Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från Garageband till Logic

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ber om ursäkt om detta avhandlats tidigare, men...

Hur överför man sina skisser gjorda i Garageband (audio och midi) till Logic, för att kunna fortsätta arbeta med den där?

Gillar att spåna i Garageband, men Logic har lite mer möjligheter.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-09 13:01

När det gäller ren audio så väljer du bara Export to iTunes. Då skapas en playlist med en AIF i. Sedan är det vara att öppna Audio-fönstret i Logic och välja Add Audio File.

Vad jag menar är att exportera individuella ljudfiler (t.ex. tre sångspår) och midi-information. Man kan ju iofs exportera spår för spår till iTunes, men då blir det ju inte så enkelt som jag vill ha det...

Jag har för mig att det finns nåt litet plug-in som nån gjort, som klarar detta.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-10 11:07

Vet faktiskt inte. Har du kollat apples support? Det är ju de som äger Logic nu, så det borde ju verkligen gå. Lycka till man!

Du borde kunna skriva ett applescript som gör det annars, borde inte vara allt för svårt.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-13 12:13

En liten sökning på Google får fram:
Garageband to Logic: http://web42.com/software/bandtologic/

förhoppningsvis finns denna funktion i logic pro 7! Vi håller tummarna!

Lars

När Eric Gadd demade garageband i Umeå, snackade han om att det skulle funka att öppna ett garabandprojekt i logic 7.

Så kanske.....

Logic 7 ska innehålla Apple's loop-lösning som finns i både GB och Soundtrack, virtual guitar-amp's och kommer att kunna läsa GarageBand-arr.

Det ser ut som Logic 7 fått de funktioner jag saknat. Nu blir det till att köpa.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-05 15:37

ja det fungerar toppen med att flyyta projekt mellan GB och L7.
alla spår kommer med, alla instrument finns samt loops, etc.

1
Bevaka tråden