Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Doom 3

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad jag vet har Doom 3 demats på en Mac under E3.

Att PC är en bättre spelplattform på flera sätt är vi alla överens om på ett eller annat sätt. Att hela tiden kommentera alla diskussioner med att macen är dålig och PC rular är inte speciellt givande för någon och det kan du lägga av med Xplane (du gör det visserligen inte i alla trådar, men tillräckligt ofta för att man inser att du inte alltid är ute efter att diskutera, utan troligen för att irritera). Jag kan ha fel, men jag tror att det skulle underlätta om vi kan hålla PC vs. Mac som speldator till de trådar som tar upp just detta som ämne (det har ju blivit några stycken vid det här laget).

Halo demades också på en mac tidigare om du nu tror att det har någon betydelse i sammanhanget William W M.

Det är möjligt att jag kanske irriterar någon med det jag skriver men det är väl knappast mitt problem om jag eller någon annan på detta forum skulle ta det i beaktande att vi kanske irriterar någon så skulle inte mycket bli skrivet...

Så länge vi kan hålla diskussionerna på en bra nivå utan personangrepp och dylikt då har vi kommit långt...Tyvärr finns det flera här som ägnar sig åt det men det är ju därför moderatorerna finns...

Och dom flyttar ju inlägg och trådar dit dom hör hemma om det inte passar.

Jag åkte på MacLan som hölls i Tullinge i somras och jag förväntade mig att se macar som sparkade rumpa när det gäller spelprestanda men tyvärr såg jag ingen. Jag är den förste att gratulera när jag ser en som kan mäta sig i prestanda med det jag har...

Jag skiter i vilken plattform man använder och lägger inga värderingar på människor som har valt det ena eller andra så länge var och en är nöjd med det han eller hon har köpt så är jag nöjd...

Hur är det för dig William W M?

Det som stör mig med dit inlägg här ovan Xplane, bortsett från att det var en lögn, är att när du (ibland) skriver saker som är negativa med Mac så är det med skadeglädje och med en stil av att strö salt i såren. Du verkar ha sett ljuset med PC, och titt som tätt skall du propagera och håna oss som inte har "förstått". Sluta med det. Det är tråkig advocacy. Det propagerande som man kan acceptera på ett *macforum* är macpropaganda. Självklart tycker jag inte man skall svälja lögner om PC-plattformen, eller något annat osant.

Det är en mänsklig rättighet att håna Apple och hålla tummarna för att vissa spel inte kommer att portas till Mac. Men det är tamejtusan inte en mänsklig rättighet att sprida sån dynga här!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William W M:
Vad jag vet har Doom 3 demats på en Mac under E3.

Att PC är en bättre spelplattform på flera sätt är vi alla överens om på ett eller annat sätt. Att hela tiden kommentera alla diskussioner med att macen är dålig och PC rular är inte speciellt givande för någon och det kan du lägga av med Xplane (du gör det visserligen inte i alla trådar, men tillräckligt ofta för att man inser att du inte alltid är ute efter att diskutera, utan troligen för att irritera). Jag kan ha fel, men jag tror att det skulle underlätta om vi kan hålla PC vs. Mac som speldator till de trådar som tar upp just detta som ämne (det har ju blivit några stycken vid det här laget).

Jag håller med William

Citat:

quote: Hmm.. ville bara veta om Halo finns till PC? [Razz] Det är ett ganska enkelt svar: NEJ [Wink]

Men frågan är om det är intressant idag när vi kunde spelat det för tre år sen? UT 2003 lär ju vara aningen fräsigare.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-02 09:41

Inte rikitgt samma typ av spel

Doom 3 kommer inte att gå att spela bra någon nuvarande Mac med ett befintligt grafikkort.

Ska man spela Doom 3 smärtfritt så är det en top of the line Powermac (1x1,25 GHz) och ett nästa generations grafikkort som gäller (Geforce FX eller ATIs kommande kort).

Här stänger jag diskussionen

Bevaka tråden