Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ericsson T68- vilken grej!!

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skapades ursprungligen av: Insulin:
Den ligger på 5500:- nu och det är inte så mkt om man jämför med likvärdiga mobiler t.ex. en Nokia 8310 som kostar ca 5000:- Men det är i alla fall mkt pengar..

/Stefan

5500:- ? vart hittar du den för det?

Den finns här för 5.494:- Men dom har säkert slut på den nu...

Såg att Nokia 9210 var europas mest sålda handdator.. Över 150000 sålda under förra kvartalet. Spöade Palm och Compaq. Synd att Ericsson inte är med i det racet...

/Stefan

Är t68´orna verkligen slut överallt?

Jag var inne på Europolitan store här i Kalmar, jag tänkte inleda med att säga "Tio spänn på att ni inte har några t68´or inne!", men till förvåning såg jag en ligga precis vid disken!

Det visade sig att de har ´massor´ på lager, tack vare att Ericsson prioriterar dem när det gäller leveranser (enligt dem i vilket fall). Och priset blev jag också förvånad över, såg att de tog 6000;- för Nokia 8310 för några veckor sedan - men t68´an tog de "bara" 5´800;- för! De sa själva att priset sjunkit ner från runt 7000;- , vilket ju är helt sjukt dyrt för en telefon. 5´800;- är fortfarande som en bättre begagnad Saab 900 - men klart lägre!

Fortfarande långt utanför min prisgrupp, men ändå lite imponerande. Vad jag har hört från andra skulle de ha tagit slut och inte börja leveras igen förrän efter jul?

/ [V]

[ 08-11-2001: Meddelandet ändrat av: Venger ]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Venger:
Är t68´orna verkligen slut överallt?

Jag var inne på Europolitan store här i Kalmar, jag tänkte inleda med att säga "Tio spänn på att ni inte har några t68´or inne!", men till förvåning såg jag en ligga precis vid disken!

Oh faan! Får man ju nästan dra in å kolla då juh Kanske iofs e lite sent nu, orkar faan inte cykla in i detta kalla äckliga vädret Konstigt också att dom var billigare än gamla mobilexperterna (dialect)...

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-10-10 10:38

Oj det här var en härlig nostalgitråd som man kan väcka upp och kolla...

5500:- för en T68? Idag vill man inte ens få skiten slängd efter sig!

Ursprungligen av Snabeldrake:

5500:- för en T68? Idag vill man inte ens få skiten slängd efter sig!

What an insult! No soup for you!!

Jag som sitter här med min T68 snart fem år senare och är skitnöjd fortfarande

5 500:- för en T68.. Det var INTE bättre förr

Fick mig osökt att tänka på detta mail som man fortfarande får ibland...

"Hej allihop!
Ericsson delar ut mobilelefoner via internet - GRATIS. Man tar upp
kampen
mot Nokia, som gör samma sak, för att göra märket Ericsson mer känt

marknaden. Man delar ut sin nya WAP mobil gratis och allt man måste
göra är
att sända detta mail till 8 personer, då får man efter ca
2 veckor en Ericsson T18. Om mailet sänds till 20 eller flera
personer får
man en Ericsson R320 WAP-Phone. VIKTIGT:
en kopia måste sändas till namn.namn@ericsson.com Detta är inget
skämt.
Det fungerar!! Ge dig själv en trevlig present!!!"

Edit: jag tar bort vad som ser ut att vara en riktig e-postadress.
Baron, admin

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-10 13:37
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Fick mig osökt att tänka på detta mail som man fortfarande får ibland...

"Hej allihop!
Ericsson delar ut mobilelefoner via internet - GRATIS. Man tar upp
kampen
mot Nokia, som gör samma sak, för att göra märket Ericsson mer känt

marknaden. Man delar ut sin nya WAP mobil gratis och allt man måste
göra är
att sända detta mail till 8 personer, då får man efter ca
2 veckor en Ericsson T18. Om mailet sänds till 20 eller flera
personer får
man en Ericsson R320 WAP-Phone. VIKTIGT:
en kopia måste sändas till anna.swelung@ericsson.com Detta är inget
skämt.
Det fungerar!! Ge dig själv en trevlig present!!!"

MIn flickvän fick den där av sin syrra för någon vecka sedan. Läser folk överhuvudtaget mailen de innan de glatt skickar de vidare? :eek:

Ursprungligen av rhesus:

MIn flickvän fick den där av sin syrra för någon vecka sedan. Läser folk överhuvudtaget mailen de innan de glatt skickar de vidare? :eek:

Oja, men folk förstår inte vad dom läser. Långt ifrån alla som vet att det där är 5 år gamla mobiler.

Tänkt på att det var fem år sedan?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-10 13:36

Ha Ha..Fick det där mailet igår!!!!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-10 15:56

Min syster fick ärva min t68. Den fungerar ju hur bra som helst, och är fortfarande lika söt som den var när den kom. Kanonlur, om du frågar mig!

T65 är inte heller dum, men jag skulle inte kunna döda för den. Dessutom har jag redan en.

Snygg, stilren design, e-post och wap. Vad mer behövs?

JIsses idag får man ju en Sony Ericsson W810i för 2599:- utan abonnemang med 2 Megapixel kamera, 512 mb minne, MP3 Spelare och en JÄDRANS massa andra finesser....

Ja du MKT bättre är det idag!!! Minns 2002 när jag köpte en T200 för 2400 kr (Tyckte jag var svinbilligt då) Fy fan, den ligger kvar i byrålådan nu och inte en chans att ens en turk hade köpt den för 50 spänn idag.... !! Snacka om pengaslöseri....

Visst fan (i) Morsans gamla T68i ligger också bland de gamla telefonerna i byrålådan i Hallen..... Den funkar utmärkt, men FY fan vilken kass nalle .... vill nån köpa den? Jag säljer den för det SUPER LÅGA priset 2499:- Dvs mer än HALVA priset än vad den kostade 2001 Slå till nu grabbar.... Mycket billigt!!

Eller vad sägs om en Nokia 8210 för 1499:- ?
Nokia 5110 999:-
SE T200: 1299:-
SE T100 499:-
SE T610: 2399:- Inbyggd 0.3 Megapixel kamera faktiskt hahaha!!

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-10-15 22:02
Ursprungligen av anjuna_beats:

SE T610: 2399:- Inbyggd 0.3 Megapixel kamera faktiskt hahaha!!

0,1 megapixel.

Ursprungligen av j0ppe:

0,1 megapixel.

Nope 0.3 mpx,

Jag har jobbat på The Phone House hörrudu

Ursprungligen av anjuna_beats:

Nope 0.3 mpx,

Jag har jobbat på The Phone House hörrudu

Nope 0.1 mpx, jag vet, nästan ett år försent, men nu var ju tråden ändå uppe så då är det lika bra att det blir rätt. T610 kan ta bilder i upplösningen 352x288 vilket motsvarar 0.1 mpx, för att skjuta i hela 0.3 mpx måste kameran klara av att ta en bild på hela 640x480, det var lite för maffigt för T610

T68 var ju en ganska meningslös lur tycker jag... Jag bytte inte bort min T39 bara för att få 256 färger... Men snygg var den ju iaf...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-08-30 22:47

Hehe!

Har presis pensionerat min t68 som jag ärvt av min bror, har använt den flitigt... satt och sökte på wap så hittade jag denna tråd... kul sammanträffande!! Köpte nya mobilen idag... och t68an kämpade tills idag!

: )

Bevaka tråden