Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dom nya Powemacarna är här!

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-13 15:27

Shit, jag som hoppades på whiskey, cognac, rött, vitt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-13 18:16

"Support for up to four internal ATA drives (two Ultra ATA/100 and two Ultra ATA/66)."

Inte nog med att de inte kan köra ATA/133, nej vi blandar lite i burken, så blir det jätteskoj!

En liten fundering bara, är det ännu en bus för DVD och CD-platserna i och med att de skriver som de gör "four internal ATA drives" eller är kanske det så att DVD inkluderat i dessa 4?

Om det är är ytterliggare en bus är den säkert ATA/33. JA! ännu mer fruktsallad.

Fortfarande ingen ejectknapp på spelarna på framsidan. Hur skall Ejectknappen på tangentbordet nu fungera? Slumpa mellan de båda? Kul...

  • Medlem
  • 2002-08-13 18:56
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tomas Björklund:
Fortfarande ingen ejectknapp på spelarna på framsidan. Hur skall Ejectknappen på tangentbordet nu fungera? Slumpa mellan de båda? Kul...

Det kanske kommer specialdesignade Apple-gem?
-Lätta att böja och mycket roligare än en knapp!

Om man har en extern brännare i datorn kan det hända att ejectknappen på tangentbordet faktiskt skickar ut både datorns släde och brännarens. Samtidigt.

  • Medlem
  • 2002-08-13 19:27
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Om man har en extern brännare i datorn kan det hända att ejectknappen på tangentbordet faktiskt skickar ut både datorns släde och brännarens. Samtidigt.

Aha! Jag anar merförsäljning. En liten gripklo på exklusivt designad arm, som monteras på fronten och automatiskt lägger in CD:n i den undre släden. EVOLUTION!

Hålen på framsidan är luftintag.

  • Medlem
  • 2002-08-14 01:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Blok:
Hålen på framsidan är luftintag.

Jaha! vart kan man läsa om det?

Jag vet att det är typ tredje inlägget om det, men jag är så nyfiken: Det står att det är 4 USB utgångar, jag såg bara två på baksidan, och det ska vara ett hörlursuttag på framsidan, och en sista sak, vart är power respektive resetknappen?

De där fyra USB tror jag betyder två på datorn och två på tangentbordet.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Intressant att den där Ultimate-modellen har *både* en superdrive och en combo drive. Vad är det bra för? Bränner superdriven för långsamt när det gäller vanliga cd-r skivor?

För att man skall kunna kopiera en direkt CD utan att skaffa en extern CD eller gå via omvägen att lägga en image på HD och sen bränna den på en blank!!

[ 14 Augusti 2002, 09:06: Meddelandet ändrat av: Freske ]

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-14 09:39
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Freske:
För att man skall kunna kopiera en direkt CD utan att skaffa en extern CD eller gå via omvägen att lägga en image på HD och sen bränna den på en blank!!

Men det behöver man ju inte göra i alla fall, Toast duplicerar ju CD-skivor utan knot på en och samma enhet, den lägger säkert upp en temp-fil med CD:n på men det är väl inget problem så länge man har space på disken. Däremot går det väl fortare kan man tänka. Och visst var det väl så att Superdriven är långsammare att bränna vanliga CD än en Combodriven?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-14 12:44

Kul att audio-in har återkommit! Har fortfarande inte lyckats komma till skott och köpa en USB-audio-grej till min, vilket gör att jag ju inte använder datorn lika kreativt som jag säkerligen gjort om det funnits på plats från början.

/J

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-14 12:45

Jag tycker att den ser ut som en cyklop, ni vet det där enögda monstret från grekland.

Mäktigt dollargrin också...

Bevaka tråden