Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft köper Blizzard?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: El Tollo:
Jaa´ jag har ett xbox, har köpt 6 spel +dosa +handkontroller. Är jag en dålig människa nu!? Jag köper självklart enheten för min egen vinnings skull. Varken för att stödja MS eller för den delen bojkotta dem.

Oavsett om du köper produkten för egen vinning eller inte, så stödjer du M$.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: El Tollo:
Ska man bojkotta ett företag bara för sakens skull - för sin egen förlusts skull?

Frågan är väl mer om principer/åsikter. Grejen är väl att medvetet avstå från en av M$´s produkter för att deras handlande är emot personliga principer/åsikter. Jag har länge varit sugen på att "investera" i en Xbox , men har (än så länge) avstått för jag vill inte se "ännu" en marknad dominerad av M$. Och kanske för jag vill inte se en ful stor M$ logotype mitt i vardagsrummet .

Jag anväder M$´s produkter dagligen och måste säga att de fungerar väl hyfsat. Men jag söker mig omedvetet alternativ och provar mer än gärna alternativ. Dominas minskar konkurrensen, och mindre konkurrens bidrar till högre priser, sämre produkter och sämre support. Ser man det på detta viset så "bojkottar" du inte för din egen förlust, för din egen vinst snarare. Vad tror du det är som gör att Xboxarna är så billiga, konkurrensen förstås!

[ 04. februari 2003, 21:30: Meddelandet ändrat av: Zackeman ]

"Microsoft Corp. and CNN/Money´s sister company, CNN, said they were hit by a hoax Monday after a faked Web page erroneously reported the software titan had agreed to buy the video-game operations of French conglomerate Vivendi Universal."

Läs mer hos CNN Money.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Zackeman:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: El Tollo:
Jaa´ jag har ett xbox, har köpt 6 spel +dosa +handkontroller. Är jag en dålig människa nu!? Jag köper självklart enheten för min egen vinnings skull. Varken för att stödja MS eller för den delen bojkotta dem.

Oavsett om du köper produkten för egen vinning eller inte, så stödjer du M$.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: El Tollo:
Ska man bojkotta ett företag bara för sakens skull - för sin egen förlusts skull?

Frågan är väl mer om principer/åsikter. Grejen är väl att medvetet avstå från en av M$´s produkter för att deras handlande är emot personliga principer/åsikter. Jag har länge varit sugen på att "investera" i en Xbox , men har (än så länge) avstått för jag vill inte se "ännu" en marknad dominerad av M$. Och kanske för jag vill inte se en ful stor M$ logotype mitt i vardagsrummet .

Jag anväder M$´s produkter dagligen och måste säga att de fungerar väl hyfsat. Men jag söker mig omedvetet alternativ och provar mer än gärna alternativ. Dominas minskar konkurrensen, och mindre konkurrens bidrar till högre priser, sämre produkter och sämre support. Ser man det på detta viset så "bojkottar" du inte för din egen förlust, för din egen vinst snarare. Vad tror du det är som gör att Xboxarna är så billiga, konkurrensen förstår!

Hehe..... säger du som kör pc *flina*
Ms loggan på xboxen e svart som boxen o liten....! Hehe... syns knappt.... sen att man "kan" förknippa xbox med ms e la en annan femma *

*

Citat:

citera:Hehe..... säger du som kör pc *flina*
Ms loggan på xboxen e svart som boxen o liten....! Hehe... syns knappt.... sen att man "kan" förknippa xbox med ms e la en annan femma *

*

jaja... nu är det väl så att jag kör inte PC av eget fritt val. Skolan råkade ju "ge" bort en sådan och jag säger väl inte nej. Hemma rör jag knappt PC:n där är det mitt eget val, macen asså, som gäller. Dessutom PC är nödvändigtvis inte lika med MS

[ 04. februari 2003, 22:22: Meddelandet ändrat av: Zackeman ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Zackeman:

Citat:

citera:Hehe..... säger du som kör pc *flina*
Ms loggan på xboxen e svart som boxen o liten....! Hehe... syns knappt.... sen att man "kan" förknippa xbox med ms e la en annan femma *

*

jaja... nu är det väl så att jag kör inte PC av eget fritt val. Skolan råkade ju "ge" bort en sådan och jag säger väl inte nej. Hemma rör jag knappt PC:n där är det mitt eget val, macen asså, som gäller. Dessutom PC är nödvändigtvis inte lika med MS

Hehe, tvärtom från mej då, som rör min pc varje dag, men knappt macen... *hehe*
Cs finns ju inte till macen ju.... det är värt allt hemskt som pecen innebär.

*HÄDA*

Ska fixa ny hd så imacen inte exploderar av tjutande... sen ska jag nog ha den som stereo...! Tror den får stå bakom xboxen i lite demonstrativt syfte... *flina*

[quote]citera:Cs finns ju inte till macen ju.... [/quote]Who cares... Myth II finns . Det finns en enda stor anledning att köpa Xbox; Bungie´s spel. Har länge varit såld på nästan allt de gjort och deras stöd för Macen har varit totalt. Men inte nu längre, microsoft är inte dumma, de vet var de skall lägga pengarna... tyvärr i vissa fall.

Och även om jag skulle vara helsåld på CS, så skulle det ändå inte fungera på min PC burk. Att ett så gammalt spel är ospelbart på en P4/1600 är bara sorgligt...

Citat:

citera:
Och även om jag skulle vara helsåld på CS, så skulle det ändå inte fungera på min PC burk. Att ett så gammalt spel är ospelbart på en P4/1600 är bara sorgligt...

?

Håll er till ämnet. Inget snack om CS, m.m.

Microsoft köper Blizzard och konsekvenser därav...

Finns ett mycket bra gammalt svenskt ordspråk "Nytt ämne - ny tråd"

Ärligt talat skulle aldrig en sånn tråd få vara "öppen" mer än en dag, det vet du nog! Den skulle bli nerstängd och låst innan man ens hann skriva den. Därav att detta händer.....

Ehh, det är jag som är moderator i Spel-forumet...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: William WM:
Håll er till ämnet. Inget snack om CS, m.m.

Microsoft köper Blizzard och konsekvenser därav...

Finns ett mycket bra gammalt svenskt ordspråk "Nytt ämne - ny tråd"

Va? tillåts trådar inte spåra ur? Det är ju det som är det roliga

[ 10. februari 2003, 08:03: Meddelandet ändrat av: Zackeman ]

Citat:

citera:Ska fixa ny hd så imacen inte exploderar av tjutande... sen ska jag nog ha den som stereo...! Tror den får stå bakom xboxen i lite demonstrativt syfte... *flina*

Jag sålde en IBM-HD med Apple logo på till en kille som skulle sätta den i sin Xbox. KNAPPAST vad M$ hade i åtanke

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Andersson:

Citat:

citera:Ska fixa ny hd så imacen inte exploderar av tjutande... sen ska jag nog ha den som stereo...! Tror den får stå bakom xboxen i lite demonstrativt syfte... *flina*

Jag sålde en IBM-HD med Apple logo på till en kille som skulle sätta den i sin Xbox. KNAPPAST vad M$ hade i åtanke

Lol... den var fin. Jag ser framför mig hur B.Gates våndas

[ 10. februari 2003, 10:12: Meddelandet ändrat av: Zackeman ]

Ingen verkar kunna hålla sig till ämnet :rolleyes:

Bevaka tråden