Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikkort - vad tycker ni.

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

"ATI Radeon 9000 PRO Mac Edition - 64MB DDR AGP video card for Mac" finns att beställa i USA - pris $149

http://www.macmall.com/macmall/shop/detail.asp?dpno=552375

Något releasedatum finns inte på sidan.

$149 skulle bli ungefär 1500 + moms + utanförUSAtillägg ≈ 1995 kr

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-01 11:25

Jag hittade ett geforce 2 MX 400 här:
http://www.inetdata.se/tillbehor/product.dip?p=21280

bara 645:-

Men det står inte vad det är för kort, gör verkligen nVidia egna kort också?

Tror ni att det måste flashas? Isåfall hur?

..många frågor

  • Oregistrerad
  • 2002-08-01 14:46

Status för ATI 9000 Pro Mac i Sverige?? Tog mig för att ringa både InWarehouse och Macoteket. Ingen hade kortet i systemet. Enligt Macoteket hade inte ens PC-kortet släppts i Sverige ännu och det fanns heller inga prisuppgifter att tillgå. Det är bara att vänta. InWarehouse trodde för sin del inte att Mac-versionen skulle bli nämnvärt dyrare än PC-versionen, om ens någon skillnad alls.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jörgen U:
InWarehouse trodde för sin del inte att Mac-versionen skulle bli nämnvärt dyrare än PC-versionen, om ens någon skillnad alls.

Min erfarenhet är att de flesta på InWarehouse inte har någon vidare koll på Mac-grejer.
Kolla Williams inlägg om priset på MacMall istället. Tror det är ett bättre riktpris att gå på.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-01 16:42

Är det bara jag som är lite skeptisk till ATI och Macar numera? Har haft massor av strul på ingångsmodellen med ATI 7500 kort och Quark Xpress...

Men skall man bara spela så gör det ju inget!

Jag kan ju tillägga att ATI Radeon 9000 PRO till PC kostar ca. $129 och Mac Edition $149.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-02 10:31

Det är med största säkerhet precis samma kort i både PC och Mac-versionerna...men med olika firmware.

Någon kommer säkert lyckas få in mac-firmware i Radeon 9000-PC-kortet också. Folk har ju med blandade resultat lyckats firmware-patcha Radeon 8500-kortet.

Fast där är det ju en betydligt större prisskillnad mellan Mac och PC-versionen.

Bevaka tråden