Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac LAN 21/3

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-01-16 10:53
Citat:

Skapades ursprungligen av: Aragorn:
Om det blir någon Quake3 turnering så kan ni skicka priset till mig redan nu.....MMOOOUHHAHAHAHHAHAAA

Tillåt mig smålé, junior.

  • Oregistrerad
  • 2002-01-16 13:12

Den här gången tänker jag vara med också
Nu när man har G4a o allt

UT måste givetvis vara med. Nu när man är kung på det
Kan tänka mig en summa på 250 kr.

Sorry att jag blev lite Delayad Martin! Klart vi skall vara med att arrangera och dra dit folk om vi kan! VI på Nordic kan dra dit o dema de senaste liren, lotta ut lite i tävlingar och kanske ordna feting-bra priser på spel om många kommer att köpa. Vilka spel verkar vara mest på tapeten för Lanet? Kommande och tillgängliga, så ska vi se vad vi kan fixa fram...

Ska ni köra strategi får ni ju köra Civilization. Speciellt om IIIan hunnit komma till dess. Sedan borde det vara möjligt att bara delta på sändingen från Japan.

Frågan är bara, blir det någon sändning från Japan förhuvudtaget?

Rob: du får hålla i allt vad spel & LAN heter - jag fixar med lokalen och övriga arrangemang tror jag...

Snacka med folk här på forumet och se om du hittar frivilliga arrangörer. Det behövs väl lite folk för att arrangera eventuella tävlingar...

kunglig med ett mac-lan 400:- e det helt klart värt

Den 21:a är en torsdag. Lite dumt då folk inte kan komma från jobb eller skola.

  • Oregistrerad
  • 2002-01-18 02:13

hmm om man har tid och vill vara med men inte kan komma till stockholm kan nu väl lägga upp någon internet biljett, vilket ger oss med bredband tillgång till era spel servrar hemma ifrån för mindre summa(inte lika dyrt som riktiga biljetten då), bara ett tips vet inte själv äns om jag köper internet biljett men om man får tid över så kanske det är ett bra alternativ

100 spänn = Det kommer trettio finniga femtonåringar, och tar utan pardon alla priser ifrån er I samtliga tävlingar!

500 spänn = Endast börsmäklare och seriösa 99mac fans kommer med, men då blir också vinsterna och maten jävligt bra

Idealet är väl att hitta en balans häremellan någonstans. 300 kronor tycker jag låter helt rimligt, 500 svider rätt mycket dock. Men frågan är om inte målgruppen för lanet har råd med 500 utan större problem?

Under 300.. nja jag tror folk är beredda att betala 300, särskilt när vi nu får lite tid på oss.

/ V

Fast som jag påpekade förrut så är datumet dumt då LANet skulle vara torsdag-fredag..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-01-21 17:00

Vi på Macspel.com ser mycket positivt till Lan:et!!!

Prisfrågan
Personliggen ser jag det som helt orimligt med en prislapp på 500-spänn. Dreamhacks prislapp detta år fick mig att tänka till så mycket att alla biljetter försvann innan jag köpte nån. Runt 250-300 kr passar helt klart bättre. Då vore jag glad om key-notesändnigen ingick. Pressa priset så mycket som möjligt, men gör det ändå värt att komma… ehe… ja

Spel
Turnerningar:
- StarCraft + BroodWars
- Unreal Tournament + StrikeForce
- Quake 3
- Red Faction
- Myth II

Andra spel:
- Quake (kultvärde )
- WarCraft II
- Diablo 2
- 4x4 Evolution
- Myth III
- Rune
- Aliens vs Predator

När och var?
Den största frågan jag undrar är NÄR eventet skulle äga rum och VAR. Annars tror jag vi på macpel.com kan ställa upp med hjälp till viss del. Vi har ju Nordic Softsales bakom oss - Robban vet redan om detta event också så.

[ 21-01-2002: Meddelandet ändrat av: Erik.dv ]

Kan säga garanterat att Keynoten inte kommer sändas. (säker källa)
Sen är datumet viktigt då alla kan komma ifrån jobb och skola.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-01-21 23:25

350:- kan man la punga ut me...men skulle gärna se att det var en fredag-lördag...skolan vettu....och jobbet för andra...

Expo kommer inte sändas via satellit - har kollat med Apple. Sändningen är 01.00 svensk tid så inte ens dom mest luttrade hardcore 99mac.com grabbarna orkar nog dra sig till en sändning (och framför allt inte packa ihop allt kl 04.00).

Däremot kan den som vill följa den via satellit. Ska vi hyra in oss på någon krog och köra via projje?

  • Medlem
  • 2002-01-26 23:55

Tja projje på krog är ju aldrig fel, eller snarare Guiness, Caol Ila och Mac-dårar är sällan en tråkig combo.

Jag skulle väl dessutom rekommendera att en del av oss åtar oss vars ett spel eller en mod och skrapar fram patchar, kartor och annat godis till dessa lir så att allt finns på plats när vi väl drar igång ett LAN (såvida vi inte lyckas chefa LAN med 10Mbits lina he he).

Personligen sitter jag på ett duktig hög med Total Annihilation kartor, skulle kunna tänka mig att hosta en FTP / SHXD kärra för ups av moddar och doningar om det är av intresse.

Om inte annat har jag och ett par polare LAN i vår lilla hobbylokal på Erik Dahlbergsgatan i princip en gång varje vecka (bakis gaming på söndagar rätt poppis) om någon vill vara med.

  • Oregistrerad
  • 2002-01-27 11:20

Låter himla kul.

Spel mässigt måste vi bara lira Rouge Spear!!! Det är helt klart det bästa jag vet! Pistoler på de små barnerna? Kan det bli mer action?

  • Medlem
  • 2002-02-05 18:33

Är projektet dött eller?

Om inte annat har jag ett mindre (10-15 pers) kontors-lan i faggorna. Återkommer om det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-06 18:48

Kanske vore dags att planera inför MWE New York. Om man började med det nu, kunde nog bli en riktigt bra grej vid tillfället, med LAN, Keynote via satellit (om Apple tillåter..) och andra roliga aktiviteter.

Folk som är kompetenta och villiga att hjälpa till finns det nog gott om. Dock har nog många av dessa ont om tid. Så är även fallet för mig. Det är likabra att börja planera i tid tycker jag...

Hej Martin

Hur ser läget ut för LANet? Blir det av runt 21 mars eller helgen därefter? Det vore annars läge att lägga upp att man kan förhandsanmäla sig, alternativt köpa biljetter redan nu. :rolleyes:

Jag är verkligen sugen på att visa vem som rular i 4x4, AoE 2 och i moden Urban Terror till Q3A

Jag spelar inte spel men jag skulle endå gärna komma förbi, leecha lite och möta folk tex. Vore trevligt om det kunde bli av

Bevaka tråden