Mors. I stort sett det enda jag använder CD's till är att bränna ut DJ-mixar jag hittar på nätet, för att ha i bilen. Dessa kommer vanligtvis som 80 min långa mp3:or, och därför delar jag upp spåret i 5-10 minuter långa bitar, för det är praktiskt att kunna hoppa runt lite i mixen.

Jag har Nero Express som följde med brännaren. Där kan man öppna Egenskaper för mp3:an och sätta en massa Cue-punkter och sen dela upp.

Problemet är att varje gång man trycker på Egenskaper så tar det typ 10 minuter för Nero att rita upp en fullständigt meningslös vågformsplot, och detta upprepas varje gång man väljer att sätta en ny "Cue-punkt". Det hjälper att Zooma in, men det funkar inte alltid (?!) och det brukar ändå ta ca 1 minut av "hängt" program och en extrem massa hårddisktugg varje gång man klickar på något.

Dessutom försöker jag sätta brytpunkterna i mp3:an så att det matchar låtbytena. Då vill man ju gärna kunna finjustera brytpunkten i frames och provlyssna. Mp3-uppspelaren i Nero kan bara spela hela spåret från början eller inget alls, och den måste först hänga datorn i 2 minuter.

Ytterligare ett problem med Nero är att det inte låter en starta låtar innan den förra har slutat, om man inte vill ha fade-in. Jag försöker mig inte på något beatmixande, men ofta är det trevligt att kunna mixa in lite andra låtar i slutet av CD:n om det är en mix kortare än 80 min.

Dessutom vägrar den .OGG och säger att "This WMV file is protected". Hejsan!

Finns det något annat program som fixar sånt här bättre? Egentligen hade det dugt med ett program som låter en bygga .NRA-filer.

MVH /J

(FYI, jag har googlat på "free audio cd burning software" etc. och gissa vad?)