Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya PowerMacen har landat!

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Japp, men det är ju bara ett ordentligt "blåsljud", det är inga problem och sen så går fläktarna ner en aning. Problemet är dånet ur maskinen, det låter fördj....gt. Helt värdelöst, jag sitter och stirrar på en svart cinema display som var drömlikt bra men vad spelar det för roll om jag inte har en användbar maskin som kan driva den....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-15 09:40

Folk som säger att de nya Apples burkarna är tysta antingen ljuger de eller är de döva.
Har själv en dual 450 - en gammal burk som anses vara tyst (bl a i den tyska filmen) men själv har jag den under bordet. Det gick bara inte att ha den bredvid skärmen. Efter 2 dagar med huvudvärk gav jag upp och då åkte burken under bordet.
Hjälpte nu härom dagen sätta upp en ny 1.25 och måste jag säga att min väntan på en ny dator lär blir ännu längre.
Jag skulle inte vilja ha den gratis om jag måste ställa den vid skärmen.
Sitter man på en arbetsplats där finns allt möjligt brus och oljud från omgivningen då en "dammsugare" till gör inte så stor skillnad. Sitter man däremot i en relativ tyst hemmiljö då är en annan sak.
Blev faktiskt sugen på lite mera fart men inte nu längre efter jag hörde den nya burken.
Måste säga att jag ser inte så stor skillnad mellan den nya och den gamla 1.25. Tyvärr.
Äldre människor (40-...) hör lite sämre de högfrekventa ljuden, men jag hörde det rätt tydligt. Jag undrar, en ung köpare som är mellan 17-25, hur uppfattar han/hon det och hur snabbt blir han/hon trött på det?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Munthe:
Nja. Tidningarna skriver att den låter i klass med QS. Och QS låter åt h-e för mycket. I allafall min dubbel 800 och min singel 933. Mina tre Intelburkar på 2GHz+ hörs knappt att dom är påslagna.

Men det var ju precis det jag syftade på, att den var tystare än MDD. Jag sa aldrig att den var tyst, snarare tvärtom; dvs att även min gamla PM 8600 låter irriterande mycket.

Bevaka tråden