Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

knapparna på "framsidan"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2002-07-03 21:47

Jag tycker att knapparna("Bli medlem", "99mac Expo"...) på första sidan är lite för stora. De sticker ut för mycket.

Sen undrar jag varför viss del av texten på tex söksidan är på engelska? Dvs när man har sökt nåt så säger sidan "Håll i dig! Vi söker nu för fullt.... We just searched forum Allmänt (# 1).
"

Vissa här har klagat på kaffe-färgen. Jag tycker däremot att det ser fint ut så. Tänkte bara säga det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-04 00:11

Jag tycker de är lagom. Är de för små syns de inte för dem (oss) som kör högre upplösningar. Det är ju trots allt ett forum för profesionella Macanvändare, och dessa kör oftast höga upplösningar.

Språket, absolut inget störande tycker jag. Har inte tänkt på det någon gång. Så är det när färdiga lösningar används, man kan inte få allt perfekt utan modifikationer.

Färgen är mycket bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-07-04 01:08
Citat:

quote: Jag tycker de är lagom. Är de för små syns de inte för dem (oss) som kör högre upplösningar. Det är ju trots allt ett forum för profesionella Macanvändare, och dessa kör oftast höga upplösningar.

Skulle jag också göra om min skärm klarade av högre upplösningar än 1024x768

Sen undrar jag varför viss del av texten på tex söksidan är på engelska? Dvs när man har sökt nåt så säger sidan "Håll i dig! Vi söker nu för fullt.... We just searched forum Allmänt (# 1)

Det beror på att vi använder UBB som egentligen är ett amerikanskt system. Det har en massa "wordlets" som vi har översatt till svenska - men det finns saker vi missat. Totalt är det nog uppemot 1000-talet "wordlets" så orsaken kan finnas i "brist på energi & lust"

Jag skulle kunna göra knapparna lite mindre om du tycker det Martin. De är faktiskt hyfsat stora i 1600x1200.

Det går snabbt, säg bara till!

1
Bevaka tråden