Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diablo 2 - Jag är beroende

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-11-07 12:01

Det stämmer att monstren blir lika starka som när man är 8 st i nätverk, men jag tycker inte det räknas som fusk.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-07 12:05

Jag har bara en fråg till Niklas Hjelm Smith, hur lyckas du med med på så få dar. Jag behöver lite tips, har precis börjat med en paladin.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-07 12:06

Jag har bara en fråga till Niklas Hjelm Smith, hur lyckas du med med på så få dar. Jag behöver lite tips, har precis börjat med en paladin.

  • Medlem
  • 2002-11-09 21:33
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Jag har bara en fråga till Niklas Hjelm Smith, hur lyckas du med med på så få dar. Jag behöver lite tips, har precis börjat med en paladin.

Kolla www.diabloii.nu, det är en jävligt bra sida om d2!

/Paladin 54

[ 09 November 2002, 21:35: Meddelandet ändrat av: Deft ]

  • Oregistrerad
  • 2002-11-17 19:20

Jo tack den kände jag redan till, men tack för tipset ändå. Detta svarar dock inte på min fråga, ni måste ju spela som idioter ett helt dygn för jag tycker jag spelar rätt mycket ofta 13 timmar om dagen när jag väl spelar men då kommer jag ju inte upp i era nivåer.

  • Medlem
  • 2002-11-17 22:55

När jag spelade Diablo 2 spelade jag bara på battlenet och såg till att hoppa in på banor med många personer i. Jag hade tre barbarer, en level 35 en level 50 och en level 72. Ok, jag spelade en del men det går gryymt fort att levla i Arcane hall (eller vad den heter, labyrinterna) när det är inne 6-7 pers på banan. Så om "players 7" funkar i singelplayer så borde det inte ta lång tid innan du ochså är uppe i Feta levlar

  • Medlem
  • 2002-11-18 20:13
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Jo tack den kände jag redan till, men tack för tipset ändå. Detta svarar dock inte på min fråga, ni måste ju spela som idioter ett helt dygn för jag tycker jag spelar rätt mycket ofta 13 timmar om dagen när jag väl spelar men då kommer jag ju inte upp i era nivåer.

Jag tyckte i och för sig att spelet var jävligt trist dom första 25 ´levlarna´.. Men sen bröt det loss utav bara faan! Det var skitkul ända tills jag skulle besegra Diablo på Nightmare, då jag var tvungen att sluta precis när jag dödat alla gubbar omkring.. Men så igen, efter några veckors uppehåll, fick jag tillbaks glöden för spelet igen.. Hur som helst, det gäller att ha tålamod..
Ska döda Baal på Nightmare nu..

Lycka till!

/Paladin 59

  • Oregistrerad
  • 2002-11-19 11:54

Deft du lirar ju med paladin har du nåt tips hur jag ska komma förbi the ancients i nightmare, jag har fan försökt hur många gånger som helst men det går bara inte.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-11-19 14:24
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Deft du lirar ju med paladin har du nåt tips hur jag ska komma förbi the ancients i nightmare, jag har fan försökt hur många gånger som helst men det går bara inte.

Bygg level.

// paladin lvl 63.

  • Medlem
  • 2002-11-19 23:22
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Deft du lirar ju med paladin har du nåt tips hur jag ska komma förbi the ancients i nightmare, jag har fan försökt hur många gånger som helst men det går bara inte.

Jag hade också problem med dom i Nightmare.. Jag tog med mina save-filer till en polare med pc, där spelet inte hackar lika mycket som det gör på min dator.. Där slaktade jag dem iaf... Jag har inget riktigt bra råd att ge dig, men skippa "Zeal" och kör med "Vengeance" och "Fanaticism".. Man måste ge Ancientsen rejält med skada. Jag kör med att vapen som heter "DUDE´s Hawnin´s Justice Bill", vilket hör hemma i "Hawnin´s Majesty"-setet. Och med detta vapen, Vengeance level 15 och Fanaticism level 20 gör jag mellan 500 och 2000 i skada i runda tal.. Och då tog det mig säkert en minut att döda sista gubben.. Detta tyder ju på att de som sagt tål en del.. Då jag som tur har 16% "life stolen per hit" inräknat i min utrustning var jag ändå tvungen att göra av med alla mina drycker..

Du måste tänka på följande:
1. Du måste döda alla Ancientsen på samma gång, eftersom att du, som du säkert redan har märkt, inte kan ta tig till staden och fylla på med drycker och dylikt, då Ancientsenblir återfår sina liv igen.
2. Du måste räkna med att döda dem på egen hand, då din följeslagare förmodligen kommer att avlida ganska omgående.
3. Fundera noga över din utrustning, Vad är onödigt? Vad kan du ersätta detta med? Osv...

På dessa sidor hittar du information om dina motståndare, t.ex. vilken level de har, hur mycket liv de har, vad de är recistanta mot, osv.

