Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

512 Mb minne från datorbutiken.se

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2001-08-15 23:14

Observera att t ex "PC-minnen" som fungerar när du monterat dem, mycket väl kan börja krångla senare, ibland efter några dagar, ibland en månad senare, varpå man börjar leta fel på alla möjliga ställen i datorn utom där felet sitter, för minnet har man ju redan "konstaterat att det funkar"...

Vi kan också sälja minnen till klart lägre priser än de som nämns här i diskussionen, men då är det ingen garanti att de flyter, även om de i en del fall skulle göra det.

Palle, PowerPC

Jag håller med Palle, mycket bra sagt!

By the way så har vi sänkt priserna på minnen så nu kostar en 512MB Sdram för nya PowerMac G4:

1195kr + moms
(1495kr inkl moms)

Jag vet att det inte är billigast i världen men...

[ 16-08-2001: Meddelandet ändrat av: mannen ]

Det är helt klart ett BRA pris..

var jobbar du mannen?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Palle:
Observera att t ex "PC-minnen" som fungerar när du monterat dem, mycket väl kan börja krångla senare, ibland efter några dagar, ibland en månad senare, varpå man börjar leta fel på alla möjliga ställen i datorn utom där felet sitter, för minnet har man ju redan "konstaterat att det funkar"...

Inte för att vara besvärlig, men hur många har råkat ut för just detta? Jag har råkat ut för minnesproblem tidigare, men då var det minnen som ÅF hade satt in i min 9600.

  • Oregistrerad
  • 2001-08-16 17:44

Iskallt att sänka priset mitt i diskussionen, mannen!
Jag säger inget mer om våra priser nu, låter webben tala bara...

Ojojoj detta är ett tyvärr ganska vanligt återkommande problem.
Folk (lunder) tror att det har blivit någe kans med programmen när datorn knasar och felen sammankoplpas inte
automatiskt med minnerna men jag tycker att det är ganska så vanligt.
Skulle personligen aldrig köpa minne som inte är specsat för användningsområdet. = vansinne.
Men å andra siden tycker jag att min tid är för värdefull för att ödsla på "onödiga" fel.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jürgen:
Det är helt klart ett BRA pris..

var jobbar du mannen?

www.macoteket.se

Citat:

Skapades ursprungligen av: Palle:
Iskallt att sänka priset mitt i diskussionen, mannen!
Jag säger inget mer om våra priser nu, låter webben tala bara...

Ja ja...
Vad jobbar du som? Hur går det för er annars, jag vet väldigt lite om er - vill gärna veta mer. maila mig!
johan@macoteket.se

KOLLA minnespriser på www.bugsoft.hik.se, här har ni alla sveriges billigaste databutikers priser uppdaterade dagligen. MYCKET bra tjänst..

///KP

Även problem med pc100/133 förutom det nu i G4 :orna? Det har jag inte varit med om själv.

687.50:- är det senaste priset på 512 MB ram på denna butik:
http://www.netvaruhuset.com/

Bevaka tråden