Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är inte vår logo lite tråkig...

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .

"Känns som om han vill vara inne fast han eg är helt ute"

Ja precis, ungefär som min frisyr.

jgb: jag tycker inte att loggan nödvändigtvis behöver representera oss alla till fullo. Så länge det är något som kan kopplas till musik och ser snyggt ut tycker jag det är ett alternativ till att ha just en synt. Jag tror tex att en cello skulle uppskattas av vissa här i forumet.

En abstrakt logga i stil med 99mac tycker jag personligen är trist. Det här forumet handlar väldigt mycket om prylar och jag tycker att loggan kan spegla det. 99mac-loggan kunde vara till i princip vad som helst, medan 99musik är mycket tydligare.

Men kan det inte blinka åtminstone?!!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-11-15 22:54

Instämmer med false messiah i tidigare inlägg. Dock tycker jag ett litet julskin skulle sitta ganska bra på sin plats. Vilket tar oss till nästa fråga...vilken syntmodell är mest jul?

Ursprungligen av Clase:

Instämmer med false messiah i tidigare inlägg. Dock tycker jag ett litet julskin skulle sitta ganska bra på sin plats. Vilket tar oss till nästa fråga...vilken syntmodell är mest jul?

Clavia-syntharna har ju rätt färg iallafall!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-11-15 23:07
Ursprungligen av toandfro:

Clavia-syntharna har ju rätt färg iallafall!

Oh...ser ut att bli en riktig svensk jul! :rolleyes:

Kan man inte lägga in en MIDI-fil som spelar oupphörligen till den blinkande loggan? Skulle inte det vara käckt? Jaså, inte det...

  • Medlem
  • 2004-11-15 23:26

Äh, vadå... oavsett hur man vrider och vänder på det så är väl 99:an mest av allt en samlingsplats för synthnördar... (om det inkluderar mjukis-synthar d v s ) Även om det inte är tanken så är det ju verkligheten. Inget fel med en synth i loggan, tycker jag. En gitarr hade känts konstigare men tanke på hur aktivt gitarrforumet är..

  • Medlem
  • 2004-11-16 09:05

En röd SH-101 är mest jul!

en nl3/g2 blinkar mer

  • Medlem
  • 2004-11-16 09:08

En machinedrum på full fart ger så mycket rött ljus att det ser ut som det brinner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-16 10:26
Ursprungligen av jgb:

En machinedrum på full fart ger så mycket rött ljus att det ser ut som det brinner.

Skicka på lite för mycket CV-tjosan i en gammal Moog så kanske den brinner på riktigt

Animera det i en lite GIF och lägg högst upp till en MIDI-fil som spelar "Moogs lilla Olle"

I omröstningen verkar det ganska jämt numera. Jag röstade för att behålla den nuvarande men kanske kan följande idé vara mest bäst: vi har en tävling där folk får göra bidrag som det sedan, tillsammans med den nuvarande ikonen, får röstas på. Den med flest röster vinner och får representera 99musik till någon tröttnar igen. Det kan väl inte bli fel?

Ursprungligen av sisältää:

I omröstningen verkar det ganska jämt numera. Jag röstade för att behålla den nuvarande men kanske kan följande idé vara mest bäst: vi har en tävling där folk får göra bidrag som det sedan, tillsammans med den nuvarande ikonen, får röstas på. Den med flest röster vinner och får representera 99musik till någon tröttnar igen. Det kan väl inte bli fel?

Mkt bra ide! En tävling är alltid kul och bra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-18 15:36
Ursprungligen av EricBradley:

Mkt bra ide! En tävling är alltid kul och bra

Jag röstar för tävling!

jag röstar nog emot, främst för att jag tycker den vi har är fin och för att jag är rädd för att vi kan åka på en "corporate-"fräääsch logo

  • Medlem
  • 2004-11-27 12:11
Ursprungligen av sisältää:

I omröstningen verkar det ganska jämt numera. Jag röstade för att behålla den nuvarande men kanske kan följande idé vara mest bäst: vi har en tävling där folk får göra bidrag som det sedan, tillsammans med den nuvarande ikonen, får röstas på. Den med flest röster vinner och får representera 99musik till någon tröttnar igen. Det kan väl inte bli fel?

Först och främst vill jag säga att jag röstade på att behålla den gamla förmodligen av den enkla anledningen att jag inte varit här så länge så jag har hunnit tröttna på den och inte för att jag är någon konservativ skitstövel som motsätter mig förändringar

Jag måste säga att förslaget som sisältää lämnade är väldigt bra, det lämnar utrymme för att rösta på den gamla om man inte blir övertygad av några andra bidrag, samt lämnar det utrymmet för att bli just detsamma - övertygad.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-11-17 01:42

En tävling låter bra. Jag röstade nej förut för att jag blev rädd när jag såg 99mac loggan. Gillade inte den alls, men om det blir en tävling där man kan rösta på massor av bidrag och det hela sker demokratiskt...tja...då får jag väl leva med att det kanske blir en logga jag inte gillar.

Jag hade inget val att välja den nuvarande heller...så får jag chansen att rösta fram en ny, så är väl det att betrakta som ett steg mot ett "mer demokratiskt 99musik".

Om loggan skulle göras om? Kan inte en allmän förfrågan läggas ut på forumet för alla att skicka in ett bidrag av en logo till 99-musik?

Det är väl kul att vi som är och umgås på forumet får göra vår egen logo

  • Oregistrerad
  • 2004-11-26 17:15

Har en liten fin design på en logga, så jag tycker att det skulle vara kul med en tävling.
Betyder ju inte heller nödvändigtvis att loggan måste bytas ut när tävlingen väl är över

  • Medlem
  • 2004-11-27 12:23

Vi kommer köra en logotävling, spånar lite på reglerna nu.

Är det bara jag som är lite skrämd av att omröstningen om loggan har samma fördelning som presidentvalet i USA? Och dessutom samma färger! :eek:

:kaaaka!:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-10 10:44

Kul att du gillade den. Jag hade en kortare brainstorm på kaffepausen på jobbet

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-12-12 12:32

Här är en lite 303-logga som jag gjorde nyss, bu eller bä?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-12 12:39

Rätt kul idé, apan. Då skulle man ha ett tema på forumet som andades samma look. Olika teman med olika loggor vore asläckert faktiskt.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-12 12:50

Hur blir det med tävlingen ?

Olika teman vore inte så dumt de heller

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-12 13:04

J3000: Olika teman finns redan, kolla längst ner i vänsterkanten, ovanför länkarna. Där finns Orange Madness, 99musik Original, 99musik Funky och 99dark. Jag kör på Orange Madness.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-12 13:13

PF; joo jag vet men jag tänkte olika logga för olika tema alltså

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-12 13:18

Ok! Du var lite otydlig

Bevaka tråden