Madawc - http://www.battle.net/diablo2exp/monsters/act5-madawc.shtml

Korlic - http://www.battle.net/diablo2exp/monsters/act5-korlic.shtml

Talic - http://www.battle.net/diablo2exp/monsters/act5-talic.shtml

Lycka till!
/Champion DUDE, lev. 60

Ps. Jag gick upp ca 2 och 1/2 level när jag slog ihjäl de tre väktarna.. Och jämfört med dem är Baal en barnlek..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Nån som har testat att skriva in players8 när man är i stan. Det blir sjuhelvetes mycket svårare men man får massa mer xp.

Tycker inte heller att det händer något. Ska det vara players8 eller players 8? Och i vilken stad?

Funkar det inte i LOD?

  • Oregistrerad
  • 2002-11-21 11:53

Det funkar alldeles utmärkt i LOD. Det är bara att skriva in i staden direkt när man kommer in. Om du är typ lev. 55 - 65 kör på nightmare i bloody Foothills, då levlar man som en jävla gud.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-21 11:55

Jag är fam på lev. 64 och klarar inte skiten ändå. Jag klarar av kast fan men han som snurrar och leapar verkar nästan odödliga. Det funkar bara inte. Jag kör med Fanatiscm

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-11-21 14:51
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ola Oscarsson:
Tycker inte heller att det händer något. Ska det vara players8 eller players 8? Och i vilken stad?

Här är min efrarenhet i frågan. Det är möjligt att det inte stämmer, men för mig har det funkat.

Så vitt jag vet är 8 spelare max, och du är 1, så du kan alltså max lägga till 7 extra. För att det ska funka så måste du köra multiplayer (vore konstigt med 8 spelare i single player). Starta ett multiplayer-spel. Det första du gör är att trycka enter och skriva "players x" (utan " " där x är valfri siffra från 2 till 7).

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-11-21 15:07
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Jag är fam på lev. 64 och klarar inte skiten ändå. Jag klarar av kast fan men han som snurrar och leapar verkar nästan odödliga. Det funkar bara inte. Jag kör med Fanatiscm

Borde absolut inte vara några problem om du är level 64. Låter mysko. Vad har du i damage, attack rating och life?

Jag har med Zeal lvl 11, Fanaticism lvl 20: damgage 643-1114 , attack rating 3108. 649 i liv. Resistance 75 på alla i Nightmare.

Jag är lvl 62, inte 63 som jag skrev tidigare. Men jag är på Hell.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-11-21 17:05

Nu gick jag upp en level och testade att lägga 1 poäng på Vengeance. Det verkar ju helt klart lovande. Jag tappade duktigt på attack rating, men fick bra ökning på damage. Ska nog lägga mina poäng här ett tag framöver. Tack för tipset, deft.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-21 17:47

Liv typ 600, attack rating ca. 3100(med fanatiscm) och typ 350 - 1100 i damage (med fanatiscm).

  • Oregistrerad
  • 2002-11-21 17:50

Vad använder du för grejor för att få max resistance i nigthmare. Jag har lågt på alla utom cold och minus på poison. Det känns inge bra men det är inte mycket att göra åt. HIttar inga bra charms eller liknande.

  • Medlem
  • 2002-11-21 19:53

För all del... Jag var nog bara level 56 på Ancientsen.. På Hell går det bara inte utan Vengeance, tror jag har level 16 i den.. Nästan alla specialgubbar är ju imuna mot den fysiska skadan och många av dem även mot lightning.. Zealen är jobbig då man ofta "fastnar" i strid.. Det tråkiga med Paladinen är att det ej finns några passiva färdigheter.. Synd på en sådan grym karaktär..

Jag har mycket i minus på mina resistanser i Nightmare, då jag kör med mitt elitvapen "DUDE´s Hwanins Justice Bill", vilket är ett tvåhandsvapen.. Som "andravapen" använder jag dock en Warscepter(Stormeye) och en "Superior Akaran Rondache", vilken är en sköld med 91 i def. och +88 i alla res. Men jag lider inte så farligt av att ha dåligt i resistanserna, då jag ändå går upp minst 70 liv per slag..

Jag kanske kan hjälpa dig att döda de där ättriga jävlarna om vi kör battle.net...

*ska bara testa min bild..*

  • Oregistrerad
  • 2002-11-22 17:15

Fan va gött. Jag fixade dom jävla ancientsen. Det var en barn lek när jag upptäckte vad jag gjorde för misstag. Jag trodde jag hade Vengeance på vänster knappen men detta var inte fallet, när jag rättat till detta var det bara att mosa dom. Sen var Baal som sagt en barnlek (han skadade mig knappt

)

  • Medlem
  • 2002-11-24 20:03

Jaha du.. Gött å köra hell nu då? Jag tycker att det är förjävla svårt iaf.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-25 15:56

Alla monster är ju imuna mot nåt. Nu slipper ni lyssna på mitt tjat om barbarer längre

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Alla monster är ju imuna mot nåt. Nu slipper ni lyssna på mitt tjat om barbarer längre

Vadå? Har du bytt till the Druid nu?

  • Medlem
  • 2002-11-25 20:26

Jaha.. då var man hoocked igen, spelar på battle net, började under 99mac LAN:et i helgen. level 22 barbar nu, men det går segt för jag har så grymt kassa saker =/

Bevaka tråden