Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

speldator?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Om du Ultrakiller kollar in tråden:

Spel på Macen = Nerköp

Så kan du ju se vad jag har plockat ihop för ca 6000:-

Ultrakiller akta dig för 6000 köpet.
lol, det är bara i Macforum man kan läsa om Windowsbaserade _Spelmaskin_ för 6 papp. Vill du ha en riktig spelmaskin får du räkna med 20 - 25.000, vilken plattform du en väljer, förutom konsol. Playstation 2 är mest prisvärd.

Kolla in Sharky Extreme om du allvarligt överväger en windowsbaserad spelmaskin. Priserna är i dollar, men gånga med 11 så har du ungefärliga svenska priser. Hos Sharky hittar du tre spelgrupper, budget för 1000 dollar, avancerad för 2500 dollar och extrem för 4000 dollar. Det är alltså irlpriser.

/Micke
Ps: De Windowsbekanta jag har spenderar 6000 kr på bara RAM-Minne och Grafikkort. Ds

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mikael Storkamp:
Ultrakiller akta dig för 6000 köpet.
lol, det är bara i Macforum man kan läsa om Windowsbaserade _Spelmaskin_ för 6 papp. Vill du ha en riktig spelmaskin får du räkna med 20 - 25.000, vilken plattform du en väljer, förutom konsol. Playstation 2 är mest prisvärd.

Så sant, man får nog räkna med cirka 12 000-15 000 för en bra PC för spel.

Tack för den länken Blok! Hittade mer intressant på den sidan bla det här...

http://www.barefeats.com/p4game.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-17 00:58

Q3 trodde inte jag heller vad Altivec-optimerat men flera källor säger annat (bl.a. Barefeats)

Q3 fungerar UTMÄRKT på MP-maskiner. Jag får en boost på min DP500 från c:a 60 fps till 100 fps. På en TUNG BANA (nVidia NV15) så ökar fps med c:a 50% (inga bottar, bara jag som springer runt).

Mina tester är TIME DEMOS, inte IN-GAME FPS. Timedemos är det enda som går att "faktiskt se hur datorn presterar".

Tom MacWorld får upp en dual 1Ghz i 100 fps+ och då kör de helt utan optimeringar. BareFeats når 170fps med en Dual 1ghz såååååå…

Det finns kommandon du kan skriva som gör spelet mkt snabbare, ex:

seta s_chunksize "4096"

Jaja… Hur som haver, en PC kommer för samma pengar prestera bättre i spel än en Mac. Så är det bara. Men, som jag sa tidigare, ska du göra nått annat än spela på datorn också så… ja…

Allt det här talet om 125 fps hit och 200 fps dit gör att jag känner mig lite förbisprungen.
När min iMac presterar 30 fps blir jag överlycklig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-18 09:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Macnamus:
Allt det här talet om 125 fps hit och 200 fps dit gör att jag känner mig lite förbisprungen.
När min iMac presterar 30 fps blir jag överlycklig!

Känn dig inte förbisprungen, många har lirat Quake i flera år (sen det kom) och pressar max och lägger timmar på att modifiera sin konfiguration, allt för att vara så konkurrenskraftig som möjligt.

Man måste dra en klar skillnad mellan folk som lirar stenhårt och tävlar mot folk som söndagslirar fem olika spel och har svårt med mellannivån på Quake. Det är en milsvid skillnad, och klart man kan ha kul med 30 fps i Quake, fast du får problem när det är många motståndare på skärmen och att lira online är tyvärr inte att tänka på om du inte vill bli totalt förödmjukad

Men kul kan man ha, inget snack.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-18 11:23

Här är en länk till apples processorsida där det framgår vilka program som är MP-aware (inkl Quake)

Apple

Jahaja...

Nu har jag kollat lite på cp-burkarna. Jag får priset någonstans mellan 7000kr och 10000kr. Med AMD och gf4 ti4200/4400. Om man inte vill köpa en sunk-burk...då blir det ännu billigare.

Utan operativsystem såklart...

Fast det blir nog inte någon pc ändå :s

Jag tror inte jag skulle stå ut med allt strul!

Ultrakiller out

[ 20 Augusti 2002, 06:14: Meddelandet ändrat av: Ultrakiller ]

En konsoll är också en tämligen social produkt som man kan umgås med sina kompisar framför.

Jag har en Intel P4 2,26 Ghz med Geforce 4 Ti 4200 och spelar Q3 med Max i allt i 1024*768
Och ligger på ca 200 Fps. Att köra 640*480 eller 800*600 kan jag inte tänka mig.
1024*768 eller 1280*1024 som gäller inget annat.
Är det för spel så är det Pc. Kostade mig ca 12000 Kr inkl moms.

Bevaka tråden