formerly known as Slave

Good for you. Med ditt förra namn och din förra bild sorterades du snabbt in i idiot-skaran.

Tack vare ditt nya namn och din nya makalöst roliga bild, bor du däremot i roligjävel-skaran.

Herregud, jag visste inte att det fanns en idiotskara (skall vara ett ord)??? Med min nya bild lär väl jag vara en av dem!

PJW, jag trodde du var skin

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-30 17:41
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
PJW, jag trodde du var skin

Vad gör man inte för att vara snygg!! Sablar vad snabbt det växt! (Håret alltså...)

Jo, jag vet... hopplöst.

Bevaka tråden