Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utvärdering av hårddiskbyten i MacBooks

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-22 10:44
Ursprungligen av ztaafen:

Vad är det högsta man kan ha i en bärbar för närvarande?

Vad jag vet, 200Gb.

fick en samsung i utbyte för min krashade hitachi av komplett.se. helt sanslöst tyst disk och betydligt tystare än den seagate som satt i orginal dessutom. återstår att se hur länge den klarar sig, men nu jäklar är det dagliga backuper till två olika externa diskar som står i olika rum.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-02-25 13:49

ska snart sätta in en toshiba MK1234GSX i min macbook, som original har den en MK6034GSX... Så det är exakt samma hårddisk fast med 2 skivor istället för 1.

Ska se hur det blir.

120GB, 5400rpm, 8MB cache och 750kr... kan väl knappast bli prisvärdare

Har numer en samsung för att lokala handlarn hade det och den är mycket tystare.

MR
På förekommen anledning
För övrigt tycker jag mejl, sajt mm. är helt onödiga ord att använda. Översätt istället för att skapa fikonspråk. Min svengelska favorit är annars -- Joggingdress --

Hur svårt är det att byta hårddisk i en MacBook? Hur gör man? Och finns det någon extern låda för en 2,5" sata disk? Vet att det finns för 3,5"...

Lika bra att fråga här för alla ni som har skrivit här vet ju hur man gör.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-25 22:47
Ursprungligen av supergnu:

Hur svårt är det att byta hårddisk i en MacBook? Hur gör man? Och finns det någon extern låda för en 2,5" sata disk? Vet att det finns för 3,5"...

Lika bra att fråga här för alla ni som har skrivit här vet ju hur man gör.

http://www.ifixit.com/Guide/Mac/MacBook/Hard-Drive

Tack så mycket sl0k, det ser ju inte alls svårt ut. Fick visserligen en hjärtattack när jag såg den första bilden där hela tangentbordet var borttaget.

Nä nu blir det nog en ny disk rätt snart, nu skall jag bara sluta tjura på att jag valde att uppgradera från 60 till 80GB. Så här i efterhand så var det ju en rätt menlös uppgradering.

Hittade förresten den här http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=317452 den verkar passa till originaldisken så jag slipper ha den liggande där den bara samlar damm.

Ursprungligen av supergnu:

Och finns det någon extern låda för en 2,5" sata disk? Vet att det finns för 3,5"...

Deltaco.se säljer en 2.5" SATA-låda. Kolla med någon av deras ÅF (www.pc-kungen.se har den... artnr 4902137)

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-02-26 23:42

Har nu installerat en Toshiba MK1234GSX (750kr på komplett för 120GB).

Fungerar helt enligt förväntan.

Btw, USB-låda för 2.5" S-ATA finns på komplett.se för 295kr
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=317452

så kontentan av det hela är att ___________ är det bästa alternativet för en ny större hårddisk.

Ursprungligen av dackee:

så kontentan av det hela är att ___________ är det bästa alternativet för en ny större hårddisk.

Jo, jag har också den. Minst tre gånger bättre än alternativen!

Bevaka tråden