Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Verkar vara en gammal bugg?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Mitt system:
P4 1,6 Mhz

2st 512 mb ram
1st 256 mb ram = 1280 mb ram

M-audio delta 1010LT
Win 2000
Logic 5.5.1 för PC

Jahopp så dök det upp ett problem i Logic: Memory full Result Code = -108
Och när man arbetar i Logic så titt som tätt så säger datorn att "Undo Historyn might be short"

Det har hänt några enstaka gånger tidigare, men sedan jag satte i mer ram-minne i datorn så händer det hela tiden.
Innan hade jag 1st 512 och 1st 128 = 640mb ram
men häromdan slängde jag i en till 512 och en 256 och efter det så vill inte logic vara med riktigt.

Jag sökte runt på nätet efter en lösning på problemet och hittade en del men jag har inte lyckats få logic att fungera så bra ändå. Jag hittade mest en beskrivning på problemet men inte så många lösningar.
Det verkar vara så att logic inte gillar att man har så mycket ram minne????
Jag förstår inte riktigt? Men att har man mer än 1gb ram så är det en bugg i logic som gör att minnet tar slut på något vis??

Man ska kunna ställa in windows virtuella minne på något sätt så datorn inte använder mer än 1gb men vet inte riktigt hur jag ska göra...

Hursomhelst finns det några bra lösningar?
Och HELST utan att jag måste lyfta ur ram minne ur burken.
Eller att jag ska köpa en MAC

KRam!

Köp en mac.

OBS, skämt
En del datorer (moderkort) gillar inte att man har storleksmässigt obalanserade minnesmoduler. Har du alltså fyra platser i vilka du har 512, 512, 256 respektive 128mb nu? Kan ju vara värt att tänka över.

Men om du är säker på att det är den buggen som du beskriver som är felet här så strunta i vad jag precis sa, och jag kan tyvärr inte hjälpa dig med inställningar i windows, för sånt kan jag inte

Hahaha, så var den första macinto(rsk)en igång
Jag har hört att alla macar har en klister ettikett på sin dator där det står: Intel OUTSIDE
hihi *OBS, skämt*

jag har 3st minnes platser med 512, 512, 256
En 512 är på 333mhz och de andra minnena är på 400 mhz klockfrekvens.
Men mitt moderkort stödjer bara 333mhz Så minnena på 400mhz körs alltså i 333mhz nu.

Jag vet att sånt kan vara problem överlag med hur stabil datorn är, men jag tror inte att mitt problem med logic beror på okompatibla minnen.
Min sista lösning dock är att ta ur 512an som är på 333mhz. Men mest för att mitt totala minne inte skall överstiga 1gb som verkar vara en "magisk" gräns för vad logic gillar???

Jag är nästan säker att det är buggen som är problemet, men har ingen lösning på vad jag kan göra... :/

Kram!

Ursprungligen av Soulmachine:

Jag är nästan säker att det är buggen som är problemet, men har ingen lösning på vad jag kan göra... :/

Det första jag hade gjort är att plocka ur en 512mb-modul för att liksom verifiera att det faktiskt är där felet sitter. Om det är det som är felet ser jag egentligen ingen annan utväg än att skaffa en mac

Men "Memory full Result Code = -108" måste ju någon annan också råkat ut för.
Plus "Undo Historyn might be short"

Ingen på forumet?? som kan berätta om hur man kan göra?

Testa att fråga på www.logicpro.se också!

okej, får testa om någon där har någon lösning.
Tack!

1
Bevaka tråden