Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer förstasidan tillbaka?

Tråden skapades och har fått 92 svar. Det senaste inlägget skrevs .

sen borde nån fixa en rss feed oxå!

Eller finns det ngnstans? Ska ju gå att aktivera det i adminCP på vBulletin!?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-10-18 02:04

RSS-feed finns. Fast jag kommer inte riktigt ihåg hur/vart. Dock så kommer ju inte trådar från din musik med i den.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-18 02:09

http://99musik.se/forum/showthread.php?t=4655&highlight=rss

Fan med en rss är ju en förstasida busenkelt...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • 2006-10-18 08:15

Skicka PM till Björnström och tryck på för att få sprätt på förstasidan!

Ursprungligen av jgb:

Skicka PM till Björnström och tryck på för att få sprätt på förstasidan!

Läser han inte det här då tror du?

Skulle vara FIIINT med en förstasida med aktualiteter. INTE BARA KLAVIATUR/DATOR... kanske lite strängbänderi oxå. Det kommer "nyheter" på den fronten oxå ... men inte så ofta...

//Dúnadan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-18 16:46

will do!

Finns det andra instrument än syntar och datorer?

De flesta av redaktörerna/moderatorerna är mer intresserade av elektroniska instrument än av annat, så det är orsaken till slagsidan. Men det går alltid att tipsa redaktörerna och moderatorerna om nyheter om man tycker att något ska uppmärksammas.

...eller så KAN MAN FAKTIST POSTA I STRÄNGBÄNDERITRÅDEN om man vill att det ska synas så slipper de datoriserade moderatorerna lägga ner energi på något som de kanske inte har riktigt grepp om ...

//Dúnadan

Jag tänkte på nyhetsforumet, trådarna där hamnade på förstasidan.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-10-20 11:45

Strängar? Finns det nån syntesmotor baserad på strängteori, eller vad?

jag vart helt plötsligt mindre sugen på att skriva om gitarrer/gitarrstärkare/gitarreffekter..

Ursprungligen av Volantiz:

jag vart helt plötsligt mindre sugen på att skriva om gitarrer/gitarrstärkare/gitarreffekter..

Tycker jag inte du ska vara. Diversity is strength! Kör hårt. jag läser gärna på lite om gitarrer och effekter till desamma - och säkert finns det fler. Planen är att jag ska satsa på en elgitarr längre fram. Lättare att få in i mixen för min del än akustiska. Fast cittra har man ju

Det e som vanligt med dig det Volantis... Håll dig till de svarta & vita och allt trassel som det innebär

jag lirar nu lika mycket på strängar som på tangenter

..lägg ner det där snacket istället.. det är så jäkla onödigt. Skriv om strängbänderi istället!

Får väl göra det ...

  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 14:45

Jag börjar fundera på om vi inte ska skapa en fond för underhåll..

Alla som känner sig hugade skänker en slant till fonden, sen använder vi pengarna till att muta någon att hota björnström att göra saker som vi vill, alternativt, att vi använder pengarna till att betala folk som är intresserade, för att göra tekniskt underhåll av det här slaget (förstasidesslaget t.ex.)..

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • 2006-11-04 14:52

vad är grejen med förstasida?
(har själv "nya inlägg" som start...)

  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 14:58

Förstasidan var lite som wash&go, allt i ett lixom...

Nya inlägg, Nyheter, och SKRIK på en o samma sida lixom... fast bättre, och i färg!

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • 2006-11-04 16:42

false messiah: Tänk om Björnström kunde fixa det?

Får skicka ett PM och bråka då.

99mac har ju någon slags framsida (även om den inte är lika trevlig som den gamla 99musik-framsidan) så det borde väl inte vara så svårt att få igång något? Annars får man kanske putsa sina PHP-skills och grotta ner sig i vBulletin...

  • Oregistrerad
  • 2006-11-05 02:24

Om inte annat så borde du kunna meka till nåt med RSS.en, problemet med den bara, är att den inte verkar genererad "on the fly", jag har tänkt tanken mer än en gång, men har fan inte tid...

Vi kan rent av skapa en helt ny förstasida/site "firstpage99.com" .. hehe och bara länka in forumet.... det skulle säkert björnström digga... då kanske det händer nåt...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Vi har hittat ett system nu som lirar med denna (och kommande) versioner av forumet. Martin Belak har pillat lite med den och det fungerar fint.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-12-11 12:09

Wheeee!

  • Oregistrerad
  • 2006-12-11 12:12

Probability percentage?

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Ursprungligen av Don:

Probability percentage?

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Att få upp något = 100%
http://99musik.se/cmps_index.php

Som ni vet är vi bara två personer som driftar 99sajterna och fokus har oundvikligen hamnat på 99mac som gör att vi har råd med servrar och trafik. Det har varit sjukt svårt att hinna driva flera sajter parallellt och en sajt såldes (402m.com) - ett par lades ner (99resor / 99web / Offtopic.se) och en gavs bort (99reklam.se blev Bold.se).

Som ni vet har utvecklingen av 99musik skötts lite skumt - det finns massor av skins som inte alltid fungerar 100% och det saknas lite funktioner här och där. Installationen av förstasidan (länk ovan) fungerar hyggligt men kräver en del jobb innan den passar med alla olika utseenden här på sajten.

Vi köpte domänen 99.se häromdagen och det är starten på något nytt och bra som även kommer involvera 99musik. Med hjälp av den kan vi erbjuda en inloggning till alla 99-sajter och vi kan centralisera mycket av administrationen, moderatorteamet och utvecklingen till EN sajt rent tekniskt även om 99musik lever kvar i stort sett som tidigare.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-12-11 16:04

Då är det ju på gång

Ett gemensamt 99.se låter som en rätt bra idé, central inloggning till alla 99grejor vore ju guld... Fast kommer det inte bli problem med dublettkonton och sånt?

Ursprungligen av Arete:

Ett gemensamt 99.se låter som en rätt bra idé, central inloggning till alla 99grejor vore ju guld... Fast kommer det inte bli problem med dublettkonton och sånt?

Jag ser inga problem. Inte om jag får redaktörsstatus på alla 99sajterna iallafall.

Ursprungligen av false messiah:

Jag ser inga problem. Inte om jag får redaktörsstatus på alla 99sajterna iallafall.

Det blir ju en stor fördel - vi kan skapa ett jättestort team som jobbar med sajten. Vi har länge sagt att vi behöver 1000:1 förhållande på medlemmar/team så minst 50 man krävs som moderatorer & admins. Sen tillkommer ju redaktörer, testledare, annonsansvariga, serveransvariga, helpdesk och annat löst folk.

Ursprungligen av Arete:

Då är det ju på gång

Ett gemensamt 99.se låter som en rätt bra idé, central inloggning till alla 99grejor vore ju guld... Fast kommer det inte bli problem med dublettkonton och sånt?

Vi har hittat ett sätt att lösa det på. Kräver bara att man har samma epostadress på sajterna. Medlemmar som har konto både här och på exempelvis 99mac måste använda samma epostadress i båda profilerna - sen sköter våra smarta script resten.

Forumet blir ganska stort när allt är sammanslaget - över 1.1 miljoner inlägg och 50.000 medlemmar. Om man gör på rätt sätt kan det bli riktigt coolt och vi får en chans att bredda inom andra kreativa ämnen som foto, film och grafiskt som vi länge velat göra men inte kunnat pga överbelastning.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-12-11 17:06

Mmmm... skrik är en viktig del av 99musiks framsida

Bevaka tråden