Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla med MDD - svara tack

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Martin, nu var väl denna tråden inte till för att spy galla över Apple, men ett tips/försök vore att vänta lite och byta ut nätdelen samt fläkten och kompletera med en PCI-fläkt, ja ifall du kan avvara den översta platsen - förmodligen så kommer värmen att minska ca: 4-8 grader - troligen kan den landa på ca: 30-32°C och det bör inte störa dina kort.... tror jag. Starta gärna en egen/ny tråd om att du hävdar att Motos procesorer har överklockats... själv har jag svårt att tro detta.

Olle

[ 04. mars 2003, 13:17: Meddelandet ändrat av: [email protected] ]

Olle. Jag lyder

025

Jag har också sällat mig till de olyckliga ägarna av MDDs, jag fick ett "offer I couldn't refuse".

Så fort jag fick hem min burk gick jag in och beställde åtgärdspaketet, men nu så här ett par veckor senare är jag osäker på hur beställningen avslutades.

Hur konfirmeras beställningen från Apple? Via mail eller var det bara nån avslutande websida som konfirmerade?
Är det uppehåll i levereranserna (pga leverensproblem) fortfarande?
Är burken betydligt tystare och jämförbar med Quicksilver efter att man skruvat in de nya fläktarna?

Du ska ha fått ett bekräftelse mail från Apple på att du har beställt - sedan dras pengarna från det konto ( kan vara VISA ) som du uppgett. Ja ett litet lätt uppehåll lär bero på att deras första sändning påstås ha tagit slut men kommer igång igen.

026 Jag fick mina utbytesdelar i förra veckan....ska ägna helgen åt att skruva!

Jag har inte fått nåt mail från Apple att dom tagit emot min beställning så jag trodde att något gått fel. Men när jag fyllde i förstasidan av webbformuläret igen så stod det att beställningen var mottagen.

Så nu är det alltså bara att vänta då, medan fläktarna sjunger i högerörat...

Jag fick aldrig någon bekräftelse via mejl av Apple. Däremot så ringe en av världens kanske trevligaste tjejer ifrån Apple till mig och sa att hon hade utbytesdelarna och undrade vart hon skulle skicka dem...

Jag svär att jag var nära på att fria till henne för att hon var så trevlig och gullig i telefon.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Jag svär att jag var nära på att fria till henne för att hon var så trevlig och gullig i telefon.

Äsch... det är bara våren som är i antågande och då stiger inte saven enbart i "spenaten" ( lokalt stockholmsuttryck ) ... faan hon kan ju ha varit en riktig pomperipossa... så ett gott råd, ställ dig i dushen en stund så går det över

Olle

  • Medlem
  • London
  • 2003-05-01 16:03

027 Beställde för _länge_ sedan och börjar undra om jag är bortglömd. Nu ska vi se, beställde 22 februari och nu är det 1 maj, hmm mer än två månader...

Citat:

Skrevs ursprungligen av jb
027 Beställde för _länge_ sedan och börjar undra om jag är bortglömd. Nu ska vi se, beställde 22 februari och nu är det 1 maj, hmm mer än två månader...

Gör en ny beställning - den misslyckas om den andra verkligen kom fram - påstod någon nyss

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Äsch... det är bara våren som är i antågande och då stiger inte saven enbart i "spenaten" ( lokalt stockholmsuttryck ) ... faan hon kan ju ha varit en riktig pomperipossa... så ett gott råd, ställ dig i dushen en stund så går det över

Olle

Nej då.....hon var speciell.....Till exempel så kände jag ingen eufori när jag pratade med "Robert" på Apples kundservice häromdan....

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Nej då.....hon var speciell.....Till exempel så kände jag ingen eufori när jag pratade med "Robert" på Apples kundservice häromdan....

Äh... av kvinnor och män finns det bara utbud och efterfrågan... kan ju vara *falsk marknadsföring* i detta fall

Lådan med utbytespryttlar kom just in genom dörren, så det tog 10 dagar för min leverans. Skall börja skruva direkt och återkommer (förhoppningsvis snart) i tråden om utvärdering.

jb> Det har nog blivit nåt fel på din beställning!

Jaha, en timme tog det och allt är på plats. Med Apples pedagogiska instruktioner var det inte så svårt, förutom att det inte framgick när man skulle sätta tillbaks skruvarna.

Och rejält tystare blev det också. Det här kan jag nog leva med. Men jag får nog vänta ett par dar för en riktig utvärdering.

Nu är det tyst här med...eller, nästan i allla fall. Nej, skruvarna tyckte de tydligen inte att man skulle sätta tillbaka.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-10 00:36

tråkiga är att ljuden börjar komma efter ca en vecka

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-13 15:27

028,029,030

Bytt på våra tre MDD på jobbet, väsentlig skillnad även om våra Dell OptiPlex hittills är oslagbara. Den är bullrigare än en Quicksilver, men skriker mindre än en Quicksilver. Jämfört med gamla MDD-grejerna är den tystare på alla sätt.

Instruktionen var ju som sagt rätt lustig...den första halvan som beskriver hur man tar bort delarna var otroligt detaljerad och pedagogisk. Inga simultana ingrepp, utan först punkt 1, sen 2, sen 3 osv. När man kom till den andra halvan som handlade om montering av prylarna blev man betydligt mindre detaljerad - som tidigare nämnt står det inget om att man skall skruva tillbaka skruvarna

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Jag fick aldrig någon bekräftelse via mejl av Apple. Däremot så ringe en av världens kanske trevligaste tjejer ifrån Apple till mig och sa att hon hade utbytesdelarna och undrade vart hon skulle skicka dem...

Jag svär att jag var nära på att fria till henne för att hon var så trevlig och gullig i telefon.

ÖDET!! Det är ÖDET! Idag när jag ringde till Apple's kundservice, gissa vem som svarar! Det var HON! Emma heter hon....Åhhh....kärlek......Hon kommer att ringa mig senare i veckan, angående ett datorrelaterat ärende, men ändå!

Lite OT...men det är ju vår nu!

Undrar varför det alltid ringer en ytterst trevlig tjej när man är oense med ett företag? :rolleyes:

Nja, det kan inte stämma. Det måste vara tillfälligheter.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Det var HON! Emma heter hon....Åhhh....kärlek......Hon kommer att ringa mig senare i veckan,

För att prata modern svenska så kallar man detta för *halva inne* - kör hårt

Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
tråkiga är att ljuden börjar komma efter ca en vecka

Håller med. Haft det nya fläktkitet i i tre veckor nu och den totala ljudnivån är nästan tillbaka som förut men med en lägre grundton liksom. Mer avlägset men klart jobbigt bullrande.
Vad ska man säga...Steve Jobs plockar ut runt 2 miljarder på två år och Apple säljer ......

Bevaka tråden