Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS2, X-Box eller GameCube???

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-11-22 13:03

Star Fox adventures till Gamecibe verkar ju inte lite lovande precis som metroid och sen finns ju alltid zelda att tillgå

  • Medlem
  • Skövde
  • 2002-12-02 20:51

En PS2 för 1990 kr.
Är det köpvärt?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-12-02 22:13

ps2: + gta 3 - vice city, sköna handkontroller, massor av spel.

Xbox: + Överlägsen dvdspelare motför ps2, kraftfullare

(fast de e ju dock M$ som gjort xboxen, och gillar inte att stödja dom )

jag funderar på att köpa en X-Box... och/eller en ren DVD. ni som har X-Box, är DVD:n som sitter i OK..? går den att göras regionfri (eller är den redan det?)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gadd:
ps2: + gta 3 - vice city, sköna handkontroller, massor av spel.

Xbox: + Överlägsen dvdspelare motför ps2, kraftfullare

(fast de e ju dock M$ som gjort xboxen, och gillar inte att stödja dom )

Det jag gillar med att köpa en xbox är just tanken att MS förlorar en god slant på köpet. Bara jag kan hålla mig från att köpa så många spel...

Häften av mina DVD-filmer är region 1. Finns det något ställe (helst i sthlm) som säljer xbox som är regionsfria?

Min systerson (snart 5 år) skall självklart få en fet julklapp. Han önskar sig nån typ av TV-spel. Samtidigt behöver hans mamma en DVD-spelare. Jag gissar att Gamecube har bättre barnspel, men det finns väl en handfull bra barntitlar även till PS2 och xbox? Hur är handkontrollerna till barn? Kan man köpa mindre?

Just nu lutar jag år att köpa en xbox både till mig själv och till min systerson. Om någon kommer på bra argument för en annan idé lyssnar jag gärna.

M$ förlorar inte pengar på att ni köper en Xbox, de går back på sin investering. Men växer sig starkare på den marknaden för varje person som köper en Xlåda.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William W M:
M$ förlorar inte pengar på att ni köper en Xbox, de går back på sin investering. Men växer sig starkare på den marknaden för varje person som köper en Xlåda.

Jag är inte så säker på det. MS xbox-enhet gick med en fet förlust dom senaste siffrorna jag såg. Analytiker har bedömt (ingen referens tyvärr) att Sony tjänar en slant på PS2, och MS förlorar en inte obetydlig slant på xbox. Jag känner till gungor & karusell-argumentet som är fundamentet i konsolbranschen. Men, om konsumenter köper den subventionerade konsolen, men inte köper prylarna/spelen runt omkring så faller ju hela deras affärsmodell!

Det är som restarangen som kalkyl för hur deras ät-allt-du-orkar-erbjudande skall bära sig på ett genomsnittligt underlag. Men, när min matglada kamrat gick på julbord med Borlänge Atletklubb så sprack förstås kalkylen.

Det viktigaste för Microsoft är att sälja spel och framför allt tillbehör (och kommande Live-internet-tjafs) eftersom de betalar mer för själva X-box-hårdvaran än de får in.

En annan sak som är inte helt ointressant i sammanhanget är ett piratkopiering av X-box spel ökar otroligt mycket den senaste tiden. Frågan är om detta gynnar eller missgynnar Microsoft.

Ciryon

Men varför ska man köpa en konsoll om man inte tänker köpa några spel???

Förr eller senare har du köpt 10 spel och tillbehör och då går M$ plus. Det är naivt att tro att Micro$oft inte vill att du ska köpa en Xbox. Det är ju de själva som har satt priset på konsollen och de är ju inte dumma. De ser hellre att du köper en förlustbringande Xbox än att du stödjer konkurrenterna!

Enda sättet att stoppa Microsoft är att stödja konkurrenterna, för inte fan blir Sony eller Nintendo starkare för att du och en massa andra köper en Xbox! :rolleyes:

Jag är egentlig ganska skeptisk till piratkopiering. Av det enkla skälet att det slår tillbaka på kunderna. Om tillräckligt många av oss endast piratade Macspel skulle det inte komma ut några nya spel.

I xbox-fallet kan jag inte låta bli att lockas av pirattanken. Själva tanken att köpa kraftigt subventionerad hårdvara från MS och sedan pirata dom spel jag vill ha. Om tillräckligt många kunder gjorde på det sättet kommer det att drabba oss kunder genom att MS slutar tillverka xbox, och den plattformen dör. Men, uj uj uj vad med pengar MS hade förlorat, och alla dom titlar vi hade på DVD-R går ju fortfarande att lira.

Fast skall man förespråka civil olydnad på ovanstående sätt så gissar jag att man får mer Karma av att gömma flyktingar eller bry sig om hemlösa. Min pirattanke tar mig antagligen inte till himlen. Den är ganska egoistisk.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-03 13:06

Gamecube, Gamecube och Star Fox Adventures

Bevaka tråden